جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ما هماهنگ شده ایم

قیمت:
220,000 تومان
مشخصات کتاب ما هماهنگ شده ایم
کشور مبدا
تعداد صفحات
392 صفحه
شابک
9786220404569
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

«ما هماهنگ شده‌ایم؛ زندگی زیر نظر حکومت چین» کتابی جدید و خواندنی از نویسندۀ کمتر شناخته‌شدۀ آلمانی‌بان، «کای اشتریتماتر» است که برای نخستین‌بار، در سال 2020 منتشر شده است. «ما هماهنگ شده‌ایم» در ایران با استقبال گستردۀ مخاطبان مواجه شده و در کمتر از چند ماه از انتشار نسخۀ فارسی آن، چاپ اول آن تمام شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ما هماهنگ شده ایم

«ما هماهنگ شده‌ایم» روایتی است از اختناق مدرن حکومت چین. سیاست‌های منحصربه‌فرد و مبتکرانه رهبران چینی، موجب شکوفایی اقتصادی خیره‌کنندۀ این کشور شده است. اما پس از پایان جنگ‌ها در قرن 20ام و به دست گرفتن قدرت توسط «شی جین‌چینگ»، حکومت چین به یکی از مخوف‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های نظارتی در دنیا نیز تبدیل شده است. در شهرهای مدرن و پر زرق‌وبرق چینی، شما نمی‌توانید بدون آنکه همۀ اطرافیانتان از کار شما مطلع شوند، از خیابان رد شوید و یا حتی یک پرتقال بخرید! این کتاب در واقع سفری است به درون دنیای دیکتاتوری مدرن چین که در آن، «برادر بزرگ» (اصطلاح معروف کتاب 1984) با پیشرفته‌ترین تجهیزات، تک‌تک اعمال شهروندانش را زیر نظر دارد. این کتاب همچنین، زنگ خطری است برای رهبران کشوران بزرگ؛ چرا که سیستم دیکتاتوری و نظارتی چین نه‌تنها موفقیت‌آمیز و با ثبات بوده، بلکه طرفداران و حتی خریدارانی در آفریقا، آسیا و خاورمیانه نیز دارد!

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب ما هماهنگ شده‌ایم چیست؟

یکی از نظرات جالب‌توجه کاربران سایت فیدیبو در مورد کتاب «ما هماهنگ شده‌ایم» را با هم بخوانیم: «این کتاب محشر است! همه باید این کتاب را بخوانند. ممکن است به نظر برسد نویسنده جانبدارانه صحبت می‌کند، اما همه چیزهایی که در کتاب است با مدرک بیان شده و چیزهایی هم که نسبت به آن هشدار داده شده، قشنگ حس می‌شوند و جلوی چشم‌هایمان هستند. حتما بخوانید!»

یکی از نظرات مفصل خوانندگان کتاب حاضر در سایت گودریدز از این قرار است: «نویسنده در این کتاب درباره‌ی جنبه‌های زندگی در چین مدرن و تحت حکومت شی جین‌پینگ نوشته است. خواندن این کتاب و دانستن درباره‌ی زندگی مردم چین و دخالت‌های حکومت و حزب در ریزترین بخش‌های زندگی آن‌ها برای من زیاد تعجب‌آور نبود؛ خیلی از چیزها برایم اصلاً تازگی نداشتند. حکومت چین حتی ارتش سایبری هم دارد! اما دو فصل پایانی کتاب که درباره‌ی نفوذ چین در جهان غرب و تصمیم‌گیری‌های آن‌ها بود، برایم خیلی‌خیلی جالب بود. نویسنده با کلی مثال در این دو فصل این نفوذ عجیبِ و «خریده شدن» بعضی از دولت‌های اتحادیه‌ی اروپا را شرح می‌دهد؛ و همچنین، از انتقاد به دموکراسی‌های غربی و ناکارآمدی آن‌ها که باعث پر و بال گرفتن امثال حزب کمونیست چین می‌شوند هم کم نگذاشته است! می‌دانستم که چینی‌ها از ژاپنی‌ها دل خوشی ندارند، ولی با خواندن این کتاب متوجه شدم که این موضوع تا حدی است که موقع تظاهرات علیه ادعای ارضی ژاپن، چینی‌ها بریزند سر راننده‌های چینی که ماشین ژاپنی سوار بودند! خواندن این اثر من را ترغیب کرد تا کتاب «جمهوری خلق نسیان» را نیز بخوانم.»

درباره نویسندۀ کتاب ما هماهنگ شده‌ایم

«کای اشتریتماتر» در آلمان بزرگ شده و همانطور که گفته شد، در رشتۀ چین‌شناسی تحصیل کرده است. او جهت تکمیل آموزش خود به کشورهای چین و تایوان سفرهای تحصیلیِ طولانی مدتی نیز کرده است. اشتریتماتر اغلب در آثارش به موضوعاتی از جمله نحوۀ ادارۀ یک کشور، به خصوص کمونیسم و سرمایه‌داری، و وضعیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشورهایی همچون چین و ترکیه پرداخته است و تحصیلات مرتبط او با چنین مقولاتی، از جمله ویژگی‌های اصلی کتاب‌های اوست. متاسفانه از این نویسنده تاکنون، فقط کتاب «ما هماهنگ شده‌ایم» به فارسی ترجمه شده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ما هماهنگ شده ایم»
0 دیدگاه
5
(1 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.