جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

زنان کتابخوان خطرناکند

قیمت:
250,000 تومان
مشخصات کتاب زنان کتابخوان خطرناکند
کشور مبدا
تعداد صفحات
160 صفحه
شابک
9786004056632
سال خلق اثر
2016
سال انتشار
1400
قطع
خشتی بزرگ
جلد
سخت
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «زنان کتاب خطرناکند»، یک آلبوم هنری با محوریت زنان است. اشتفان بولمان این کتاب را در سال 2008 میلادی به زبان آلمانی تالیف کرد. او در این آلبوم، مجموعه‌ی وسیعی از تصاویر، نقاشی‌ها و طرح‌های تاریخی را گردآوری کرده است. نقطه‌ی اشتراک تمام این تصاویر، موضوع آن‌ها است؛ یعنی زنانی که مشغول مطالعه هستند. در این کتاب آثار هنرمندانی همچون ورمیر و مانت، و عکاسانی همچون آرنولد و هاپر گردآوری شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب زنان کتابخوان خطرناکند

برای هر تصویر نیز توضیحاتی ذکر شده است که محتوای آن را شرح می‌دهد. شما می‌توانید با تهیه‌ی کتاب «زنان کتابخوان خطرناکند» با ترجمه فاطمه‌ی ترابی، این مجموعه تصاویر زیبا را تماشا کنید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب زنان کتابخوان خطرناکند چیست؟

عمن بنیوب، مخاطب کتاب از الجزایر، نظر خود را این‌گونه بیان کرده است: «این کتاب بسیار زیبا است. در آن نقاشی‌ها، طرح‌ها و تصاویر گوناگون از هنرمندان، عکاسان، جنبش‌ها و مکاتب فکری مختلف آورده شده است. حتی نقل‌قول‌های ادبی نیز در کتاب ذکر شده است. بسیاری از این تصاویر تاریخی، نگاهی فلسفی و حتی شاعرانه به زنان دارند که بسیار غنی و آموزنده هستند. من با مطالعه‌ی کتاب توانستم با هنرمندان جدیدی به خصوص نقاشان اهل اسکاندیناوی آشنا شوم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.»

«عاشق این کتاب هستم! ترکیب فوق‌العاده‌ای از تصاویر، نقاشی‌ها و عکس‌های زنان در حال مطالعه از زمان‌های مختلف است؛ از قرون وسطی گرفته تا عصر مدرن. من این ویژگی را خیلی دوست داشتم که برای هر تصویر توضیحاتی آورده شده بود که مفهوم و ایده‌ی آن تصویر را شرح می‌داد. به نظر من هر کسی که عاشق مطالعه است، باید این کتاب را بخواند.» این نظر هلن، یکی از خوانندگان انگلیسی‌زبان کتاب بود.

روثان، یکی از مخاطبان کتاب از ایالات متحده آمریکا، چنین نظری داده است: «این کتاب مانند موزه است! یک موزه که موضوع آن زنان کتابخوان است. با وجود این که من خودم اهل هنر نیستم، ولی از نقاشی‌های هنری این کتاب بسیار لذت بردم. قبل از شروع هر فصل کتاب، مطالبی در مورد ریشه‌های تاریخی و هنری آن بخش آورده شده است که اطلاعات خوبی به شما می‌دهند. این کتاب می‌تواند یک هدیه عالی برای هنردوستان باشد! راستی نکته‌ی تعجب‌برانگیز برای من، این بود که نویسنده‌ی کتاب یک مرد است! اما او به خوبی توانسته است این کتاب ویژه‌ی زنان را تالیف کند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

اشتفان بولمان در ابتدای کتاب از تاریخ مطالعه‌ی زنان و سختی‌های آن‌ها برای ما می‌گوید: «تاریخ زنان اهل مطالعه، تاریخی پیچیده است. کتاب ‌خواندن‌ آن‌ها تا وقتی نشانه‌ی عفت باشد، عموما پذیرفته شده است. قدیسان، حتی قدیسان زن، با متون به آشتی رسیده‌اند. ما غیرقدیسان مانده‌ایم که سالیان سال مایه‌ی نگرانی بوده‌ایم. امروزه در دورانی زندگی می‌کنیم که سرانجام پس از قرن‌ها پیروزی حاصل شده است. این کتاب آینده‌ی بهتری را نوید می‌دهد و به یادمان می‌آورد که مدتی مدید چشم انتظار این پیروزی بوده‌ایم؛ پیروزی‌ای که با چنگ و دندان به دست آمده است.»

کتاب «زنان کتابخوان خطرناکند» تصاویر هنری بسیار زیبا و تامل‌برانگیزی دارد. در بخشی از کتاب، به مقایسه عشق در ادبیات و در زندگی واقعی اشاره می‌شود که آن را با یکدیگر می‌خوانیم: «اعتراف می‌کنم که عشق بسیار قدرتمندتر از ادبیات است. اما عشق در ادبیات بسیار زیباتر از عشق در زندگی است. چراکه حداقل گاهی به ما اجازه می‌دهد که خودمان را فریب دهیم.»

در قسمتی از کتاب، نویسنده به رابطه میان مطالعه و اعتمادبه‌نفس می‌پردازد و توضیح می‌دهد که چرا مردان، زنان کتابخوان را دوست ندارند. این بخش از کتاب را بخوانید: «با مطالعه اعتمادبه‌نفس‌تان افزایش می‌یابد و با اعتمادبه‌نفس، شجاعت به دست می‌آورید؛ شجاعتِ داشتنِ باورهای خودتان. به همین دلیل است که مردان لزوما زنان کتابخوان را دوست ندارند.»

درباره نویسنده کتاب زنان کتابخوان خطرناکند

اشتفان بولمان، نویسنده و ویراستار آلمانی، زاده‌ی سال 1958 در شهر دوسلدورف است. او که در دانشگاه تاریخ و ادبیات آلمان و هنرهای نمایشی را دنبال کرده است، از همان سال‌های دانشجویی کار در نشریات و مجلات مختلف آلمانی را آغاز کرد. عمده‌ی تمرکزِ آثار اشتغان بولمان، زنان بوده است.

او هم‌اکنون ساکن مونیخ است و از میان آثارش می‌توان به «زنان نویسنده خطرناکند»، «زنان متفکر خطرناکند»، «زنان کتابخوان خطرناکند» و «چرا مطالعه شما را خوشحال می‌کند» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «زنان کتابخوان خطرناکند»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.