جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ظهور و سقوط ملت ها

قیمت:
395,000 تومان
مشخصات کتاب ظهور و سقوط ملت ها
کشور مبدا
تعداد صفحات
543 صفحه
شابک
9786002537874
سال خلق اثر
2016
سال انتشار
2016
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

«ظهور و سقوط ملت‌ها» کتابی است تحلیلی، علمی و جدید از «روچیر شارما» است که برای اولین‌بار، در سال 2016 منتشر شده است. «ظهور و سقوط ملت‌ها» با عنوان فرعیِ «نیروهای تغییر در جهان پسابحران» اثری در باب تحلیل کلان اقتصادی دنیاست که برای مخاطبین عام نوشته شده است.

 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ظهور و سقوط ملت ها

«ظهور و سقوط ملت‌ها» نه‌تنها حاصل تحقیقات گستردۀ روچیر شارما بلکه حاصل 25سال تجربۀ جهانگردی و جمع‌آوری اطلاعات میدانی توسط او نیز می‌باشد. جذابیت کتابی به این سبک، به‌وسلیۀ مواجهه نویسنده با افراد عادی و محلیِ شهرهای مختلف، از «ریو» تا «بیجینگ»، دوچندان شده است. شارما در این کتاب موفق شده است تا هزاران فاکتور سرنوشت‌ساز در حیات اقتصادی کشور‌های مختلف را، در 10 قانون پایه‌ای ساده‌سازی کند. او به مخاطبین خود آموزش می‌دهد تا بتوانند به‌راحتی تغییرات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی روز دنیا را به هم مربوط سازند؛ به‌عنوان مثال، چگونه رتبه‌بندی میلیاردرهای دنیا، اوضاع بازار سیاه و حتی قیمت پیاز، تعیین کنندۀ سیگنال‌های رونق و رکود اقتصادی و حتی تظاهرات در سراسر دنیاست! فضای این کتاب در دنیایی جریان دارد که یک بحران اقتصادی وحشتناک و همه‌گیر را از سر گذرانده است. به طور کلی، «ظهور و سقوط ملت‌ها» را می‌توان راهنمایی عملی و علمی برای فهم تغییرات اساسی علم اقتصاد در عصر کنونی دانست.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب ظهور و سقوط ملت‌ها چیست؟

برخی از تمجیدهای بین‌المللی دربارۀ کتاب «ظهور و سقوط ملت‌ها» را با هم بخوانیم: ««ظهور و سقوط ملت‌ها» برای کسب بینش در مورد نیروهای پیشرانِ دنیای معاصر، یک راهنمای مفید و مشوق است» از فایننشال تایمز
«سرگرم‌کننده، موشکافانه و خلع‌سلاح کننده. شارما استاد قیاس‌های دقیق بین کشورهاست. این کتاب مختصر و مفید نیز هست. در اقتصادهای فاسد، "تغییر اساسی سیستم بانکداری در واقع، یک تغییر اساسی در جامعه است." این اثر از آقای شارما راهنمای مفیدی برای فهم رونق و رکود بازارهای بزرگ نوظهور است.» از اکونومیست
«راهنمایی حیاتی برای نظام اقتصادی نوین... شارما یکی از پیشگویانِ بحران بدهی چین است.» از تایمز

خلاصۀ یکی از نظرات مفصل کاربران فارسی‌زبان سایت گودریدز نیز، دربارۀ کتاب حاضر بدین شرح است: «روچیر شارما جزو معروف‌ترین تحلیل‌گران اقتصادی در آمریکاست. او این کتاب را در ۱۱ فصل نوشته و ۱۰ دلیل را برای رشد و افول دولت‌ها از جهت اقتصادی برمی‌شمرد. این کتاب ۴۶۶ صفحه‌ای پر است از اطلاعات فشرده در مورد شاخص‌های مختلف اقتصادی که اصلاً امکان خلاصه‌نویسی برایش وجود ندارد. آن‌قدر نویسنده با دقت مثال‌زدنی اطلاعات در مورد کشورهای مختلف می‌دهد که تا آدم می‌آید یکی‌اش را هضم کند، با بعدی مواجه می‌شود! اولین دلیلی که برای رشد و افول برمی‌شمرد نیروی انسانی است. حرفی که همیشه در لفافه گفته می‌شود، نویسنده به صراحت می‌گوید: کشورهای پیشرفته می‌دانند که طبقۀ متوسط به دلایل مختلف علاقۀ زیادی به فرزندآوری ندارد و این نقیصه را با مهاجرپذیری مرتفع می‌کند. یکی دیگر از دلایلی که نویسنده برمی‌شمرد ضعف دولت در دو جنبه است: چاق شدن دولت که باعث می‌شود اکثر درآمدش خرج حقوق کارمندان شود و دومی‌ ناتوانی در اخذ مالیات.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در پشت جلد کتاب این‌طور آمده است: «کتاب ظهور و سقوط ملت‌ها سه هدف دارد: ارزیابی و بررسی افت و زوال ملت‌ها، پرده‌برداری و افشای آنالیزی که سرمایه‌گذاران و اقتصاددانان را به هیجان‌زدگی نامعقول سوق می‌دهد؛ و پیشنهاد چارچوبی جدید برای تفکر درباره کشورهای نوظهور. حاصل کار شگفت‌انگیز است. کتاب ظهور و سقوط ملت ها کتابی گیرا، موشکافانه و صادقانه است که چهار پنجم جمعیت جهان را پوشش می‌دهد.

نویسنده به جای اظهارات ریاکارانه و زهرآلود درباره فقر یا لفاظی‌های متفرعنانه درباره اهمیت رهبری آمریکا، جهان را از دید بی‌رحم و ماجراجویانه یک سرمایه‌گذار بررسی می‌کند. روچیر شارما در مقایسه دقیق و درست بین کشورها چیره‌دست است. اگر حق با او باشد که گردش سرمایه جهانی دچار رکود خواهد ماند، و اینکه اقتصادهای در حال توسعه با آینده‌ای نامشخص روبه‌رو خواهند بود، پس پول داغ و به همان نسبت - شاید - تاثیر مدیران مالی مشهور نیز فروکش می‌کند. تا آن زمان، کتاب آقای شارما راهنمایی خوب و مناسب برای دوره رکود و رونق بازارهای بزرگ نوظهور است.»

درباره نویسندۀ کتاب ظهور و سقوط ملت‌ها

«روچیر شارما» سرمایه‌دار، مدیر سرمایه، نویسندۀ و مقاله‌نویس روزنامۀ «فایننشال تایمز» است که اصالتی آمریکایی-هندی دارد. شارما به طور دائم به کشورهای مختلف جهان سفر می‌کند و در سفرهای خود، علاوه‌بر دیدار سیاستمداران برجسته و مدیران ارشد، به دیدار افراد محلی و روستاییان نیز می‌رود. اولین کتاب شارما با عنوان «کشورهای ورشکسته: در جستجوی معجزات اقتصادی آینده»، پرفروش‌ترین کتاب هندوستان و نیز پرفروش‌ترین کتاب وال استریت ژورنال شد. متاسفانه از این نویسنده و اقتصاددان مشهور، تنها کتاب «ظهور و سقوط ملت‌ها» تاکنون به فارسی ترجمه و چاپ شده است.
برای مشاهده آثار دیگر در این حوزه می‌توانید از دسته بندی کتاب تاریخی بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ظهور و سقوط ملت ها»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.