جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

وداع با پرولتاریا/ آن سوی سوسیالیسم

قیمت:
130,000 تومان
مشخصات کتاب وداع با پرولتاریا/ آن سوی سوسیالیسم
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
223 صفحه
شابک
9786004903059
سال خلق اثر
1980
سال انتشار
1402
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

«وداع با پرولتاریا» کتابی است تحلیلی و اثرگذار از «آندره گورز» که برای اولین‌بار، در سال 1980 منتشر شد. «وداع با پرولتاریا» را می‌توان یکی از مهم‌ترین آثار برای پرداختن به تفکرات آندره گورز به عنوان یک منتقد و فیلسوف اجتماعی در نظر گرفت.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب وداع با پرولتاریا/ آن سوی سوسیالیسم

«وداع با پرولتاریا» با عنوان فرعیِ «آن سوی سوسیالیسم» کتابی است در باب «مسئله کار» و «تعریف کار» در دنیای مدرن. آندره گورز در این کتاب با بیانی شیوا، نشان می‌دهد که تغییرات وسیع در زمینۀ نقش کار و نیروی کار در سال‌های آخر قرن بیستم، چگونه موجب افول تقاضا برای نیروی کار متخصص و سخت‌کوش شده است. این کتاب درواقع نشان می‌دهد که قشر کارگر متخصص جای خود را به پویش‌های متعدد نظام‌ سرمایه‌داری داده است. به طور کلی، «وداع با پرولتاریا» را می‌توان اثری تحلیلی و عمیق اما کلاسیک در باب مفهوم کار و بی‌کاری در دنیای سرمایه‌داری دانست.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشد

پشت جلد کتاب آمده است: «دیگر امر بر این دایر نیست که بدانیم کجا می رویم یا اینکه با قوانین درونی پیشرفت تاریخ همگام شویم. به جایی نمی رویم و تاریخ مسیر از پیش بوده ای ندارد نباید هیچ چیز از تاریخ انتظار داشت یا چیزی را فدای آن کرد دیگر امر بر این دایر نیست که خود را قربانی راهی برین کنیم که باز خرید رنج هایمان باشد و بهای فداکاری هایمان را با بهره بپردازد. از این پس برعکس امر بر این دایر است که ما چه می خواهیم و در جستجوی چه هستیم. منطق سرمایه ما را تا آستانه آزادی هدایت کرده است. اما به شرطی میتوان از این آستانه گذشت که به جای تعقل تولیدی تعقل دیگری بگذاریم. این کار فقط از خود مردمان ساخته است. هیچگاه قلمرو آزادی از فرایندهای مادی نتیجه نمی شود: قلمرو آزادی تنها با عمل بنیادی و خلاق آزادی که آزادی را به مثابۀ خودبنیادی مطلق در نظر گیرد، و آن را هدف نهایی هر شخص ببیند، مستقر می‌شود.»

درباره نویسندۀ کتاب وداع با پرولتاریا

«آندره گورز» نویسنده، فیلسوف اجتماعی، منتقد و روزنامه‌نویس مشهور اتریشی-فرانسوی بود. او یکی از مدافعان مکتب «اگزیستانسیالیسم» و به خصوص، تفسیر فلسفی «ژان پل سارتر» از مکتب «مارکسیسم» بود. مسئله کار یکی از مهم‌ترین ارکان تمام تفکرات و نوشته‌های گورز بود. متاسفانه، از آندره گورز در ایران تنها کتاب «وداع با پرولتاریا» به فارسی ترجمه و چاپ شده است. کار ترجمۀ این اثر را مترجم فقید ایرانی، «مصطفی رحیمی» بر عهده داشته است و چاپ جدید آن، پس از سال‌های بسیار، توسط نشر نو صورت گرفته است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «وداع با پرولتاریا/ آن سوی سوسیالیسم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.