جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

تکه هایی از یک کل منسجم

قیمت:
258,000 تومان
مشخصات کتاب تکه هایی از یک کل منسجم
کشور مبدا
تعداد صفحات
360 صفحه
شابک
9786006454269
سال خلق اثر
1397
سال انتشار
1397
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
371
این کتاب در یک نگاه

کتاب تکه‌ هایی از یک کل منسجم اثر مشهور پونه مقیمی، روان‌شناس بالینی، است که اولین بار در دی‌ماه سال 1397 توسط نشر بینش نو روانه‌ی بازار نشر شده است. این کتاب مورد استقبال زیادی از سوی خوانندگان قرار گرفت و توانست در زمانی اندک بارها تجدید چاپ شود و در سال 1399 به چاپ صدودوازدهم برسد. کتاب تکه‌ هایی از یک کل منسجم در 360 صفحه تالیف شده و یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی روان‌شناسی و خودشناسی محسوب می‌شود.








بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

کتاب تکه‌ هایی از یک کل منسجم، دربرگیرنده‌ی مفاهیم اصلی صمیمیت در روابط است. در کتاب از این صحبت می‌شود که چطور در مسیر اتفاقات زندگی و تلخی‌ها می‌توانیم معناهای جدیدی را در مورد خودمان و درون‌مان کشف کنیم. می‌توان گفت این اثر از کتاب‌های خودیاری همچون کتاب «شفای زندگی» لوئیز هی، «پروژه‌ی شادی» گریچن رابین و همچنین از دو اثر مشهور رولف دوبلی، یعنی «هنر خوب‌زندگی‌کردن» و «هنر شفاف‌ اندیشیدن» الهام زیادی گرفته است.

برای معرفی و خلاصه کتاب تکه هایی از یک کل منسجم می‌توان گفت که این کتاب از کلیشه‌های رایج کتاب‌های مشابهش پیروی نمی‌کند؛ بلکه دیدگاهی کاملاً واقع‌بینانه نسبت به زندگی انسان‌ها دارد. مضمون اصلی کتاب، مسائل روان‌شناختی و روابط میان‌فردی انسان‌ها است. مولف تلاش کرده است تا مخاطب را با مفاهیمی مانند خودشناسی، پذیرش و دوستی با خود آشنا سازد. نویسنده در بخشی از کتاب بیان می‌کند گاهی برای ساختن روابط بهتر با دیگران نیاز داریم ابتدا با خود بنشینیم و به درون برگردیم و قبل از هر چیزی با خودمان تنها شویم؛ بعد از آن است که می‌توانیم به ساختن روابط بهتر با دیگران امید داشته باشیم.

به‌طور کلی، موضوع کتاب حول محور خودآگاهی، روابط انسانی و صمیمیت می‌چرخد. کتاب در 9 فصل نوشته شده و به‌گفته‌ی نویسنده به زبانی ساده با متن‌هایی تقریباً جدا و مستقل از یکدیگر به بررسی چالش‌های زندگی انسانی می‌پردازد. این کتاب یک اثر غیرداستانی است و بیشتر بر اساس تجاربی بنا شده که نویسنده در طول زندگی شخصی کسب کرده است. گرچه پونه مقیمی در نوشتن کتاب از قصه‌ها و داستان‌هایی که متناسب با شغلش و در زندگی حرفه‌ای با آن‌ها روبه‌رو شده، بی‌تاثیر نبوده است. تالیف و ویرایش جملات حدود سه سال به طول انجامیده است که در دل هر جمله، نکاتی وجود دارد که می‌تواند بینشی جدید برای مخاطب به ارمغان آورد. لحن کتاب گرم و صمیمی است و شما هنگام خواندن با یک نوشته‌ی تخصصی رو‌به‌رو نیستید؛ بلکه کتابی که در دست دارید کاملاً برای عموم مردم نوشته شده و این را می‌توان یکی دیگر از مزیت‌های این اثر به شمار آورد. این کتاب جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 1401 و همچنین کتاب‌ های پرفروش پاییز 1401 به انتخاب بوکلند است.

نظر خوانندگان درباره کتاب تکه‌ هایی از یک کل منسجم چیست؟

ریحانه حسینی در سایت گودریدز توصیف بسیار دقیقی از کتاب ارائه داده است: «تکه‌هایی از یک کل منسجم کتاب بسیار مفیدی‌ست که به مخاطبانش کمک می‌کند دنیای درون خود را بهتر بشناسند و برای آن ارزش قائل باشند. نویسنده بسیاری از توهم‌های رایج درباره‌ی روابط انسانی را مردود اعلام می‌کند و از مخاطبانش می‌خواهد جهان خود را بر پایه‌ی حضور خود بنا کنند نه بر پایه‌ی حضور شخصی دیگر. به این شکل با دست یافتن به این بی‌نیازی، با کنار آمدن با خویشتن خود و با درک کردن و بهره‌ ‌گرفتن از تنهایی، می‌توان روابط سالم‌تری را پایه‌ریزی کرد. روابطی که دیگر رنگ نیاز و احتیاج ندارند و با فرو ریختن‌شان جهان‌ فرد از حرکت باز نمی‌ایستد و از هم فرو نمی‌پاشد. چراکه دیگر مهم‌ترین عضو جهان آن فرد خودش است نه کسی دیگر.»

فرناز فروغی نیز در همین سایت نظر خود را این‌طور بیان کرده است: «تکه‌هایی از یک کل منسجم، یکی از کاربردی‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی روان‌شناسی است. خواندن چنین کتابی می‌تواند به ما کمک کند تا با دید وسیع‌تری به مسائل خود بنگریم. شخصاً احساس می‌کنم بعد از خواندن این کتاب از خودگذشتگی‌های بیجا را کنار گذاشته‌ام، اندکی بیشتر خودم را دوست دارم و در عین حال در برابر خطاهای اطرافیانم کمتر سختگیری می‌کنم.»

به نظر می‌رسد یکی از نکات مثبت کتاب که بسیاری از خوانندگان به آن اشاره کرده‌اند، نثر همدلانه‌ی نویسنده است. ماندانا شادی به‌خوبی این موضوع را بیان کرده: «در شرایط ناگوار و در زمان استیصال، خوانش این کتاب می‌تواند مخاطب را از قعر تاریکی نجات دهد. من این کتاب را مفید و شفابخش یافتم. نویسنده بیش از این‌که به دنبال تحلیل تخصصی  موضوعات روان‌شناسی باشد، تلاش کرده تا خواننده را از لحاظ احساسی درک کند و به او آرامش و دلگرمی ببخشد. خواندن این کتاب مثل گپ زدن با یک دوست صمیمی است؛ همان‌قدر دل‌گرم‌کننده و همان‌قدر اثربخش.»

مژگان نیز درباره‌ی آن می‌نویسد: «مهم‌ترین جنبه‌ای که باید از این کتاب در نظر گرفته شود، یادآور بودن آن است. همه‌ی ما به فردی در زندگی نیاز داریم که گهگاهی به ما یادآوری کند به‌قدر کافی خوب هستیم، باید دست از سرزنش خود برداریم و هر آنچه را که هستیم بپذیریم. ولی کمتر پیش می‌آید که همچین کسی را در زندگی داشته باشیم. مقیمی با همدلی بسیار در کتاب تکه‌هایی از یک کل منسجم این جای خالی را به‌نحوی برای ما پر کرده. او به ما یاد می‌دهد چگونه بزرگ‌ترین حامی خود باشیم. این کتاب باعث شد با تعمق بیشتری به دنیای درونی خود نزدیک شوم.»

«متن‌های این کتاب، همگی در راستای دستیابی به خودشناسی بیشتر هستند؛ نویسنده در فصل اول نگاهی به واقعیت‌های زندگی می‌اندازد و بعد از آن چندین فصل را به تعارض‌های محتمل در روابط انسانی اختصاص داده و در انتها به اختصار در مورد مفهوم تنهایی صحبت به میان آمده است.» ایمان نیز نظر خود را این‌گونه بیان کرده است.

جملاتی از کتاب تکه هایی از یک کل منسجم که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «ما برای قبول این‌که باید با بعضی آدم‌ها، موقعیت‌ها و شرایط خداحافظی کنیم، به زمان احتیاج داریم. زمان باید بگذرد. ذهن ما باید هزاران داستان متقاعدکننده بسازد تا آرام‌آرام به لحظه‌ی خداحافظی نزدیک شویم. به‌هرحال چه تصمیم بگیریم چه همچنان خودمان را معلق نگه داریم، لحظه‌های خداحافظی فرا می‌رسند.»

نویسنده ادامه می‌دهد: «حقیقت این است که فرار کردن به ما کمکی نمی‌کند. در خداحافظی‌ها، دردی وجود دارد، دردی پنهان. اصلاً مگر می‌شود خداحافظی دردناک نباشد؟ اگر خیلی وقت است که متوجه شده‌ایم به خداحافظی خاصی نزدیک شده‌ایم بهتر است خودمان را گول نزنیم. بهتر است درد را به رنج تبدیل نکنیم.»

در پشت جلد کتاب آمده: «شاید زندگی پیدا کردن بخش‌هایی از خودمان در تکه‌تکه‌هایی از یک کل منسجم است. پیداکردنی که به‌اندازه‌ی یک عمر طول می‌کشد. و تکه‌هایی که همه‌جا حضور دارند و فقط کافی است ما در مسیرشان قرار بگیریم، آن وقت اگر هشیار باشیم، شاید بخش‌هایی از خودمان را ببینیم. بخش‌هایی از خودمان را در رابطه‌ها و در آدم‌هایی که تجربه می‌کنیم، در موقعیت‌هایی که قرار می‌گیریم، در فیلم‌هایی که می‌بینیم، در تاریخی که مرور می‌کنیم و حتی در کوچه‌ای که هیچ عابری ندارد و باد درخت‌هایش را بدون حضورِ تماشاچیان نوازش می‌کند. شاید زندگی همین است.»

درباره نویسنده کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

پونه مقیمی روان‌شناس و نویسنده است، در فضای مجازی، به‌خصوص فضای اینستاگرام فعالیت زیادی دارد و بخشی از محبوبیتش را مدیون فعالیت در همین فضاست. صفحه‌اش صمیمی، ساده و دوست‌داشتنی است و او با شعار «تنها بودن نقص نیست» در اینستاگرام نوشته‌هایش را منتشر می‌کند.

خرید کتاب تکه هایی از یک کل منسجم

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب تکه هایی از یک کل منسجم را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای خرید بهترین کتاب های روانشناسی روز دنیا می توانید از صفحه خرید کتاب روانشناسی دیدن فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «تکه هایی از یک کل منسجم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.