جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

درآمدی بر دانش نوین سیاست

قیمت:
160,000 تومان
مشخصات کتاب درآمدی بر دانش نوین سیاست
کشور مبدا
تعداد صفحات
264 صفحه
شابک
9786002537317
سال خلق اثر
1952
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

«درآمدی بر دانش نوین سیاست» کتابی است تحلیلی و پربار از «اریک فوگلین» که برای نخستین‌بار، در سال 1952 منتشر شد. کتاب «درآمدی بر دانش نوین سیاست» را می‌توان مرجعی معتبر و قابل‌استناد برای فلسفۀ سیاسیِ قرن بیستم دانست که دیدگاهی تاریخی به این مقوله دارد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب درآمدی بر دانش نوین سیاست

اریک فوگلین در این کتاب کوشیده است تا میان سیستم سیاسی و اجتماعی حکومت‌ها در قرن بیستم و ریشه‌های تاریخچۀ پشت‌سر چنین سیستم‌هایی، ارتباطی معنادار رسم کند. این کتاب حاصل منتخبی از درسگفتارهای نویسنده در مقام استاد دانشگاه‌هایی همچون «لوئیزیانا» و «استنفورد» است. در متن این کتاب، مخاطب با سیل عظیمی از آموزه‌های کهن و مدرن در باب فلسفه و علم سیاست مواجهه می‌شود.

فوگلین نشان می‌دهد چگونه حکومت‌های امروزی برآیندی از فلسفۀ سیاسی گذشتگان هستند و چطور از خلل این نظریه‌های کهن، حکومت‌های خشن فاشیستی متولد شده‌اند. او با دیدگاه واپس‌نگر، تحلیلی از جوامع سیاسی قرن بیستم ارائه داده است که آیندۀ سیاسیِ قرن بیست‌ویکم را تا حدودی پیشبینی کرده است! در این کتاب بسیاری از مطالب ارائه شده بر محوریت «آیین گنوسی» تحلیل و بررسی می‌شوند.

درباره ترجمه کتاب درآمدی بر دانش نوین سیاست

  • این کتاب در ایران، برای اولین‌بار به دست «محمد صبوری» به فارسی ترجمه شده و انتشارات «نشر کتاب پارسه» آن را منتشر کرده است.

امتیاز کتاب درآمدی بر دانش نوین سیاست در گودریدز

  • تعداد نظرات: 36
  • تعداد امتیازدهی: 266
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.21

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب درآمدی بر دانش نوین سیاست چیست؟

خوانندگان انگلیسی‌زبان کتاب «درآمدی بر دانش نوین سیاست» نظرات بسیار مثبتی در سایت «گودریدز» برای این کتاب ثبت کرده‌اند. خلاصه‌ای از برخی از این نظرات را با هم بخوانیم:

«چه کتاب شگفت‌انگیزی! حتما آن را بخوانید! فوگلین تحلیلی روشن، نافذ و روشنگر ارائه می‌دهد از آنچه نه تنها در علوم سیاسی نوین، بلکه در سیاست مدرن اشتباه است. به طور کلی‌تر، این اثر زوال و اضمحلال سیاسیِ غرب را در خیلی از مواقع نشان می‌دهد. فهرست نویسندگان قرن بیستم که دارای این سطح از درک هستند که فوگلین دارای آن است، فهرست بسیار کوتاهی می‌باشد! هیچ‌کس هنوز شایسته ارزیابی کامل‌تر از فوگلین در مورد آیین گنوسی نیست؛ اثر او قطعاً درخشان و بدیع است. خواندن این کتاب لذت‌بخش است، حتی اگر کند و آهسته پیش برود!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در ابتدای کتاب، با چنین جملاتی در باب توضیح رویکرد و هدف اصلی کتاب از سوی نویسنده مواجه می‌شویم:

«هستی انسان در جامعۀ سیاسی، هستی‌ای تاریخ است؛ و یک نظریۀ سیاسی، اگر بخواهد به مبادی و اصول وارد شود، باید همزمان نظریه‌ای در باب تاریخ نیز باشد. بر همین اساس، درس‌گفتارهای پیش‌رو، که به مسئلۀ اصلی یک نظریۀ سیاسی، یعنی مسئلۀ نمایندگی، می‌پردازد، از توصیف آنچه به‌طور مرسوم نهادهای نمایندگی می‌خوانیم، فراتر می‌رود و ماهیت نمایندگی را، به‌عنوان صورتی که در آن، جامعۀ سیاسی، برای کنش در تاریخ هستی می‌پذیرد، بررسی می‌کند. به علاوه، تحلیل‌ ما در این نقطه متوقف نمی‌شود و تا کشف نمادهایی که جوامع سیاسی با تمسک به آن‌ها خود را به‌عنوان نمایندگان یک حقیقت استعلایی تفسیر می‌کنند، پیش می‌رود. در ضمن، تنوع این نمادها صرفا به شکل‌گیری فهرست مبهمی از آن‌ها نمی‌انجامد، بلکه این قابلیت وجود دارد که دربارۀ آن به‌عنوان جایگزینیِ قابل‌فهم دوره‌های گوناگون در یک فرآیند تاریخی نظریه‌پردازی کنیم.»

فوگلین در این بخش از اثرات مخربِ «اثبات‌گرایی» در قرن نوزدهم در تجدید نظریه‌پردازی می‌گوید:

«بازگرداندن علوم سیاسی به اصول آن، بدین معناست که نوعی احیاگری ضروری است؛ زیرا آگاهی به اصول از میان رفته است. حرکت به‌سوی تجدید نظریه‌پردازی باید درواقع به مصابۀ ترمیم ویرانه‌های به‌جامانده از تخریب علم تلقی شود؛ تخریبی که مشخۀ عصر اثبات‌گرایی در نیمۀ دوم سدۀ نوزدهم است. ویرانی‌های ناشی از اثبات‌‌گرایی محصول دو پیش‌فرض بنیادی است؛ نخست آنکه پیشرفت چشمگیر علوم طبیعی، در همراهی با دیگر عوامل، این پیش‌فرض را ایجاد کرد که روش‌شناسیِ به کار رفته در ریاضیاتی کردنِ علوم راجع‌به جهان خارج واجد مزیتی ذاتی بودند، و اینکه همۀ علوم دیگر، چنانچه این نمونه را دنبال کنند و روش‌های مذکور را به‌عنوان سرمشق خود بپذیرند، به موفقیتی همسان دست خواهند یافت.»

دربارۀ نویسنده کتاب درآمدی بر دانش نوین سیاست

«اریک فوگلین» یک فیلسوفِ سیاسیِ آمریکایی-آلمانی بود. او در دانشگاه مشهور وین درس خواند و در همان‌جا، در دانشکده حقوق و در رشتۀ علوم سیاسی به سِمَت استادیاری رسید. او در سال 1938 به دلیل قدرت گرفتن نازی‌ها، از وین گریخت و به امریکا مهاجرت کرد.

از اریک فوگلین آثار تحلیلی، فلسفی و سیاسی بسیاری منتشر شده است، اما متاسفانه در ایران تنها کتابی که از او به فارسی ترجمه و چاپ شده، کتاب «درآمدی بر دانش نوین سیاست» می‌باشد.

نکات جالب دربارۀ کتاب درآمدی بر دانش نوین سیاست

  • این اثر تنها چند سال پس از مهاجرت نویسنده و اخذ شهروندی او در آمریکا نوشته شده است و رویکردی انتقادی نسبت به سیاست غرب در سدۀ بیستم میلادی دارد.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب درآمدی بر دانش نوین سیاست

نظر برخی از افراد و نشریات معتبر راجع‌به کتاب «درآمدی بر دانش نوین سیاست» این چنین است:

  • «این کتاب را باید یکی از روشن‌گر‌ترین مجموعه جستار‌ها در مورد شخصیت سیاست اروپا دانست که در نیمۀ قرن بیستم منتشر شده است... این کتاب به اندازه‌ای قدرتمند و واضح است که موافقت یا مخالفت را حتی با ایدۀ اصلی کتاب، نسبتاً بی‌اهمیت و ناممکن جلوه می‌دهد.» - مجلۀ تایمز
  • «فوگلین... یکی از ممتازترین مفسران جریان‌های غیرلیبرال تفکرِ اروپایی برای آمریکایی‌ها است... او وسعت درخور توجهی از دانش و بصیرت تاریخی را به مخاطبین ارائه می‌کند که اغلب به بینش‌ها و تعمیم‌های درخشان می‌رسد.» -فرانسیس جی ویلسون، ژورنالِ بررسی علوم سیاسی آمریکا
  • «این کتاب به زیبایی ساخته و پرداخته شده است... دانش فوگلین دائماً روشن‌گریِ شگفت‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد.» - مارتین رایت، ژورنالِ روابط بین الملل
  • «مانند یک پیشرو برای مردان متفکری که به دنبال احیای علوم سیاسی بر اساس اصول کلاسیک و مسیحی هستند... یک دستاورد مهم در نظریه‌پردازی مجدد عصر ما.» - آنتونی هریگان، مجلۀ Christian Century

خرید کتاب درآمدی بر دانش نوین سیاست

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب درآمدی بر دانش نوین سیاست را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «درآمدی بر دانش نوین سیاست»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.