جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

قوی مثل یک مادر

قیمت:
180,000 تومان
مشخصات کتاب قوی مثل یک مادر
کشور مبدا
تعداد صفحات
304 صفحه
شابک
9786227471625
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «قوی مثل یک مادر» نوشتۀ کیت رپ، اثری به یادماندنی است که به شما می‌آموزد چگونه با تثبیت سلامت روان خودتان، فرزندان سالمی تربیت کنید. «قوی مثل یک مادر» از جمله کتاب‌های پرفروش دنیاست که می‌توان آن را به عصای دست مادران باردار تشبیه کرد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب قوی مثل یک مادر

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین نقاط عطف زندگی هر زنی، بارداری اوست. مادر شدن نسبتی است که با هیچ حالت ممکنی نمی‌توان آن را سلب کرد. همیشه گفته‌اند بهشت زیر پای مادران است و صد حیف اگر مراقب سلامت روان این فرشته‌های زمینی نباشیم. این کتاب با عنوان مفاهیمی عمیق به دنبال برقراری تعادلی بین زندگی زنانی است که ناگهان پا به عرصۀ والد شدن می‌گذارند. اهمیت ندادن به سلامت روان و از خودگذشتگی بی‌چون و چرای مادران شاید یکی از اشتباه‌ترین اتفاقاتی که در دنیای امروزه شاهد آنیم. این کتاب به شما یادآوری می‌کند همان‌قدر که برای سلامت روان فرزندان‌تان می‌کوشید، باید برای سلامت روان خودتان هم تلاش کنید و وقت بگذارید. یادتان بماند وقت گذاشتن برای خودتان به این معنا نیست که ما مادرانی بی‌اعتنا یا بدی هستیم. این خرافات را دور بیاندازید و با خواندن این کتاب مادر شدن واقعی را بیاموزید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارۀ کتاب قوی مثل یک مادر چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب که به‌تازگی مادر شده است، با اشاره به نکات طلایی این کتاب، می‌نویسد: «نه تنها این کتاب راهنمای خوبی برای کمک به من در جهت کسب اطمینان و خودباوری در زمینۀ مادر شدن بود، بلکه برای همسرم هم مفید واقع شد. خواندن این کتاب را به پدران هم توصیه می‌کنم.»

خوانندۀ دیگری با اشاره به محتوای ناب کتاب و اهمیت نقش سلامت روان مادر در تربیت فرزندانش، می‌نویسد: «اگر مادر شده‌اید یا قرار است به زودی مادر شوید، باید بدانید که مادر شدن شغلی است که مرخصی گرفتن در آن جایی ندارد. ولی این جمله به آن معنا نیست که شما باید قید تمام خوشی‌ها و کارهای لذت‌بخش مختص خودتان را بزنید. هرگز این کار را نکنید. با خواندن این کتاب متوجه می‌شوید رسیدگی به خودتان در اولویت قرار دارد و به طور غیرمستقیم فرزندپروری کارآمدتری را تجربه خواهید کرد.»

دربارۀ ترجمۀ کتاب قوی مثل یک مادر

در ایران انتشارات مهراندیش با ترجمۀ طاهره حجتی‌پور این کتاب را چاپ کرده است. طاهره حجتی‌پور، متولد 1370، دانشجوی ممتاز دو دورۀ کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشتۀ خون‌شناسی آزمایشگاهی و بانک خون از دانشگاه علوم‌پزشکی تهران است.

امتیاز کتاب یک تصمیم در گودریدز

  • تعداد نظرات: 109
  • تعداد امتیازدهی: 894
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.03

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

در مقدمۀ کتاب آمده است: «خوش آمدید. از اینکه این کتاب را می‌خوانید بسیار هیجان زده‌ام!  بدون تعارف بگویم این کتاب به هیچ کدام از کتاب‌هایی که تا به حال داشته‌اید شباهت ندارد. کتابی که در دست دارید راهنمای والدین نیست که به شما، چگونه آرام کردن گریۀ کودکتان یا کنار خودتان خواباندن او را آموزش دهد. این کتاب در مورد شما و برای شماست. در واقع این کتاب راهنمای عبارت «از خودت مراقبت کن» است که همه، به شما می‌گویند، ولی هیچ کدامشان نمی‌گویند چطور؟ این کتاب خواهد گفت. مادر شدن، سفری فوق‌العاده سخت است که احتمالاً بالاترین حجم تغییر در مسیر زندگی شما را به همراه دارد. حجم تغییرات به طرز غیر قابل باوری زیاد است ولی اغلب بسیار کمتر از حد انتظار به آن توجه می‌شود. مادری سخت‌ترین کاری‌ است که تا به حال در زندگی‌تان انجام داده‌اید، اما آن را دوست خواهید داشت و هر لحظه از هر روز زندگی، از کارتان یاد خواهید گرفت.»

در قسمت دیگری از کتاب، نویسنده به بروز احساسات مختلف پس از شنیدن خبر بارداری توجه می‌کند: «به خودتان زمان بدهید تا احساساتی که به این اخبار جدید دارید، فارغ از پیامدهای آن، فروکش کند. به‌زودی باید برنامه‌ریزی کنید و تصمیم بگیرید. الان، زمان جشن گرفتن است. اگر احساسات شما مشخص نیست و سردرگم شده‌اید، اجازه بدهید زمان بگذرد تا ببینید چه حسی خواهید داشت. شاید احتیاج باشد تمام افکارتان را بنویسید یا به یک دوست مورد اعتماد، هرچه که به ذهنتان، بگویید. افکارتان را خالی کنید. حالا نگاه کنید چه احساساتی دارید و آن را سبک سنگین کنید. اگر قرار است دست به یک کار عجولانه بزنید، با احساسات و اعمال بدون فکر خود گلاویز شوید. خط آخری که خواندید به شما می‌گوید فارغ از تجاربی که داشته‌اید، انبوهی از انتخاب‌ها را پیش رو خواهید داشت. هر چقدر لازم است رودررو این افکار بنشینید. یاد بگیرید در برابر احساساتی که ثمرۀ آن‌ها آشفتگی ذهنی است، مکث کنید؛ این مهارت وقتی که مادر شدید بسیار کمک‌کننده خواهد بود.»

در قسمت دیگری از کتاب با عنوان «اگر یک فنجان قهوه بخورم، مادر بی‌فکری هستم؟» می‌خوانیم: «آثِل گرین معتقد است، به‌جای فکر کردن به اینکه چه کارهایی نمی‌توانید انجام دهید به عکس آن فکر کنید. لیستی از غذاهای مورد علاقه و چیزهای هیجان‌انگیزی که بارداری را برای شما لذت‌بخش می‌کند، آماده کنید. آن‌ها را بخرید و در دسترس داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا در کنار انجام اعمال مورد علاقه انتخاب‌هایی داشته باشید که برای جنین شما نیز سودمند است. ارزیابی انتخاب‌ها، فرصت خوبی برای آن است که کمی آسان‌گیر بودن را تجربه کنیم (البته والد بودن شما در آینده، شما را وادار به انجام این کار می‌کند). واقعیت این است که ما هرگز نمی‌توانیم تسلط کامل بر تربیت فرزندانمان و آینده آن‌ها داشته باشیم.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب قوی مثل یک مادر

کِیْت رُپ سردبیر انیستیتو سِلِنی، روزنامه‌نگار مستقل و برندۀ جوایز متعدد خبری است. آثار و مقالات خانم رُپ، با سابقه پانزده سال نگارش در حوزه‌های سلامت و بارداری، در رسانه‌های عمدۀ بین‌المللی مانند نیویورک تایمز، رییِل سمپِل، سی‌اِن‌اِن، شِیْپ، لایف منتشر می‌شود. او یکی از نویسندگان کتاب راهنمای کامل داروها در دوران بارداری و شیردهی است. کِیْت همراه همسر و دو دخترش در آتْلانْتا زندگی می‌کند.

نظر نویسنده دربارۀ کتاب قوی مثل یک مادر

این کتاب را به تمام زنان جهان تقدیم می‌کنم، چرا که سلامت روان آن‌ها اولویت اول ماست. و به دو خانم کوچولوی قوی که فرصتی برای یادگیری نحوۀ مراقبت از خودم را به من هدیه دادند. و به همسرم که زمان و فضای انجام آن را به من بخشید. و به خودم، به‌خاطر انجام دادن این کار.

بسیار خوشحالم که این کتاب را انتخاب کرده‌اید، چون در کنار مادر شدن به سلامت روان خودتان اهمیت می‌دهید. اگر سلامت روان اولویت اول شما باشد، راحت‌تر به دنیای مادرانه وارد می‌شوید و ثمرۀ آن، تشکیل خانواده‌ای شادتر و ثروتمندتر است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «قوی مثل یک مادر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.