جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

صاحبان منافع سیاسی

قیمت:
400,000 تومان
مشخصات کتاب صاحبان منافع سیاسی
کشور مبدا
تعداد صفحات
532 صفحه
شابک
9786004970853
سال خلق اثر
2001
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «صاحبان منافع سیاسی»، منتشرشده برای اولین بار در سال 2001،  از جمله کتاب‌های تئوریکی و نظری است که چگونگی تأثیرگذاری مکانیسم‌های گرو‌ه‌های ذینفع و پرقدرت بر سیاست‌گذاری‌ها را بررسی و تحلیل می‌کند. در کتاب «صاحبان منافع سیاسی»، پرسش‌های مهمی مطرح می‌شوند از جمله اینکه این صاحبان منافع چگونه به قدرت خود دست پیدا می‌کنند؟ این قدرت‌ها چگونه بر سیاست تأثیر می‌گذارند؟ و در نهایت اینکه رقابت میان گروه‌های مختلف آن‌ها چگونه ممکن است باشد و چه نتایجی در پی خواهد داشت؟




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب صاحبان منافع سیاسی

این کتاب به تحلیل استراتژی‌های دوسویه میان صاحبان منافع خاص و سیاستمداران-به طور کلی امر سیاست‌گذاری- و تعامل میان آن‌ها می‌پردازد. در واقع این استراتژی‌ها در راستای برآورده کردن نیاز هر دو طرف است، چرا که سیاست‌گذاران به رأی این گروه‌های خاص و این صاحبان منافع برای حفظ و پیشرفت منافع خود، به جذب و حمایت سیاست‌گذاران نیازمندند. این استراتژی‌ها و تعامل دوجانبه، با استفاده از مدل‌ها و روش‌های علمی خاصی میسر می‌شوند که این کتاب به معرفی و تحلیل این روش‌ها می‌پردازد. کتاب صاحبان منافع سیاسی در قالب سه بخش تنظیم شده است: بخش اول متمرکز بر رأی دادن و انتخابات است. بخش دوم به بررسی نیل به نفوذ سیاسی، از طریق استفاده ابزاری از اطلاعات می‌پردازد و در نهایت بخش سوم مربوط  به یاریگری‌های مبارزاتی گروه‌های ذینفع و صاحبان منافع خاص در جهت حمایت از سیاست‌گذاری‌های مدّ نظر خود است.

درباره ترجمه کتاب صاحبان منافع سیاسی

این کتاب به زبان‌های گوناگونی در دنیا ترجمه شده و مترجم آن به فارسی، عباد عبادی است.

امتیاز کتاب صاحبان منافع سیاسی در گودریدز

  • تعداد نظرات: 0
  • تعداد امتیازدهی: 13
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.8

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

«سیاست‌گذار و صاحب منافع، نیازی به درگیر شدن در هیچ بحث صریحی دربارۀ شرایط فعلی ندارند. در عوض، نفوذ را می‌توان با یک مبادلۀ ظریف خرید و فروش کرد که در آن هر دو طرف تشخیص می‌دهند که از آنها چه انتظاری می‌رود. گروه ذینفع می‌تواند با گفتار و کردار خود نشان دهد که از سیاستمدارانی حمایت می‌کند که با آرمان آن همدل هستند و از آن طرف به نظر می­رسد که سیاست‌گذار در حال انجام اقداماتی برای ارتقای منافع یک مؤسسه است و در عین حال با قدردانی حمایت گروه را می‌پذیرد.»

درباره نویسندگان کتاب صاحبان منافع سیاسی

جین مایکل گروسمن (Gene M, Grossman ) و الهانان هلپمن (Elhanan Helpman) دو نویسندۀ این کتاب هستند. گروسمن، آمریکایی و استاد اقتصاد بین­الملل در دانشگاه پرینستون است که عمدۀ شهرت وی، در راستای تحقیقاتش دربارۀ تجارت بین­الملل است. او با نویسندۀ دیگر این کتاب، یعنی هلپمن در نوشتن سه کتاب همکاری داشته است: کتاب حاضر یعنی «صاحبان منافع سیاسی»، «نوآوری و رشد در اقتصاد جهانی» و «صاحبان منافع و سیاست تجاری». او در سال 2009، دکترای افتخاری اقتصاد را از دانشگاه سنت‌گالن، در سال 2015 جایزه Onassis را برای تجارت بین‌المللی و در سال 2016، دکترای افتخاری اقتصاد را از دانشگاه مینهو دریافت کرده است.

نویسندۀ دیگر کتاب، هلپمن، یک اقتصاددان اسرائیلی و استاد تجارت بین‌الملل در دانشگاه هاروارد است و او در میان30  اقتصاددان مطرح جهان قرار دارد.

نقد رسانه­ها، افراد مشهور و منتقدین درباره کتاب صاحبان منافع سیاسی

  • یک کتاب نظری عالی دربارۀ صاحبان منافع سیاسی. این کتاب می‌تواند منبع بسیار خوبی برای متخصصان و به همان اندازه راهنمایی عالی برای دانشجویان در دوره‌های مقدماتی تحصیلات تکمیلی در اقتصاد سیاسی باشد که با تأثیرگذاری پول و صاحبان منافع خاص بر نتایج سیاسی سر و کار دارد. (Thomas Stratmann، استاد اقتصاد در دانشگاه George Mason)
  • گروسمن و هلپمن کتابی نوشته­اند که هم مهم و هم از لحاظ تئوریک اجراشدنی است. آرما‌ن‌های نظری این کتاب نفس‌گیر است: هدف این است که بر اساس مدل‌های فنی دقیق، به نظریۀ دموکراتیک کمک کنیم. کتاب صاحبان منافع سیاسی، مهم‌ترین کتاب دربارۀ گروه‌های ذینفع حداقل در یک دهه است. (Michael Munger، استاد دپارتمان سیاسی در دانشگاه Duke)

خرید کتاب صاحبان منافع سیاسی

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب صاحبان منافع سیاسی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای خواندن کتاب‌‌های سیاسی بیشتر، به صفحه خرید کتاب علوم سیاسی سر بزنید.

برای خواندن بیشتر کتاب‌های مدیریتی، اقتصادی، بازاریابی و ...، به صفحه خرید کتاب های مدیریت و اقتصاد هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «صاحبان منافع سیاسی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.