جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

زنان و قدرت/ یک بیانیه

قیمت:
50,000 تومان
مشخصات کتاب زنان و قدرت/ یک بیانیه
کشور مبدا
تعداد صفحات
84 صفحه
شابک
9786004901352
سال خلق اثر
2017
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

محتوای کتاب «زنان و قدرت: یک بیانیه (Women And Power: A Manifesto)» در اعتراض به محروم‌سازی زنان از قدرت و کنار گذاشتن آنها از بسیاری از مسئولیت‌های زنان در اجتماع است و به بررسی دقیق ریشه‌های فرهنگی محروم‌سازی زنان در روم و یونان باستان پرداخته است. کتاب «زنان و قدرت» را انتشارات فرهنگ نشر نو با ترجمۀ شبنم سعادت و نشر تراشه دانش با ترجمۀ امین جعفری در اختیار خوانندگان قرار داده‌اند.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «زنان و قدرت/ یک بیانیه»

خلاصه کتاب زنان و قدرت/ یک بیانیه

این کتاب درواقع شامل دو سخنرانی مری بی‌یرد در دانشگاه است. به‌عقیدۀ او ریشۀ نگاه زن‌ستیزانه و تحقیرهای زنان را باید در دوران‌های گذشته جست‌وجو کرد. در داستان‌های اساطیری، مثل‌های فرهنگی و تمام باورهایی که از گذشته در ارتباط با ضعف و حقارت زنان به این نسل منتقل شده است. بی‌یرد عنوان می‌کند که اگر زنان بخشی از ساختار قدرت نیستند، این قدرت است که باید بازتعریف شود. مطالعۀ این کتاب با داشتن نگاه جامعه‌شناسانه و روانشناسانه به جایگاه زن در اجتماع، برای پژوهشگران حوزۀ علوم اجتماعی و مطالعات زنان نیز مفید خواهد بود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب زنان و قدرت  چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب «زنان و قدرت»، آن را در سایت «آمازون» این‌گونه توصیف کرده است: «این کتاب شاهکاری است که هوشمندانه نوشته شده، سرگرم‌کننده است و نگاه دقیقی به افرادی دارد که زندگی و تصمیمات‌شان بر زندگی ما تاثیرگذار است. برای محققان و علاقه‌مندان به تاریخ روم هم این کتاب را به شدت توصیه می‌کنم.»

شارلوت نیز نوشته است: «مری بی‌یرد با زبانی ساده و فریبنده مفاهیم پیچیده را به زبان می‌آورد و آنها را در یک جدول زمانی و زمینۀ تاریخی قرار می‌دهد. اگر به دنبال مبنای سردرگمی و خشم زیاد در مورد زنان هستید، این کتاب بسیار جذاب و خواندن آن آسان است.»

جنی در سایت «گودریدز» نوشته است: «ای کاش بی‌یرد کتاب طولانی‌تری راجع به این موضوع می‌نوشت. او  با تصویرسازی کلاسیک و سیاست مدرن، پیشینه‌های فرهنگی ظلم به زنان دز قدیمی‌ترین ادبیات و ... ذهن مرا کاملا در مورد اطلاعات نادرستی که به‌عنوان بخشی از تحصیلاتم درونی کرده بودم، تغییر داد و دوست دارم بدانم چه چیزهایی دیگری وجود دارد که من هنوز در این رابطه نمی‌دانم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

مری بی‌یرد معتقد است به واسطۀ الگوهای ذهنی و فرهنگی ما، فرد قدرتمند اغلب مرد تصور می‌شود. او در ادامه می‌گوید: «اگر چشم‌هایمان را ببندیم و سعی کنیم تصویر یک رئیس‌جمهور یا پروفسور را مجسم کنیم، آنچه بیشترمان می‌بینیم یک زن نیست. حتی اگر یک پروفسور خانم باشید، این قضیه صدق می‌کند: کلیشۀ فرهنگی چنان قدرتمند است که در حد همان تخیل و بستن چشم‌ها، هنوز برای من دشوار است خودم، یا کسی مثل خودم را، در شغلم تصور کنم.»

او نمود این مسئله را در پوشش زنان نیز بررسی می‌کند: «به‌عبارت دیگر ما هیچ الگویی نداریم که نشان دهد زن قدرتمند چه شکلی است، غیر از اینکه بیشتر شبیه مردهاست. کت‌وشلوار مقرر، یا دست‌کم شلوار، که بسیاری از زنان سیاستمدار غربی می‌پوشند، از آنگلا مرکل گرفته تا هیلاری کلینتون، شاید راحت و کاربردی باشد؛ شاید علامت امتناع از رخت‌آویز شدن باشد، آنچه سرنوشت بسیاری از زنان سیاست‌مدارهاست؛ اما از سویی شگرد ساده‌ای است –مثل پایین آوردن زنگ صدا- تا ظاهر مونث‌ها بیشتر شبیه مذکرها شود، تا برازندۀ نقش قدرت شوند.»

او در پاسخ به اینکه چه اقداماتی لازم است تا زنان را به داخل حلقۀ قدرت بازگردانیم؟ می‌گوید: «فکر می‌کنم اینجا باید دیدگاه فردی و دیدگاه عمومی‌تر را از هم تفکیک کنیم. اگر به برخی از زنانی که "از پسش برآمده‌اند" نگاه کنیم، می‌بینیم که شگردها و ترفندهای پشت موفقیت‌شان محدود نمی‌شود به تقلید سبک و اصطلاحات مردانه. چیزی که میان بسیاری از این زنان مشترک استتوانایی تبدیل نمادهای ضعف زنانه به امتیاز است.»

درباره نویسنده کتاب زنان و قدرت

مری بی‌یرد زادۀ سال 1955، محقق انگلیسیِ روم باستان است. او استاد کلاسیک در دانشگاه کمبریج، عضو کالج نیوهام، و استاد آکادمی سلطنتی هنر در ادبیات باستان می‌باشد. او همچنین سردبیر کلاسیک «»The Times Literary Supplement است، جایی که وبلاگی با نام «A Don's Life» را می‌نویسد. حضور مکرر او در رسانه‌ها و گاهی اوقات اظهارات عمومی جنجالی او، منجر به توصیف او به‌عنوان «مشهورترین کلاسیک‌نویس بریتانیا» شده است. برخی از کتاب‌های دیگر وی «رم در اواخر جمهوری»، «چگونه نگاه می‌کنیم» و «مقابله با کلاسیک‌ها: سنت‌ها، ماجراها و نوآوری‌ها» نام دارند.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب انگیزشی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «زنان و قدرت/ یک بیانیه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.