جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

انقلاب ما

قیمت:
69,900 تومان
مشخصات کتاب انقلاب ما
کشور مبدا
تعداد صفحات
461 صفحه
شابک
9786007683941
سال انتشار
1397
قطع
وزیری
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «انقلاب ما» نوشتۀ برنی سندرز، سناتور ایالت ورمونت آمریکاست که در سال 2016 به نفع هیلاری کلینتون از رقابت بر سر کرسی ریاست‌جمهوری کنار کشید. «انقلاب ما» داستانی کوتاه از زندگی‌نامه و فعالیت‌های سیاسی سندرز است که در نهایت به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 ختم می‌شود.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب انقلاب ما

زمانی که برنی سندرز کمپین انتخاباتی خود را به راه انداخت، رقبا و سازمان‌های سیاسی و اجتماعی او را جدی نگرفتند و از همان ابتدا از او به‌عنوان بازندۀ قطعی انتخابات یاد می‌کردند. برنی، سناتور مستقلی از ایالتی کوچک و ناشناس بود و در عرصۀ سیاست به اندازۀ دیگر رقبا، گردن‌کلفت نبود. کمپین او کوچک و بدون سازماندهی سیاسی بود و همچنین پول زیادی برای تبلیغات نداشت. پس از مدتی مشخص شد تحلیل‌گران سیاسی به اشتباه او را دست‌کم گرفته بودند. او موفق شد کمپینش را با جزئیات کوچکی که دیگر رقبا به آن اشراف نداشتند، گسترش دهد و به محبوبیت وسیعی بین مردم دست یابد. با وجود اینکه وی در نهایت از میدان رقابت کنار کشید اما آموزه‌ها و تجربیات شخصی‌اش را در این کتاب برای همگان توضیح داده است. با مطالعۀ این کتاب می‌توانید سرگذشت برنی سندرز را از کودکی تا نامزد شدن در انتخابات ریاست‌جمهوری دنبال کنید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارۀ کتاب انقلاب ما چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب با اشاره به محتوای جذاب و واقعی آن می‌نویسد:

«شاید بتوانم بگویم این اولین کتاب تاریخی یا سیاسی است که خواندم. من معمولاً به کتاب‌های غیرداستانی علاقه‌ای ندارم اما این کتاب با تعداد صفحات نه‌چندان کم، مرا مجذوب خود کرد. سندرز لحن محاوره‌ای را به خوبی حفظ می‌کند و به نکاتی اشاره می‌کند که برای خوانندگان مفهوم است. پس از ارائۀ تاریخچۀ مختصری از تربیت و ظهور او در سیاست، بخش اول کتاب کمپین تاریخی ریاست جمهوری را دنبال می‌کند که کاملاً با حمایت مردمی تأمین می‌شود. او زمان زیادی را صرف ملاقات با مردم عادی و برگزاری جلسات در شهرهای کوچک کرد، جایی که اکثر سیاستمداران هرگز به آن‌جا نرفتند.»

خوانندۀ دیگری که از کتاب با عنوان «داستانی بیش از حد انتظارم» یاد می‌کند، نوشته است:

«من طرفدار زندگی‌نامه‌های سیاسی نیستم؛ بنابراین با ترس این کتاب را انتخاب کردم. با این حال، من علاقه زیادی به برنی دارم و حاضر بودم به آن فرصت بدهم. موضوع اصلی این کتاب این است که چگونه حرص و طمع شرکت‌ها، آمریکا را خراب می‌کند. حتی اگر با سیاست برنی موافق نباشید، خواندن این کتاب و آشنایی با نظرات و عقاید برنی را از دست ندهید.»

دربارۀ ترجمۀ کتاب انقلاب ما

شما می‌توانید نسخۀ فارسی این کتاب را با ترجمۀ خانم سهیلا ماهرنیا، از انتشارات تیسا تهیه کنید.

امتیاز کتاب انقلاب ما در گودریدز

  • تعداد نظرات: 987
  • تعداد امتیازدهی: 7362
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.22

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

بخش اول کتاب با عنوان «تصمیم برای ریاست‌جمهوری» آغاز می‌شود:

«من در یک آپارتمان اجاره‌ای با سه و نیم اتاق، بزرگ شده‌ام. برادر بزرگ‌ترم لاری و من، سال‌ها روی مبل اتاق پذیرایی خوابیده‌ایم. در سال 2016، برای یادآوری به اهالی نیویورک که در بروکلین بزرگ شده‌ام، یک راهپیمایی در خیابان بیست و ششم شرقی راه انداختیم؛ همان خیابانی که در آن بزرگ شده بودم. پس از پنجاه و شش سال، دوباره موفق شدم همان آپارتمانی را که هجده سال اول زندگی‌ام را در آن سپری کرده بودم ببینم. به‌نظرم می‌رسید آب رفته باشد. پروردگارا واقعاً آپارتمان کوچکی بود. آشپزخانه و اتاق ناهارخوری بسیار کوچک بود. برایم قابل تصور نبود چگونه خانوادۀ چهارنفرۀ ما در این اتاق هر شب می‌خوردند. کل ساختمان بسیار تاریک‌تر از چیزی بود که در خاطر داشتم و تعداد آپارتمان‌های بسیار زیادی در هر طبقه وجود داشت.»

در ادامه می‌خوانیم:

«تقریباً نیمه شب بود در فرودگاه لاگاردیا. نوزده سال داشتم و اولین مسافرت هوایی‌ام را با ارزان‌ترین پرواز به شیکاگو تجربه می‌کردم. با پدرم خداحافظی کردم. لرزان و نگران، خانه را ترک کردم و به‌سوی دانشگاه شیکاگو رفتم. مادرم چندماه قبل درگذشته بود. دیگر دلم می‌خواست بروکلین و کالج بروکلین را ترک کنم، جایی که نخستین سال‌های تحصیلم را سپری کرده بودم. دوستی داشتم که در دانشگاه شیکاگو تحصیل می‌کرد، پس من هم آن‌جا ثبت‌نام کردم و پذیرفته شدم. دانشگاه به‌ظاهر تعدادی جای خالی داشت، حتی برای دانشجویانی که سطح تحصیلاتشان پایین‌تر از استاندارد آکادمیک بسیار بالای آن دانشگاه بود. هواپیما ساعت سه صبح فرود آمد و از فرودگاه میدوی به سمت منطقۀ هاید پارک در جنوب شیکاگو رفتم.»

در قسمت دیگری از کتاب نویسنده به یکی از شغل‌های جالبش اشاره می‌کند:

«یکی از شغل‌های جالبی که در آن دوره داشتم تحقیق در ادارۀ مالیات ایالت ورمونت در روزهای پایانی خدمت فرماندار فیل هوف بود. این آغاز آشنایی من با سیاست‌های مالیاتی بود. هوف اولین فرماندار منتخب ورمونت در طی صد سال بود. او یکی از پیشروترین مأموران انتخاب شدۀ کشور بود. سال‌ها بعد، شانس آشنایی نزدیک با فیل و همسرش، جان، را پیدا کردم. در طی آن سال‌ها، خبرنگار چند روزنامه در ورمونت بودم. در منطقۀ سنت آلبانز در شمال ورمونت، برای یک روزنامه هفتگی می‌نوشتم و خیلی چیزها از مصاحبه با مردم و صرفاً ایستاندن آن‌ها و پرسش کردن از ایشان آموختم. این را آموختم که دیدگاه‌های مردم عادی، چه خوب چه بد، ضرورتاً منطبق با دستگاه حکومتی نیست.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب انقلاب ما

برنارد (برنی) سندرز (Bernie Sanders) سیاستمدار آمریکایی و سناتور ایالات متحده از ورمونت است که در سال 1941 متولد شد. سندرز ابتدا در کالج بروکلین و سپس در دانشگاه شیکاگو به تحصیل پرداخت. در سال ۲۰۰۶ او به عضویت در سنای ایالات متحده انتخاب شد. سندرز در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ مجدداً برای عضویت در سنا آرای لازم را کسب کرد.

او یکی از نامزدهای حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2016 بود که در نهایت به نفع هیلاری کلینتون کنار کشید. سندرز خودش را یک دموکراتیک ترقی‌خواه می‌داند که همواره مدافع حقوق کارگران و مخالف اختلافات شدید طبقاتی است. سخنرانی مشهور او در سال 1991 علیه جنگ خلیج فارس یکی از خاطره‌انگیزترین سخنرانی‌های قرن اخیر است. او تمام مدت برای صندلی‌های خالی سخنرانی می‌کرد، زیرا هیچ‌یک از سناتورهای آمریکا حاضر نشدند سخنرانی او را در باب مخالفت با جنگ نظامی بشنوند. از جمله وعده‌های انتخاباتی او می‌توان «پوشش همگانی سلامت رایگان»، «تحصیل رایگان در دانشگاه» و «مرخصی زایمان با حقوق برای مادران» را نام برد.

خرید کتاب انقلاب ما

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب انقلاب ما را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوۀ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای خواندن کتاب‌ های سیاسی بیشتر، به صفحه خرید کتاب علوم سیاسی سر بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «انقلاب ما»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.