جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کووید 19/ باز تنظیم بزرگ

قیمت:
70,000 تومان
مشخصات کتاب کووید 19/ باز تنظیم بزرگ
تعداد صفحات
246 صفحه
شابک
9786004902830
سال خلق اثر
2020
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «کووید-19 بازتنظیم بزرگ» (COVID-19: the great reset) اثر کلاوس شواپ و تیه‌ری ماله‌ری است که به بررسی وضعیت مبهم جهان پیش و پس از کرونا می‌پردازد. به نقل از ایرنا در این کتاب عنوان می‌شود همه‌گیری کووید-۱۹ در زمستان ۲۰۱۹ با در هم شکستن ظرفیت‌های مقابله با چنین فاجعه‌هایی در سراسر دنیا نشان داد حکمرانان کنونی جهان چندان به ظرفیت‌های ریسک‌های فاجعه‌بار و توان دفاعی کشورها و عرصه‌های جهانی حکمرانی اشراف نداشته‌اند. کتاب «کووید-۱۹ بازتنظیم بزرگ» با ترجمه‌ی علیرضا حسنی از سوی انتشارت فرهنگ نشر نو منتشر شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب کووید 19/ باز تنظیم بزرگ

این کتاب در سه فصل نوشته شده است: بازتنظیم کلان، بازتنظیم خرد (صنعت و کسب‌و‌کار) و بازتنظیم فردی. نویسندگان کتاب بیان می‌دارند که علاوه بر مرگ‌و‌میر ناشی از کووید-19، با شروع همه‌گیری در جهان، تغییرات مهم و اساسی زندگی انسان‌ها را دچار تحول کرد و نظم جهان دست‌خوش تغییر و تحولات بزرگی شد. به‌گونه‌ای که حتی اقتصاد پیشرفته‌ترین کشورها نیز دچار بحران‌های اساسی شد.

نویسندگان کتاب بر این باورند که جهان هرگز دوباره به وضعیت عادی پیش از همه‌گیری کرونا بازنخواهد گشت. آثار همه‌جانبه‌ی همه‌گیری، فرایندهای مقابله با آن، تأثیر اقدامات کشورها و نهادهای بین‌المللی برای جلوگیری و مهار آن و پیامدهای این اقدامات چنان وسیع، عمیق و تاریخی‌اند که در افق آن، دورانی جدید برای تمدن بشری آغاز خواهد شد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب کووید-19 بازتنظیم بزرگ چیست؟

«این کتاب نگاهی به آینده‌ی جهان پس از کرونا می‌اندازد، تقریباً چهار ماه پس از اعلام اولین شیوع این بیماری همه‌گیر» سام مردیت، CNBC (ایالات متحده آمریکا)

مصطفی الراوی، نویسنده، روزنامه نگار و دستیار سردبیر در نشریه The National با بیش از 18 سال سابقه کار در انگلستان، امارات متحده عربی و خاورمیانه، درباره‌ی کتاب «کووید-19 بازتنظیم بزرگ» نوشت: «با استدلال کتاب تاریخ نشان داده است که همه‌گیری‌ها، نیرویی برای تغییرات اساسی و پایدار هستند.»

از نظر بیانکا –از خوانندگان کتاب- که نظر خود را در سایت «گودریدز» نوشته است، «کووید-19 بازتنظیم بزرگ» کتاب فوق¬العاده‌ای است که تأثیر همه‌گیری را تا به امروز بررسی و خلاصه کرده و نمای کلی سطح بالایی را از مواردی که ممکن است هم‌چنان برای ما اتفاق بیفتند، ارائه می‌دهد. او اضافه کرد: «کتاب این فرضیه را ارائه می‌دهد که کووید-19 شوکی ایجاد کرده است که به وسیله‌ی آن، فرصتی منحصر‌به‌فرد برای "بازتنظیم بزرگِ" مورد نیاز برای ایجاد تغییری مثبت و پایدار، ایجاد شده است. رهبران روشن‌فکر و جامعه باید از این فرصت استفاده کرده و به چهار خطری که در مجموع با آن‌ها روبه‌رو هستیم، بپردازند: تهدیدات هسته‌ای، تغییر آب‌و‌هوا، ناپایداری‌ها، استفاده از منابع ضروری مانند جنگل، غذاهای دریایی، خاک سطحی و آب شیرین و همچنین پیامدهای ایجاد تفاوت‌های عظیم در استاندارد زندگی بین مردم جهان.»

وی سنت –یکی از خوانندگان کتاب و از کاربران سایت آمازون- نظر خود را در این سایت عنوان کرده است: «کلاوس شواب و تیه‌ری ماله‌ری بی‌طرفانه‌ترین و کلان‌ترین دیدگاه‌ها را در مورد جهان، پس از همه‌گیری به ما ارائه می‌دهند و دانش خود را در زمینه‌های اقتصاد، فناوری، تاریخ صنعت، علم و مردم‌شناسی ترکیب می‌کنند. بدون تمایلی به جانب‌داری یا تعامل با شرق یا غرب، با چپ یا راست، تمایلاتی خوش‌بینانه یا بدبینانه، آن‌ها این راهنمای جامع را برای ما به ارمغان آورده‌اند تا وضع آشفته‌ترین دوران را شفاف‌سازی کند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از کتاب به بررسی ریسک ویران‌شهرها پرداخته شده که در ادامه می‌خوانیم: «در ماه‌ها و سال‌های آینده، بده‌بستان میان منافع بهداشت همگانی و از بین رفتن حریم خصوصی با دقت وزن‌کشی شده و به موضوع بسیاری از گفت‌وگوهای سرزنده و مباحثات داغ تبدیل خواهد شد. اکثر مردم هراسان از خطر کووید -۱۹ می‌پرسند: احمقانه نیست که وقتی قربانی یک شیوع شده‌ایم و در وضعیت مرگ و زندگی قرار گرفته‌ایم، از اهرم قدرت فناوری‌ای که داریم برای نجات‌مان استفاده نکنیم؟ آن‌گاه راضی خواهند شد که بسیاری از حریم‌های خصوصی‌شان را بشکند و تن درمی‌دهند که در چنین شرایطی قدرت عام به حق می‌تواند حقوق فردی را نادیده بگیرد. سپس وقتی بحران تمام شد، برخی ممکن است متوجه شوند که کشورشان ناگهان تبدیل به جایی شده که دیگر تمایلی به زیستن در آن ندارند.

این فرایند فکری چیز تازه‌ای نیست. در چند سال گذشته هم حکومت‌ها و هم شرکت‌ها فناوری‌های پیچیده‌ای را برای پایش و گاه برای کنترل شهروندان و کارکنان به کار گرفته‌اند؛ هشدار می‌دهیم به طرفداران حفظ حریم خصوصی که گوش به زنگ باشید، همه‌گیری نقطه عطف مهمی را در تاریخ نظارت پدید آورده است. کسانی که از پس تمام ترس‌ها در قضیه حریم خصوصی گریبان فناوری را می گیرند، استدلالشان بسیار واضح و ساده است: به نام بهداشت همگانی، برخی از موارد حریم خصوصی به خاطر مهار یک بیماری مسری نقض می شوند، درست همان‌طور که حملات تروریستی یازده سپتامبر به نام حفاظت از امنیت همگانی، مراقبتی بیشتر و دائمی به وجود آورد.»

درباره نویسنده کتاب کووید-19 بازتنظیم بزرگ

پروفسور کلاوس شواپ و تیه‌ری ماله‌ری هر دو دکترای اقتصاد دارند. کلاوس مارتین شواپ متولد 1938 اقتصاددان، کارآفرین، نیکوکار و استاد دانشگاه آلمانی است که بیش‌تر به عنوان بنیان‌گذار و رئیس اجرایی مجمع جهانی اقتصاد شناخته می‌شود. تیه‌ری ماله‌ری اهل فرانسه، اقتصاددان و دستیار اجرای موسسه‌ی مانتلی باومتر متولد 1961 است.

کتاب‌های دیگر شواپ عبارت‌اند از: «چهارمین انقلاب صنعتی»، «شکل‌گیری انقلاب صنعتی چهارم» و «سرمایه‌داری ذینفع: اقتصاد جهانی که برای پیشرفت، مردم و سیاره کار می‌کند». از دیگر کتاب‌های تیه‌ری ماله‌ری نیز می‌توان «دور دنیا در 40 دقیقه»، «ریسک جهانی» و «Six Global Mega» را نام برد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کووید 19/ باز تنظیم بزرگ»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.