3 شهریور 1401
3760 بازدید

پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 1401 تا اینجا کدامند؟

    در این مطلب می‌خوانید:

برخلاف مشکلاتی که در برابر خواننده ی ایرانی وجود دارد، هنوز عده‌ی زیادی هستند که مطالعه می‌کنند. فروشگاه‌های فیزیکی و مجازی کتاب همواره عنوان‌هایی دارند که در طول یک هفته، یک ماه و یک فصل چندین نسخه می‌فروشد و پرفروش می‌ماند، این رویداد معمولا عوامل مختلفی دارد.

در حال حاضر اپیدمی، تداومِ خانه ماندن و دوری افراد از اجتماع، بسیاری را به عادت نیک کتابخوانی هدایت کرده و در این وضعیت پایدار نموده. این شرایط نیاز افراد به کتاب های خودیاری را افزایش داده و هر کس به فکر آموزش و پرورش خلقات و روحیات خود افتاده. در حالی که هر فرد از جامعه و اجتماعات فاصله گرفته، خودنگری را بیش از پیش برای خود لازم می‌داند.

این مجموعه پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 1401 است.

تکه‌هایی از یک کل منسجم

کتاب تکه‌ هایی از یک کل منسجم ۹ فصل دارد. نویسنده‌، پونه مقیمی، که خود کارشناسی ارشد روانشناسی دارد تجربیاتش را با زبانی آسان و خواندنی در اختیار خواننده گذاشته. کتاب محتوایی تخصصی ندارد و برای همه ساده و به دور از پیچیدگی است. تفکر مثبت، سفر به درون خویش، یافتن خود واقعی و ارزش نهادن به زندگی از مهم‌ترین مسائلی است که نویسنده بر آن‌ها تاکید دارد.

همان‌طور که از نام کتاب پیداست تکه‌هایی (پاراگراف‌های مجزا) است که از کنار هم نهادن این برش‌ها می خواهد خواننده را به یک کل منسجم برساند که وجودیت هر انسانی است.

تکه‌هایی که از آدم‌ها و تجربیات مختلف گرفته شده و می‌تواند با اوضاع کنونی هر فرد سنخیت داشته باشد و خواننده در این مسیر بتواند خودش را ملاقات کند.

عادت‌های اتمی

کتاب عادت‌ های اتمی نام بسیار جالبی است که نویسنده برای کتاب خود انتخاب کرده، چراکه در آن به خواننده کمک می‌کند تا عادت‌های بد را با عادت‌های خوب جایگزین کند، البته روش‌های آن سخت نیست.

 نویسنده معتقد است آنچه که در شما مانع تغییر عادات بد می‌شود، نه خود شما است بلکه ایراد در سیستمی است که پیش گرفتید و اینجاست که اهمیت راهکارهای کتاب مشخص می‌شود. این تغییر سیستم به خواننده در نیل به اهداف و رسیدن به ایده‌هایش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین کتاب های روانشناسی را بشناسید

در عادت‌های اتمی از داستان واقعی زندگی افراد موفق در قابل فهم بودن شعار کتاب بهره برده. مثل برندگان مدال طلای المپیک، رهبران کسب و کارهای کامیاب، هنرمندان موفق و ....

«عادت‌های کوچک برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ.» نویسنده تاکید دارد که همین عادت‌های کوچک است که تعیین می‌کند در آینده کجا بایستیم. کتاب تغییرهای چشمگیری را در وضعیت عادت‌های ما ایجاد می‌کند.

کتابخانه‌ نیمه شب

همه‌ی ما در زندگی حداقل چندین بار آرزوی زندگی یا زندگی‌های دیگری را در سر پرورانده‌ایم، فکر کردیم و تصور کرده‌ایم اگر زندگی دیگری می‌داشتیم و به آرزوهای ریز و درشتمان می‌رسیدیم مسیر زندگی‌مان در چه جهتی قرار می‌گرفت و وضعیت ما چقدر تغییر می‌کرد.

کتابخانه‌ نیمه شب این امکان را در اختیار دختری با نام نورا سید قرار می‌دهد که به واسطه‌ی ورود به کتابخانه و جست‌وجو میان کتاب‌ها می‌تواند زندگی‌های دیگرش را ببیند و دیدگاه خود را نسبت به زندگی تغییر دهد. نورا زندگی پر فراز و نشیبی دارد و مشکلاتی را از سر گذرانده و در این فرصت امکان تغییر برایش محیا می‌شود.

نویسنده‌ کتاب کتابخانه نیمه شب، مت هیگ، در جوانی دچارافسردگی بوده و سال‌ها با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کرده حتی به خودکشی هم فکرکرده؛ اما در نهایت توانسته بر افسردگی و مشکلات ناشی از آن چیره شود. او در این کتاب از مشکلات تلخ دوران جوانی خود الهام گرفته و از تجربیات آن برای پیشبرد ایده‌اش استفاده کرده است.

جزء از کل

جزء از کل یک رمان از استیو تولتز، نویسنده‌ی استرالیایی، است. او راوی یک سه‌گانه است که جزء از کل نخستین اثر از این مجموعه است و همان سال نامزد جایزه‌ی بوکر شد. محتوا فلسفی است که ماجراهای پلیسی آن را پیش میبرد.

رمان داستان زندگی یک خانواده‌ی استرالیایی را با روایت دو نفر از اعضای آن نقل می‌کند، داستان قصه‌ی دو نسل را بازگو می‌کند. مارتین، تری و جسپر سه شخصیت اصلی هستند که هرکدام به نوبه‌ی خود عجیب‌اند و به نوعی جنون مبتلا هستند. آغاز داستان از جنگ جهانی اول است.

بیشتری بخوانید: معرفی بهترین و پرفروش ترین کتاب های انگیزشی

جزء از کل رمانی درباره‌ی ترس از مرگ است. رمانی پرفراز و نشیب که بسیار سرگرم‌کننده است و از هر گوشه‌ی آن ـ به مدد قلم نویسنده ـ می‌توان شاهد رفتارهای دقیق انسانی باشیم.

هر چه باداباد

هر چه باداباد سومین رمان استیو تولتز است، در این کتاب با مفهومی آخر زمانی روبه‌رو هستیم و موضوع مرگ و زندگی و آنچه در این بین از سر انسان می‌گذرد. انسانی که در فاصله‌ی میان تولد و مرگ به حسرت‌ها و آنچه که از دست داده و یا آنچه که به دست نیاورده می‌اندیشد.

کتاب با نگاه استعاری به مفهوم رجعت ابدی فدریش نیچه نوشته شده است که در آن نیچه معتقد است که کیهان و موجودات در یک چرخه‌ی بازتولید مجدد تکرار می‌شوند.

احتمالا هرچه باداباد پایان خوبی برای سه‌گانه‌ی استیو است چرا که همزمان شد با همه‌گیری بیماری کرونا در جهان و ضعف و عجز بشر در کنترل اوضاع که او را در ورطه‌ی نابودی قرار داد و شرایطی از یک ویران شهر را پدید آورد.

باشگاه پنج صبحی‌ها

رابین شارما نویسنده و سخنران اهل کانادا در کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها قصه‌ی دو غریبه را روایت می‌کند که با یک میلیاردر آشنا می‌شوند و پیشنهادهای او را برای به دست آوردن موفقیت قبول می‌کنند.

در این میان نویسنده با زبانی ساده نکاتی را مطرح می‌کند که می‌توان از آن به برنامه‌ی صبحگاهی متحول‌کننده یاد کرد، مضمون و ظرایفی که می‌تواند زندگی ما را تغییر دهد و متوجه آن چیزی کند که فراموش کرده‌ایم یا نمی‌بینیم.

کتاب ما را راهنمایی می‌کند چگونه زمان را مدیریت کنیم و به موفقیت دست یابیم.

بادام

کتاب بادام داستانی درباره یون‌جه است که با یک مشکل مادرزادی به دنیا آمده است. دو نورون بادامی شکل اختلالی در مغز یون‌جه ایجاد کرده‌اند و او در بروز احساساتش دچار اختلال است، احساساتی چون خشم یا ترس. مادر و مادربزرگ او سعی دارند که از او حمایت کنند و زندگی خوبی را برای او رقم بزنند بنابراین اتاقش را پر از یادداشت‌هایی می‌کنند که احساسات را به او یادآوری می‌کند.

در شانزدهمین سال تولد یون‌جه همه چیز دگرگون می‌گردد و او با واقعه‌ای روبه‌رو می‌شود. او شروع به تغییر می‌کند...

چهار اثر از فلورانس اسکاول شین

فلورانس اسکاول شین هنرمند آمریکایی است که از میانه‌ی عمرش متحول شد و اندیشه‌ای نو پیدا کرد. او در تلاش بود تا معنویت را به زندگی انسان‌ها برگرداند و آنها را در راه از بین بردن دشواری‌های زندگی یاری رساند.

کتاب چهار اثر از فلورانس اسکاول شین همانطور که از نامش پیداست چهار اثر از این نویسنده است که در یک کتاب جمع شده. بن‌مایه‌ی کتاب عارفانه است و خواننده را متوجه معنویات می‌کند و در خواننده قدرت ذهن و روبه‌رو شدن با ناشناخته‌های ذهنش را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های برنده جایزه نوبل که باید بخوانید

نثرکتاب صمیمی و سهل است و به خواننده فضای امنی را اهدا می‌کند.

هرکدام از چهار فصل کتاب موضوعی را دنبال می‌کند که در آن رویکردی تازه به زندگی است. چهار اثر یک کتاب خودیاری قوی است که جملات آن صادقانه و ساده احوال منفی را از خواننده دور می‌کند و در او حسهای تازه و آرامش پدید می‌آورد.

بیداری

در کتاب بیداری تمرین‌هایی به صورت سالانه تنظیم شده که در آنها روی تغییر عادات فرد کار شده. کتاب خواننده را با تمرین های روزانه به سمت آرامش و تغییر هدایت می‌کند.

جمع بندی 

پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 1401 بوک‌لند برای افرادی که علاقه‌مند به مفاهیم انگیزشی و تقویت روحیه هستند مفید و کاربردی است؛ حتی می‌توان آنها را هدیه‌ی مناسبی دانست برای دوستانی که تحت شرایط و تجربیاتی ناگوار روحیه و انگیزه‌ی کافی برای زندگی را از دست داده‌اند و در الزام سختی به سر می‌برند.

همواره زندگی ارزشمند است و این نگاه در این مجموعه دنبال می‌شود تا بتوانیم از تجربیات دردناک و ناکامی و بی‌هدفی رها شویم و دوباره روح زندگی را دریابیم. ساز و کار این کتاب‌ها کمک به خودشناسی و خودیاری است.

برای خرید رمان های روز دنیا می توانید به سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند مراجعه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب