جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آثار بزرگ سیاسی/ از ماکیاوللی تا روزگار ما

قیمت:
220,000 تومان
مشخصات کتاب آثار بزرگ سیاسی/ از ماکیاوللی تا روزگار ما
کشور مبدا
تعداد صفحات
670 صفحه
شابک
9786004900805
سال خلق اثر
1980
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

در طول تاریخ، خصوصا سده‌های اخیر، آثار بسیار مهمی به فضای اندیشه‌ی سیاسی تعلق می‌گیرد که بسیاری از آنان چونان مانیفست و تئوری‌ای مکتوب، سرنوشت ملت‌های گوناگون را به خود اختصاص داده است. کتاب «آثار بزرگ سیاسی/ از ماکیاولی تا روزگار ما» به بررسی مهم‌ترین این آثار و تحلیل آرای شخصیت‌های سیاسی پرداخته است. «آثار بزرگ سیاسی/ از ماکیاولی تا روزگار ما» نوشته‌ی ژان ژاک شوالیه مجموعه‌ی درخشان از تحولات سیاسی اجتماعی را گرد هم آورده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آثار بزرگ سیاسی/ از ماکیاوللی تا روزگار ما

این اثر سیاسی که یکی از برگزیده‌ترین آثار در این زمینه محسوب می‌شود، نخستین بار در 1948 در فرانسه به چاپ رسید و تاکنون بازچاپ آن ادامه دارد. بعدها شاگرد شوالیه سه فصل نیز به این کتاب افزود و به آثار اندیشمندانی چون هایک، رالز و هابرماس نیز پرداخت. خواندن این کتاب برای علاقه‌مندان به مطالعات سیاسی و جامعه‌شناسی جذاب خواهد بود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «آثار بزرگ سیاسی/ از ماکیاولی تا روزگار ما» چیست؟

این کتاب به دلیل آن‌که نگاهی کلی به نظریه پردازان علوم سیاسی و اندیشه‌ی آنان داشته است، به گفته‌ی خوانندگان اثری کاربردی بوده و مطالعه‌ی آن مفید است. یکی از علاقه‌مندان به «آثار بزرگ سیاسی/ از ماکیاولی تا روزگار ما» درباره‌ی کتاب نوشته است: کتاب ترجمه روان و همه فهمی دارد که از این بابت از خانم سازگار بسیار متشکرم و به همه دوستان علاقه‌مند به سیاست و تاریخ سیاست پیشنهاد می‌کنم در این کتاب نویسنده به شکل نه خیلی عمیق و نه خیلی سطحی به شرح نظریات افراد صاحب نظر سیاسی و موثر در دوره‌های مختلف می‌پردازه که به حق این اثر رو بسیار ارزنده کرده.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در این کتاب به اندیشه‌های سیاسی مختلف اشاره شده است و مفهوم قدرت سیاسی را مورد بررسی قرار داده، در پاره‌ای از کتاب می‌خوانیم: «پس پرولتاریا برای آنکه «رفته رفته سرمایه را از چنگ بورژوازی خارج کند، برای آنکه همه ابزار تولید را در دستان دولت، یعنی پرولتاریایی که به صورت طبقه حاکم سازمان یافته است، متمرکز کند، و برای آنکه هرچه زودتر بر توده نیروهای تولیدی بیفزاید»، در یک کلام برای سرنگونی تمام شیوه های تولید پیشین، نیازمند در دست گرفتن قدرت سیاسی است. البته این قدرت سیاسی، دست کم در ابتدا، با «تجاوز مستبدانه» به حق مالکیت و شرایط بورژوایی تولید، رخ می نماید، زیرا اینها را جز به صورت قهری که از طرف طبقه حاکم اعمال می شود، نمی توان از میان برداشت. مانیفست نمونه چند اقدام انقلابی معین را پیشنهاد می کند که تنها در کشورهای پیشرفته قابل اجراست، مانند سلب مالکیت از زمینداران بزرگ، تمرکز اعتبار و همه ابزار حمل و نقل در دست دولت و همچنین طرح اجبار به کار برای همه و غیره ... بی شک لازم بود به همه مبارزان حزبی (به ویژه آلمانی ها) رهنمودی به صورت حداقل برنامه داده شود. ولی نگارندگان مانیفست به برنامه هایی از این دست زیاد اهمیت نمی دادند، زیرا این جزئی از اندیشه مارکسیسم است که کاربرد عملی اصول آن «همیشه و همه جا به شرایط تاریخی مشخص» بستگی دارد.»

ماکیاولی نیز شخصیت بسیار مهمی در زمینه‌ی شکل‌گیری بسیاری از علوم اجتماعی و سیاسی بوده است، در این کتاب نیز به او پرداخته شده، چنان که می‌خوانیم: «ماکیاولی و شهریار چه سرنوشت شگفت انگیزی داشتند! ماکیاولی می توانست اندوه و ناامیدی باقی زندگی اش را پیش بینی کند، ولی حتی لحظه ای هم از خاطرش نگذشته بود که کتابی چنین کوچک، که تأثیری آنی نداشت، در سده های بعد جنجال به پا خواهد کرد.»

درباره نویسنده کتاب آثار بزرگ سیاسی/ از ماکیاولی تا روزگار ما

ژان ژاک شوالیه استاد حقوقدان و مورخ فرانسوی در سال 1900 به دنیا آمد، او که جزو آکادمی علوم سیاسی و اقتصادی پاریس بود، در دانشگاه نیز تدریس می‌کرد. از او به‌عنوان استادی یاد می‌شود که در قلمروهای بسیار خاص و ویژه پژوهش کرده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آثار بزرگ سیاسی/ از ماکیاوللی تا روزگار ما»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.