جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شوک آینده

قیمت:
240,000 تومان
مشخصات کتاب شوک آینده
کشور مبدا
تعداد صفحات
538 صفحه
شابک
9789647443562
سال خلق اثر
1970
سال انتشار
1970
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
14
این کتاب در یک نگاه

کتاب «شوک آینده» نوشته‌ی الوین تافلر را حشمت‌الله کامرانی به فارسی برگردانده‌‌ و نشر نو آن را منتشر کرده است. الوین تافلر در کتاب «شوک آینده» درباره‌ی پیشرفت‌های حیرت‌انگیز در حوزه‌ی علم و تکنولوژی و پیامدهای آن در آینده می‌نویسد و از تغییرات گریزناپذیری صحبت می‌کند. این کتاب برای کسانی که به مباحث جامعه‌شناسی و توسعه علاقه دارند مناسب است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب شوک آینده

کتاب «شوک آینده» نوشته‌ی الوین تافلر را حشمت‌الله کامرانی به فارسی برگردانده‌‌ و نشر نو آن را منتشر کرده است. الوین تافلر در کتاب «شوک آینده» درباره‌ی پیشرفت‌های حیرت‌انگیز در حوزه‌ی علم و تکنولوژی و پیامدهای آن در آینده می‌نویسد و از تغییرات گریزناپذیری صحبت می‌کند. این کتاب برای کسانی که به مباحث جامعه‌شناسی و توسعه علاقه دارند مناسب است.
الوین تافلر یکی از مشهورترین نویسندگان جهان است که با هوشیاری و تیزبینی، حرکتی که جامعه صنعتی به سوی عصر اطلاعات و سلطه کامپیوتر طی کرد را سنجید و پیش‌بینی کرد. کتاب «شوک آینده» از جمله آثار مهم او و نتیجه‌ی سال‌ها کار تحقیقاتی است که تافلر در زمینه‌ی علم و دانش و تکنولوژی انجام داده و به این پی برده که آینده‌ی پیش رو، چیزی به کل متفاوت از گذشته است. به باور او آینده‌‌ی انسان معاصر در موارد بسیاری، دیگر تداومی همچون گذشته نخواهد داشت. شکاف‌های پیاپی و گسترده‌ای، پیوند آدمی را با گذشته‌اش قطع خواهد کرد و از حد توان و ظرفیت بشر برای تحمل تغییرات فراتر خواهد رفت. او به این پرسش می‌اندیشد که در چنین دنیای بی‌ثباتی، چه چیزی می‌تواند بشر را در برابر حوادث آینده و فراز و نشیب‌ها محافظت کند؟ این کتاب در شش بخش کلی تدوین شده که عبارتند از: «مرگ تداوم»، «ناپایداری»، «تازگی»، «تنوع و کثرث»، «محدودیت‌های انطباق‌پذیری» و «استراتژی بقا». کتاب «شوک آینده» یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ صنعت و فناوری است و ما را در مسیر برخورد با روند تغییرات راهنمایی می‌کند تا دچار یک شوک فرهنگی و اجتماعی تحمل‌ناپذیر نشویم. افکار اساسی الوین تافلر بر این ایده متمرکز یافته که انسان مدرن از تغییرات سریع احساس شوک می‌کند.
نظر خوانندگان سراسر دنیا، درباره‌ی کتاب «شوک آینده» چیست؟
نیوزویک آن را «فوق‌العاده خواندنی» و کریستین‌ ساینس مانیتور آن را «صریح، هیجان‌انگیز، دلگرم‌کننده و درخشان» معرفی کرده‌اند. نیل پستمن می‌نویسد: «حدوداً در اواسط سال 1963، من و همکارم چارلز وینگارتنر پشت سر هم یک سخنرانی برای شورای ملی معلمان زبان انگلیسی ارائه کردیم. ما در آن سخنرانی از عبارت "شوک آینده" به عنوان راهی برای توصیف فلج اجتماعی ناشی از تغییرات سریع فناوری استفاده کردیم. تا آن‌جا که می‌دانم، من و وینگارتنر اولین افرادی بودیم که از آن در یک انجمن عمومی استفاده کردیم. البته، نه وینگارتنر و نه من هوشیاری نداشتیم که کتابی به نام شوک آینده بنویسیم، و تمام اعتبار به الوین تافلر تعلق دارد که یک زمانی عبارتی خوب را تشخیص داد.» 
درباره نویسنده
الوین تافلر (2016-1928) نویسنده‌ی مشهور آمریکایی، که آثار قابل‌ملاحظه‌ای در انقلاب ارتباطات نوشته است، در شهر نیویورک و در خانواده‌ای یهودی متولد شد. او از کودکی به کار نویسندگی علاقه پیدا کرد. به گفته‌ی خود در دوران تحصیلش در دانشگاه بیش‌تر بر فعالیت‌های سیاسی تمرکز داشته است. آلوین و همسرش هایدی تافلر در جستجوی تجربیاتی برای نوشتن، به عنوان کارگران یقه آبی پنج سالی را در خطوط مونتاژ گذراندند و در عین حال در کار روزانه خود به مطالعه‌ی تولید انبوه صنعتی پرداختند. او همچنین در شعر و داستان نیز طبع‌آزمایی کرد و متوجه شد در هیچ کدام استعداد کافی را ندارد.  تجربه‌ی عملی کار به تافلر کمک کرد تا در یک روزنامه تحت حمایت اتحادیه شغلی پیدا کند و سپس سه سال به عنوان خبرنگار کاخ سفید، پوشش اخبار کنگره و کاخ سفید برای یک روزنامه پنسیلوانیایی را عهده‌دار شد. بعدها تافلر توسط آی‌بی‌ام استخدام شد تا مقاله‌ای درباره تأثیر اجتماعی و سازمانی رایانه‌ها بنویسد و در اواسط دهه‌ی 1960 بود که تافلرها تحقیق در مورد آن‌چه که به شوک آینده تبدیل خواهد شد را آغاز کردند که در سال 1970 انتشار یافت. اصطلاح شوک آینده برای اشاره به رخدادهایی که سریع شکل می‌گیرند و سردرگمی اجتماعی را در پی دارند و روند تصمیم‌گیری را با چالش مواجه می‌کنند استفاده شده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شوک آینده»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.