9 بهمن 1401
595 بازدید

کتاب‌ های پرفروش پاییز 1401 به انتخاب بوکلند

    در این مطلب می‌خوانید:
ما نیازهای مشترکی برای فهمیدن و خواندن داریم. میلی ناخودآگاه ما را به این سمت سوق می­‌دهد که کتاب‌هایی مشابه بخریم، رفتارهای مشابه انجام دهیم و داشته‌­هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.
به اشتراک گذاشتن تجربیات ما با هم گاهی به واسطه‌­ی کتاب­‌ها محقق می­‌شود و آگاهی از کتاب­‌هایی که توسط دیگران در یک برهه­‌ی زمانی بر سایر کتاب­ها ترجیح داده شده خود نشانی از نیازهای مشترک ما دارد. در زیر بلاگ سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند با هم به بررسی و معرفی مختصر کتاب­هایی خواهیم پرداخت که در فصل گذشته جز پرفروش­‌های بوکلند بوده­‌اند.

سرگذشت ندیمه

سرگذشت ندیمه، رمانی که نقشی بسزا در بیداری زنان جهان داشته است، نوشته­ی مارگارت اتود، نویسنده­‌ی امریکایی است. این کتاب که در ژانر پادآرمان‌شهری دسته‌بندی می­‌شود توسط سهیل سُمی، مترجم پرکار و برجسته، از طرف انتشارات ققنوس به نشر رسیده است.
مکان داستان، کمبریج در ایالت ماساچوست است و همه‌چیز پس از ترور رئیس جمهور به دست گروهی بنیادگرا آغاز می­‌شود. انقلابی در کشور رخ می‌دهد، قانون اساسی لغو شده و حکومتی تمامیت‌خواه مسیحی به نام جمهوری گیلاد تشکیل می‌شود. در این حکومت جدید آزادی‌های فردی اکثر شهروندان پایمال می‌شود و چشم خدا و نهادهای امنیتی مخوف بر زندگی مسلط می­‌شوند.
متخلفان مذهبی و سیاسی اگر بخت یارشان باشد به مناطق سمی و خطرناکی به نام کولونی فرستاده می‌شوند، وگرنه در بیشتر موارد با طناب دار اعدام شده و به «دیوار» (ظاهراً دیوار دانشگاه کمبریج) آویخته شده و مایه­‌ی عبرت دیگران می­‌شوند.
در این کتاب ما شاهد ترسیم دقیقی از وضعیت زنان در خوانشی رعب‌آور از انجیل هستیم و در آن زنان به طبقات مختلفی تقسیم می‌­شوند. اکثر منتقدان این رمان را، رمانی برای درک وضعیت زنان دانسته­‌اند.

قدرت بی‌قدرتان

قدرت بی‌قدرتان، کتابی افشاگر و روشنگر است. اثری از واسلاو هاول، نویسنده­‌ی اهل چک و رهبر انقلاب دموکراتیک این کشور که در این کتاب به حکومت پس از بهار پراگ و شیوه­‌هایی می‌پردازد که بر آنها نام پساتوتالیتر می‌­دهد.
این کتاب که با ترجمه­‌ی دقیق و خواندنی احسان کیانی­خواه در فرهنگ نشر نو ترجمه شده، شاید راهنمای اندیشیدن برای تمامی کسانی­‌ست که تحت کنترل حاکمیت‌های توتالیتر و به زعم نویسنده پساتوتالیتر زندگی می­‌کنند. در این کتاب هاول به توصیف حکومتی می­‌پردازد که اساسا به گونه­‌های پیشین خود یعنی توتالیتاریسم، متفاوت است. در این نظام جدید، که او پساتوتالیتر می­‌خواند، انتخابات نمایشی، آزادی بیان نمایشی و حقوق زنان و مردان به صورت نمایشی و در خدمت حکومت تمامیت‌خواه است.
هاول در قدرت بی‌قدرتان به مخاطبانش نشان می‌دهد که ریشه اغلب جنبش‌ها و اعتراضات که علیه رژیم‌های پساتوتالیتر شکل می‌گیرد از انسان‌های بی‌قدرت غیرسیاسی است و بر اساس مسایل غیرسیاسی به وجود می‌آید، زیرا، زندگی تحت اسارت رژیم‌های پساتوتالیتر به جایی می‌رسد که هرعمل صادقانه و مسئولانه غیرسیاسی هم به معنای مقابله با نظام تلقی می‌شود. واتسلاف هاول در بخش‌های پایانی کتاب نشان می‌دهد که نه تنها از نظام‌های پساتوتالیتر گریزان است، بلکه از تحقق نظام‌های دموکراتیک پارلمانی سنتی‌‌ای هم که می‌توانند انسان‌ها را «فوق‌العاده ظریف‌تر و تلطیف‌شده‌تر، در مقایسه با شیوه‌های خشن جوامع پساتوتالیتر» فریب دهند و بازیچه خودشان کنند نگران است.

درباره معنی زندگی

درباره­‌ی معنی زندگی، اثری از نویسنده‌­ی پرکار و نامدار، ویل دورانت، حاصل تاملاتی ناب در باب زندگی است. این کتاب با پرسشی در موقعیتی بغرنج آغاز می­‌شود: اگر شخصی علی‌رغم داشتن موقیعت­‌های اجتماعی مناسب از قبیل کار و پول و امکانات، قصد خودکشی داشته باشد چگونه می­‌توان به او کمک کرد؟
انگیزه­‌ی ما برای زندگی کردن چیست؟ ویل دورانت، نویسنده‌­ی چندین و چند جلد کتاب در تاریخ فلسفه و تاریخ تمدن، که گویی خود به‌تنهایی قادر به پاسخ گفتن به این پرسش نیست شروع به نامه نگاری با 100 نفر می‌­کند و از آنها می­‌خواهد به سوال مربوطه از بعدی انتزاعی، عینی و شخصی پاسخ گویند: سرچشمه‌های الهام و انرژی شما چیست؟ هدف یا انگیزه نیروبخش زحمت و تلاش شما چیست؟ از کجا تسلّی‌خاطر و شادمانی می‌یابید و دستِ آخر، گنج‌تان در کجا نهفته؟
مهاتما گاندی، جورج برنارد شاو، سینکلر لوئیس، جواهر لعل نهرو و آندره موروئا برخی از افرادی بودند که ویل دورانت به آن‌ها نامه نوشته بود و حاصل کار پس از مداقه‌ی نهایی ویل دورانت کتابی را شامل می‌­شود که از ابعاد مختلف ما را در زندگی و معناهای متعدد آن غوه‌ور می­‌کند.

تکه­‌هایی از یک کل منسجم

چکیده‌ای از کتاب‌های هنر خوب زندگی کردن، هنر شفاف اندیشیدن، شفای زندگی و پروژه شادی در نظر گرفت اما برخلاف کتاب‌های  معمول که نوعی مثبت‌اندیشی کاذب را توصیه می‌کنند، این کتاب در فضایی کاملا واقع‌بینانه سیر می‌کند. به عبارتی این کتاب با لحنی صمیمی و با نگاهی درمانگرانه سعی دارد تا خواننده را با واقعیت­های موجود آشتی دهد.
پونه مقیمی نویسنده­‌ی کتاب، معتقد است که وقایع متعدد در زندگی ما هر کدام تکه­‌هایی از وجود ما هستند. کتاب تکه­‌هایی از یک کل منسجم با شناساندن بالاترین سطح روابط انسانی شروع می‌شود و در آخر به‌ تنهایی بشر می‌رسد، و نشان می‌دهد که با خودشناسی می‌توان صمیمیت و روابط پایدارتری را ایچاد نمود.
این کتاب را علی‌رغم گستردگی موضو­عیش می‌­توان در دسته‌ی کتاب­های مربوط به حوزه­‌ی روابط دسته‌بندی کرد.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین کتاب های روانشناسی را بشناسید

تصمیم گرفتم خودم باشم

ما باید یاد بگیریم مثل خودمان زندگی کنیم. این شعار که بر روی جلد کتاب هم نقش بسته در واقع راهکاری‌ست برای نادیده گرفتن هرآنچه که در طول روز شما را آزار می­‌دهد. در طول روز در مهمانی­‌ها، در اینترنت، در پیاده‌رو یا هرجای دیگر، دیگر نیاز نیست شما نگران قضاوت­‌های دیگران درباره­‌ی خودتان باشید. باید تنها مثل خودتان زندگی کنید.
کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم که از فصل­‌های بسیار کوتاه و روان تشکیل شده است به ما یاد می­‌دهد در موقعیت­‌های گوناگون قضاوت دیگران را نادیده بگیریم.

کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم

اسلاونکا دراکولیچ، نویسنده و جستارنویس بزرگ اهل کرواسی، یکی از منابع اصلی کسب تجربه از کشورهای تحت حکومت شوروی کمونیستی است. او در کتاب کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم به شرح تجربیات خود و دوستانش در روایاتی گاه طنز و گاه تراژیک می‌­پردازد و نشان می­‌دهد که ترس از تغییر چگونه سال­ها در ذهن آنان خانه کرده بود.
یکی از نکات مهم این کتاب توجه نویسنده به ریزترین نکات نهفته در زندگی روزمره تحت لوای حاکمیت­‌های تمامیت­‌خواه است. لحظات کوچکی که معنای واقعی زیستن در این جوامع است و آنها را به زیباترین شکل ممکن به توصیف می­کشد. کتاب سرشار از روایت­‌های داستانی در کنار تحلیل­‌های سیاسی درخشان است.

مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد

مدیریت و رهبری به سبک شیخ محمد با زیرعنوانِ درس‌های رهبری حاکم دوبی کتابی است به قلم  یاسر جرار که داستانی جدید برای گفتن دارد. داستان پیشرفت و پدیده شدن دوبی که نام آن مترادف با پویایی و اصلاحات است، سبب شده تا این شهر در میان پیشرفته‌ترین شهرهای جهان قرار بگیرد. در نتیجه برقراری پیوند با دیگر شهرها، پروژه‌های جسورانه‌ی آینده‌نگر، بستری سهل برای تجارت، وضعیت مرکزی و شبکه‌های تجاری قدرتمند آن، دوبی همچون شهرهایی نظیر هنگ‌کنگ، میامی و سنگاپور، شهره‌ی جهان شده است.
نویسنده‌­ی این کتاب مشاور استراتژی، نویسنده و سخنران عمومی با تأکید بر تأثیرات دولت و اجتماعی است. کتاب وی چکید‌ه‌ی از درس‌های آموزنده است که از مشاهده‌ی مستقیم عملکرد او و به وسیله‌ی مصاحبه‌هایی که با وزیران و اعضای کابینه‌ی او در دو دهه‌ی گذشته صورت گرفته، به دست آمده است و می­تواند برای افرادی که در سطح کلان و یا حتی خرد، مدیریت پروژه­‌ها را برعهده دارند مفید باشد.

هر دو در نهایت می‌میرند

این اثر آدام سلیوا که از پرفروش­ترین­‌های نیویورک­ تایمز است سرنوشت مشترک دو پسر نوجوان را روایت می‌کند که پیش از این یکدیگر را نمی­شناخته­‌اند و سرگذشت آنان این سوال را به ذهن متبادر می‌سازد که به‌راستی اگر یک روز به پایان زندگی­مان مانده باشد چکار خواهیم کرد؟
متیو و روفئوس دو نوجوان هستند که در خلال عادی‌­ترین لحظات زندگی­‌شان متوجه این مسئله می‌شوند. هر دو در نهایت می‌میرند کتابی جذاب و پرکشش و درعین‌حال عمیق است که به ما خاطرنشان می‌کند زندگی بدون مرگ و عشق بدون فقدان مفهومی ندارد. با خواندن این کتاب، خواهیم گریست و هم‌زمان قدرت زندگی را خواهیم ستود و شور زندگی را احساس خواهیم کرد.

مغازه‌­ی خودکشی


داستان در زمان و مکان نامشخصی اتفاق می‌افتد؛ دوره‌ای آخرالزمانی که انسان‌ها بسیاری از منابع طبیعی را نابود کرده‌اند. زمانی که دیگر گلی نیست و هوا بسیار آلوده‌است. خودکشی عادی و شادی غیرعادی است. مردم افسرده و مالیخولیایی برای پایان دادن به عذاب زندگی‌شان به مغازه‌ی خودکشی می‌آیند و خانواده‌ی تواچ، صاحبان مغازه، تمام تلاششان را در خدمتگزاری به مشتریان خود صرف می‌کنند. برای هر طبع یک راه خلاصی وجود دارد؛ از طناب‌های دار و گلوله گرفته تا انواع سم و گیاهان کشنده و تیغ‌های آلوده به کزاز. در مغازه‌ی خودکشی برای پایان دادن به زندگی همه چیز پیدا می‌شود؛ تجارتی منتهی به مرگ.
مغازه­‌ی خودکشی یک طنز سیاه یا یک فانتزی سیاه است که در خلال داستانی بلند ما را با معنای زندگی در عجیب‌­ترین حالات آن آشنا می­‌کند.

بیشتری بخوانید: معرفی بهترین و پرفروش ترین کتاب های انگیزشی

روان شناسی در 30 ثانیه

نشر شهر مجموعه‌­ای از کتاب­‌های دایره‌المعارفی در موضوعات مختلف را به طبع رسانده است. فلسفه، قرن بیستم، یونان باستان، و روان شناسی در 30 ثانیه از جمله‌ی این مجموعه­‌اند. هدف این مجموعه کتاب­‌ها آشنایی مخاطب عادی با مهمترین نظریات و اتفاقات هرکدام از حوزه­ها در فصل­‌های کوتاهی­‌ست که خواندن هر کدام 30 ثانیه از وقت خواننده را می­‌گیرد. درنتیجه ما با کتاب‌­های کوچکی مواجهیم که اطلاعات کلیدی هر حوزه را از نظر یک متخصص برای مخاطبی عام را ارائه می­‌دهد.

کتابخانه‌ نیمه شب

اگر شانس این را داشته باشید که به کتابخانه نیمه شب بروید و خودتان تمام زندگی‌های دیگرتان را ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ امکان دارد هر کدام از این زندگی‌ها بهتر از زندگی حال حاضر شما باشند؟
نورا با سوالی این چنینی به سراغ کتابخانه‌ای مرموز می‌رود که بداند قصه زندگی او چطور می‌شد اگر در جایی از زندگی انتخاب دیگری می‌کرد. او زندگی‌ای پر از بدبختی و پشیمانی داشته اما در این کتابخانه فرصتی برایش فراهم می‌شود تا اوضاعش را روبه راه کند. او این انتخاب را دارد که زندگی کنونی‌اش را با زندگی جدیدی عوض کند. مسیر شغلی جدیدی داشته باشد، روابط شکست‌خورده‌اش را از نو بسازد و رویاهای کودکی‌اش را دنبال کند. او باید در این سفر به دل کتابخانه نیمه‌شب به دورن خودش نظر کند و آن چه را واقعا به زندگی‌اش معنا و ارزش می‌دهد، پیدا کند. کتابخانه‌ای با انبوهی از کتاب که هرکدام قصه یک زندگی را می‌گویند.
مت هیگ، نویسنده­ ی کتاب، نویسنده­ کتاب­های خودیاری روان­شناسی پرفوشی­ ست که این بار مفاهیم ارزشمندی را در قالب یک رمان به خواننده ارائه می­‌کند.
 
کتاب­‌های پرفروش بخشی از جهان مشترک ما با دیگران را تشکیل می­دهند. مشارکت در تجربه‌ه­ای مشترک از خواندن. می­‌توانیم کتاب‌­های خوانده شده را با هم به اشتراک بگذاریم و در مورد آنها گفت‌و‌گو کنیم. کتاب‌های پرفروش پاییز بوکلند نشان از یک نیاز مشترک در خواندن و دانستن هستند.
برای خواندن جدیدترین و بهترین رمان های پرفروش روز دنیا به صفحه خرید رمان مراجعه نمایید.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب