جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

بیت کوین

قیمت:
65,000 تومان
مشخصات کتاب بیت کوین
کشور مبدا
تعداد صفحات
220 صفحه
شابک
9786008668763
سال خلق اثر
2015
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

کتاب «بیت کوین دامیز» نخستین‌ بار در سال ۲۰۱۶ منتشر و به‌منظور تعریف اصول اولیه‌ی بیت کوین به شکلی مفصل، روانه‌ی بازار کتاب شده است. این پلتفرم نخستین ‌بار توسط ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ عرضه شده است. «شرکت پریپتو» به‌منظور بهره‌برداری صحیح از این ارز دیجیتال و چگونگی استفاده از آن، کتاب «بیت کوین» را در «مجموعه کتاب‌های دامیز» به نگارش درآورده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب بیت کوین

 کتاب‌های «دامیز» مجموعه‌ای آموزشی است که به‌صورت راهنمایی آسان و غیرپیچیده، موضوعات علمی مختلف را آموزش می‌دهد. موضوعاتی با بیش از ۱۸۰۰ عنوان که در ۲۰۰ میلیون نسخه منتشر شده است. انتشارات «آوند دانش» این کتاب را با ترجمه‌ای شیوا روان از بهروز خدارحمی در سال ۱۳۹۷ روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

درک مکانیسم‌ها و ریسک کار با بیت کوین، می‌تواند برای هر مخاطبی چالش‌برانگیز باشد. این کتاب با زبانی ساده، شفاف و قابل درک، مفاهیم کار با بیت کوین را به‌درستی تجزیه کرده و روش‌هایی ایمن و مؤثر را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. پتانسیل بالای بازار بیت کوین از یک سو  و مشکلات کار با آن از سوی دیگر، نیاز به یادگیری این سیستم نوظهور را بیش از پیش به امری ضروری تبدیل کرده است.

این کتاب توسط «شرکت پریپتو» به نگارش درآمده و با محتوایی جذاب و آموزنده برای تازه‌واردان به دنیای ارز دیجیتال بسیار مفید و راهگشا بوده و مفاهیمی کارآمد برای آشنایی با جزئیات بیت کوین و شروع کار با آن‌ را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. متنی اصولی و پایه‌ای که به‌خوبی نحوه‌ی تراکنش و معامله با بیت کوین و مزایا و معایب کار با آن‌را در سرفصل هایی چون: «اصول بیت کوین/ بانکداری با بیت کوین/ استفاده از بیت کوین در کسب و کار/ استفاده از بیت کوین به‌عنوان ابزار سرمایه‌گذاری/ خرج کردن بیت کوین برای نیازهای روزانه/ قماربازی آنلاین/ لذت هدیه دادن با بیت کوین و...» شرح می‌دهد.

نظر خوانندگان سراسر دنیا درباره‌ی کتاب بیت کوین چیست؟

با وجود گذشت یک دهه از ورود بیت کوین به دنیای تجارت، این ارز تجاری بسیار جنجال‌برانگیز بوده و توجه بسیاری از سرمایه‌داران و مردم عادی را به خود جلب کرده است. کتاب «بیت کوین دامیز»  نیز توانسته به‌خوبی توجه مخاطبان خود را در سراسر جهان جلب کرده و استقبال مخاطبان فارسی‌زبان را به‌ همراه داشته باشد.

محمد ایمانیان این کتاب را اثری جامع و کامل در زمینه‌ی شناخت ارزها رمز و رازهای آن معرفی کرده است.

بسیاری از منتقدان آمازون نیز بر این باورند که این کتاب بسیاری از تصورات نادرست درباره‌ی بیت کوین را برطرف کرده است، کتابی عمیق که قبل از شیرجه رفتن در دنیای بیت کوین باید خوانده شود.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخش زیر به توضیح مختصری از بیت کوین اشاره شده است: «شاید مهم‌ترین وجه بیت کوین، مفهومی باشد که در پس آن قرار دارد. بیت کوین را توسعه‌دهنده‌ای، به ‌نام ساتوشی ناکاموتو به وجود آورد. او به‌جای آن‌که سعی کند یک شیوه‌ی پرداخت کاملاً جدید برای پایان دادن به روش‌هایی که همگی ما برای پرداخت‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنیم طراحی کند. مشکلات خاصی را که در سیستم‌های پرداخت موجود مشاهده کرده بوده هدف قرار داد.

توضیح ‌دادن مفهوم بیت کوین تقریباً ساده است: طی بحران مالی سال ۲۰۰۸ مردم سراسر جهان تأثیرات تضعیف‌کننده‌ی آن بر اقتصاد را درک کردند و در زمان نگارش این کتاب (اوایل سال ۲۰۱۶) بسیاری همچنان آثار آن را به‌صورت تقلیل تدریجی ارزش ارز رایج درک کردند. از آن‌جا که سیستم مالی جهان تا مرز سقوط پیش رفت، بسیاری از بانک‌های مرکزی به‌سوی تسهیل کمی یا به عبارت ساده‌تر به چاپ اسکناس روی آوردند. بانک‌های مرکزی نقدینگی را به‌سرعت روانه‌ی بازارها کردند و نرخ‌های بهره را تقریباً به صفر رساندند تا مانع از تکرار رکود بزرگ‌ سال‌های دهه‌ی ۱۹۳۰ شوند. تأثیر این اقدامات، نوسانات شدید در ارزهای رایج و چیزی بود که از آن پس، جنگ‌های ارزی نام گرفت؛ یک مسابقه‌ی کاهش ارزش ارز تا اقتصاد یک کشور بتواند به‌سادگی از طریق ارزان‌تر کردن کالاها و خدمات خود نسبت به کالاها و خدمات همسایگان و رقبای جهانی دوام بیشتری داشته باشد. واکنش بانک‌های مرکزی سراسر جهان مانند همیشه مشابه بود؛ دولت‌ها مجبور شدند بانک‌های متأثر را تحت پوشش طرح نجات مالی قرار دهند و پول بیش‌تری چاپ کنند که این مسئله باعث افت ارزش پول موجود شد.

در طرح نجات مالی بانک‌ها، یک خالص انتقال بدهی به خزانه‌ی ملی وجود داشت که بر مسئولیت‌های آتی پرداخت‌کنندگان مالیات می‌افزود. این مسئله در برخی مناطق، حسی از بی‌عدالتی اجتماعی به وجود آورد. صرف‌نظر از آن، هیچ‌کس به‌درستی نمی‌دانست که تسهیل کمی در بلندمدت چه آثاری خواهد داشت. ایجاد تورم در مقاطعی در آینده و ادامه‌ی کم‌ارزش ‌شدن همان ارزهای رایجی که درگیر این طرح‌ها شده بودند، از آثار احتمالی بود. آن‌چه بدیهی به نظر می‌رسید این بود که صاحبان بانک‌های مرکزی که اقداماتشان مستقل از دولت‌ها تصور می‌شد در حال سوق دادن بسیاری از اقتصادها به سویی نامعلوم بودند و به اراده‌ی خود، برای کم‌ارزش ‌کردن ارزهای رایج خود مهیا می‌شدند تا صرفاً این چرخ‌ها را از حرکت بازدارند. به همین منظور بسیاری از همان موسسه‌ها و بانک‌دارانی را که در وهله‌ی اول رفتار بی‌ملاحظه‌شان باعث وقوع چنین بحرانی شده بود، در طرح نجات مالی وارد کردند. یگانه گزینه‌ی دیگر این بود که اجازه می‌دادند کل سیستم از هم فروبپاشد و پاک‌سازی شود، مثل آن چیزی که در ایسلند اتفاق افتاد. این کشور در پرداخت بدهی خود نکول کرد و در برابر آشفتگی اقتصادی بزرگ پس از آن واقعه دوام آورد.»

درباره نویسنده کتاب بیت کوین

«شرکت پریپتو» به‌منظور ارائه‌ی شیوه‌هایی نوین، مؤثر و ساده در ارتباط با بیت‌کوین در سال ۲۰۱۳ تأسیس شد. اولین محصول ارائه شده‌ی این مجموعه کارت برچسبی کریپتو بود.  از طریق این کارت‌ها  امکان کار با رمزاَرزها  برای کاربران فراهم می‌شد. محصولات این شرکت در سراسر جهان به‌راحتی در دسترس است و زمینه‌ی آشنایی افراد با بیت‌کوین را از طریق راهکارهایی با دسترسی آسان فراهم کرده است.

«شرکت پریپتو» با انتشار کتاب «بیت‌کوین For Dummies» بر این باور است که هرچه شیوه‌های بیش‌تری درخصوص چیستی و چگونگی بیت‌کوین و فناوری مرتبط با  آن ارائه شود، همگی نفع بیش‌تری خواهند برد. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «بیت کوین»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.