جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

همه چیز درباره خانه

قیمت:
126,000 تومان
مشخصات کتاب همه چیز درباره خانه
کشور مبدا
تعداد صفحات
210 صفحه
شابک
9786227554885
سال خلق اثر
2016
سال انتشار
2016
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
903
این کتاب در یک نگاه

خانه کجاست؟ یک مکان باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد تا به خانه بدل شود؟ اصلا خانه نام مکان است؟ آیا منزل نیز مترادف خانه است؟ شاید این پرسش‌ها بدیهی و ساده به ‌نظر بیایند اما  پاسخ دادن به آن‌ها ساده نیست. مایکل آلن فاکس نویسنده‌ی کتاب «همه چیز درباره خانه» چیستی و چرایی خانه را در این کتاب منحصربه‌فرد به چالش می‌کشد. «همه چیز دربارۀ خانه» (Home : a very short introduction) به همت انتشارات بیدگل و با ترجمه‌ی مهدی نصرالله زاده وارد بازار کتاب ایران شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب همه چیز درباره خانه

مایکل آلن فاکس خانه، منزل و سکونت‌گاه را در کتاب خود مسئله قرار داده، رویکردهای متفاوتی را راجع‌به آن‌ها مطرح کرده و آنان را از منظر فلسفه، هنر، ادبیات و... مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. همچنین در جستاری که در انتهای کتاب ضمیمه شده، تفاوت منزل و خانه به تفضیل کاوش شده است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

گوشه‌ای از تفاوت خانه و منزل را که در کتاب «همه چیز دربارۀ خانه» آورده شده است، می‌خوانیم: «خانه نقطۀ شروع است؛ جایی است که آدمی از آن آغاز می‌کند. تا این مقدارش واضح است و همه آن را می‌دانند. و بعد. خانه همان منزل نیست، امری که نشان می‌دهد چرا ما به دو واژۀ متفاوت نیاز داریم. آیا اصلاً لازم است که خانه هر چیزِ ساخته، هرگونه بنا و ساختمانی، باشد؟ به گمانم خیر. خانه می‌تواند صرفاً یک آتشگاه باشد، آتشی روی زمین خالی کنار هر کُنام انسانی. این به احتمال زیاد چیزی است که همه لازمش دارند و هیچ‌کس نمی‌تواند کاملاً بدون آن سر کند: آتشدانی و کانونی. هرچه نباشد، اگر خانه‌ای کانون نداشته باشد، آدم نمی‌تواند از آن آغاز کند.

خانه در مرکز است. برای بسیاری از ما، یک آتشگاه نشانگر آن کانونی است که از آن آغاز می‌کنیم. آتشِ خانه نباید لزوماً در آتشدان اتاق نشیمن یا هال بسوزد، چون حتی آنجا که برای گرما هم بدان نیاز نیست، آتش می‌تواند محافظی باشد از خوف شب‌های طرّار.

از آن‌جا که به نظر می‌رسد انسان‌ها قادر نیستند با غذای خام مدت‌زمان زیادی دوام بیاورند، پختن نیز امری حیاتی است. در داغ‌ترین بیابان یا مرداب استوایی شاید برای خوردن نیازی به آتشی نباشد. خوردن معمولاً نزدیک آن انجام می‌شود؛ فلذا، در گذر زمان خوردن و خوابیدن به‌همراه هم خانواده را تعریف کرده‌اند. خطابۀ تزویج به زبان انگلیسی کهن از میز غذایی و تخت مشترکی به‌عنوان چکیدۀ زندگی خانوادۀ هسته‌ای سخن می‌گوید. برای بسیاری از ما، کانون شاید یک اجاق آشپزخانه باشد.»

درباره نویسنده کتاب همه چیز درباره خانه

مایکل آلن فاکس (Michael Allen Fox) فیلسوف آمریکایی- کانادایی- استرالیایی متولد سال 1940 است که از سال 1966 تا زمان بازنشستگی در سال 2005 در دانشگاه کوئینز در کینگستون، انتاریو فعالیت کرد.

فاکس استادیار فلسفه در دانشکده علوم انسانی، هنر، علوم اجتماعی و دانشکده علوم انسانی بود و اکنون در بریزبن زندگی می کند و در آن‌جا به تحقیق و نگارش خود ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «همه چیز درباره خانه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.