جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ابتکار گورخر خالخالی

قیمت:
295,000 تومان
مشخصات کتاب ابتکار گورخر خالخالی
کشور مبدا
تعداد صفحات
320 صفحه
شابک
9786002537706
سال خلق اثر
2021
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «ابتکار گورخر خالخالی» (Le bazar du zèbre à pois) نوشته‌ی رافائل ژیوردانو است. ژیوردانو شخصیت‌های داستانش را از میان افراد متفکر و خلاقی انتخاب کرده که دارای پتانسیل‌های فراوانی هستند، اما جامعه معمولا آن‌ها را نامتعارف، عجیب‌و‌غریب و حتی ناهنجار می‌خواند. «ابتکار گورخر خالخالی» را شبنم درویش ترجمه کرده و توسط نشر کتاب پارسه در سال 1400 به چاپ رسیده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ابتکار گورخر خالخالی

شخصیت اصلی داستان که اکنون چهل ساله است، بازیل نام دارد. بازیل به زعم خود از ابتدا با دیگران متفاوت بوده، چرا که از کودکی بسیار خلاق و بااستعداد بوده است. او همچنین چپ‌دست است و به جای سر، با پا به دنیا آمده است. داستان زندگی بازیل در نوجوانی، ما را با فروشگاهی به نام گورخر خالخالی آشنا می‌کند که سرآغاز ماجراهای جدیدی است.

این کتاب به ما می‌آموزد که تفاوت می‌تواند مزیت باشد و خواندن آن به‌ویژه برای نوجوانان و جوانان بسیار آموزنده و لذت‌بخش خواهد بود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب ابتکار گورخر خالخالی چیست؟

Amarti  -از کاربران سایت «گودریدز»- درباره‌ی کتاب نوشته است: «کتاب واقعا خوبی است و ما را وادار می‌کند تا بر ترس‌ها و افکار دریافتی خود غلبه کنیم.»

یکی دیگر از خوانندگان کتاب به نام ایزابل، در سایت «گودریدز» نوشته که این کتاب اهمیت فکر باز، جسارت و خلاقیت را در زندگی به ما یادآوری می‌کند و این‌طور ادامه می‌دهد: «این کتاب یادآوری می‌کند چارچوب‌ها چقدر مفید هستند، ولی گاهی اوقات خروج از آن‌ها برای ما مفیدتر است. رافائل ژیوردانو بار دیگر موفق شد ابزارهای ساده‌ای را در اختیار ما قرار دهد که به طرز فکر و مسیر زندگی ما بیفزاید. اگر روال عادی زندگی برای شما سخت شده توصیه می‌کنم این کتاب را بخوانید.»

ملانی در سایت fnac نظرش را این‌گونه عنوان نموده است: «داستانی غنی از احساسات و به همراه شخصیت‌هایی به همان اندازه دوست‌داشتنی. آن‌ها خواننده را وارد یک ماجراجوییِ بسیار زیبا و در عین‌حال خنده‌دار و نیک می‌کنند. من به‌راحتی در این فضای گرم ذوب شدم و اجازه دادم خود را با قلم زیبای نویسنده، جایی که طنز با احساسات آمیخته است، غافلگیر کنم. این رمان در رده‌ی کتاب‌های توسعه‌ی شخصی قرار می‌گیرد و رافائل ژیوردانو پیام‌های زیبایی به خوانندگان خود انتقال می‌دهد. برای مثال: به معنای زندگی فکر کنید، جرات تغییر داشته باشید، ترس را کنار بگذارید و به خودتان در رویاهایتان ایمان داشته باشید تا بتوانید به جلو حرکت کنید. من این رمان جدید را به‌شدت توصیه می‌کنم زیرا مطمئن هستم که در یک نقطه از زندگی به کمک شما خواهد آمد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

کتاب با توصیف بازیل -که فردی درون‌گراست از اجتماعی که در آن زندگی می‌کند، آغاز می‌شود: «گفتنی است که من از آن دسته بچه‌های بی‌دست‌و‌پایی بودم که به ندرت رحمت همسالانم شامل حالم می‌شد. راست‌مغز و چپ‌دست بودم. روابطم با بچه‌های هم‌سن‌وسالَم ناخوشایند و عجیب بود. هرگز نمی‌دانستم چه به آن‌ها بگویم، چگونه با آن‌ها صحبت کنم و چگونه مقبولیت داشته باشم. برای تقویت زندگی اجتماعی‌ام، پدر و مادرم وادارم می‌کردند تا از هر فرصت ملاقاتی با آن‌ها که بزرگ‌ترها «همنوعانم» می‌نامیدند، استفاده کنم و تا آن‌جا که ممکن بود دعوت به جشن‌های تولد را بپذیرم. آیا لحظه‌ای به ذهنشان نرسید که این همسالانِ ظاهرا مشابه، بیشترین ناهمگونی را با من دارند؟ که نمی‌توانستم در میان این بچه‌ها، که سرگرمی‌ها و تمایلاتشان اشتراکی با من نداشت، احساس خوبی داشته باشم؟ گاهی خودم را مجبور می‌کردم مقابل کلی از «رفقا» با شمشیر بجنگم. روزی یکی از آن‌ها تقریبا داشت یک چشمم را از حدقه درمی‌آورد. این دیگران را به خنده انداخت ولی نتوانستم دلیلش را بفهمم. با یک دست چشم آسیب‌دیده‌ام را گرفته بودم و یادم می‌آید پوزخندی زدم تا فکر کنند دارم «کِیف» می‌کنم. زندگی گاهی خنده است و گاهی گریه. یک وقت‌هایی هم به آشپزخانه پناه می‌بردم و سعی می‌کردم با پدر و مادرها گفت‌وگو کنم. این معاشرت‌ها که مرا همتای مغز بزرگسالان قرار می‌داد، برایم لذت‌بخش بود. با چشمانی متحیر و کنجکاو نگاهم می‌کردند. لحظاتی تظاهر به گفت‌وگو می‌کردند، بعد بالاخره حکم اخراجم را صادر می‌کردند: -نمی‌خواهی بری بازی کنی پسر بزرگ؟»

درباره نویسنده کتاب ابتکار گورخر خالخالی

رافائل ژیوردانو (Raphaëlle Giordano) رمان‌نویس فرانسوی، در پاریس متولد شده است. او در سال 1998 در رشته‌ی گرافیک از مدرسه‌ی هالی آستین فارغ‌التحصیل شد و به عنوان طراح در یک شرکت رویدادهای خلاق کار می‌کرد. ژیوردانو که از کودکی به روان‌شناسی علاقه‌مند بود، در این رشته تحصیلات خود را ادامه داد و دوره‌های متعددی را گذراند.

پس از انتشار ده کتاب در حوزه‌ی خلاقیت و پیشرفت شخصی، در سپتامبر 2015 اولین رمان خود به نام «زندگی دومت زمانی آغاز می‌شود که می‌فهمی یک زندگی بیشتر نداری» را منتشر کرد. او در آثارش رویکردی روان‌شناسانه در جهت بهبود زندگی افراد دارد و سعی می‌کند از این طریق به دیگران کمک کند. از کتاب‌های دیگر وی می‌توان به «من می‌خواهم ذن شوم»، «الهه‌ی عشق با بال‌های کاغذی» و «دفترچه ی صددرصد خوشبختی من» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ابتکار گورخر خالخالی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.