جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

نبرد/ گنکور 1997

قیمت:
160,000 تومان
مشخصات کتاب نبرد/ گنکور 1997
کشور مبدا
تعداد صفحات
328 صفحه
شابک
9786003674080
سال خلق اثر
1997
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «نبرد» جایزه گنکور و جایزه بزرگ آکادمی فرانسه را در سال ۱۹۹۷ برنده شده است. کتاب نبرد، رمانی درخشان از نبرد «اسلینگ» است. همان جنگی که اولین شکست بزرگ ناپلئون نام گرفت.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب نبرد/ گنکور 1997

این رمانی است که «آنوره دو بالزاک» همیشه می‌خواست بنویسد. او تحقیقات گسترده‌ای انجام داد و حتی از صحنه جنگ بازدید کرد. هدف بالزاک این بود که خواننده را در زیبایی و وحشت میدان جنگ غوطه‌ور کند؛ اما توجه او بین بسیاری از پروژه‌ها تقسیم شد و نتوانست کار را تمام کند. اکنون، یک قرن و نیم پس از مرگ بالزاک، «پاتریک رامبو» با تکیه بر یادداشت‌های پژوهشی که آنوره دو بالزاک جمع کرده بود، این جنگ را با مهارتی خیره‌کننده بازآفرینی کرده است.

کتاب نبرد روایتی تاریخی است از جنگی است که در سال ۱۸۰۹ شروع می‌شود. در یک سو نیروهای فرانسه با فرماندهی ناپلئون قرار دارند و در سوی دیگر نیروهای گردآمده از امپراتوری اتریش-مجارستان رخ‌دررخ نیروهای فرانسوی ایستاده‌اند. رمان نبرد، اولین کتاب از سه‌گانهٔ رامبو درباره زوال ناپلئون است که اولین شکست شخصی او در نبرد اروپایی را توصیف می‌کند.

رامبو در حالی که این نبرد را بازسازی می‌کند، نگاهی ماهرانه به جزئیات نشان می‌دهد و افراد مختلف، از سربازان درجه پایین گرفته تا ناپلئون را مجسم می‌کند. خود ناپلئون به‌وضوح به تصویر کشیده شده است و ما او را با تمام حالات روانی‌اش می‌بینیم؛ مانند حقارتی که متحمل می‌شود. همه این‌ها در حالی است که جنگ در گردابی از خون فرو می‌رود. نزدیک به چهل هزار مرد تنها در چهل و هشت ساعت جان می‌بازند و رامبو این تجربه جنگ را با اوج وحشی‌گری آن بازسازی کرده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب نبرد چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب نبرد نوشته است: «پاتریک رامبو، رمان تاریخی بسیار خوبی نوشته است که بر اساس خاطره‌های شاهدان عینی استوار است. در حین جنگ این موضوع مشخص می‌شود که ناپلئون هم اشتباه می‌کند. روایت این رمان، بی‌رحمانه و وحشیانه است. سرها با شلیک گلوله منفجر می‌شوند، غیرنظامیان به قتل می‌رسند و هزاران مجروح زیر باران و گل‌ولای رنج می‌برند و سربازی که تحت استرس جنگ، دست به خودکشی می‌زند. نقطه قوت این رمان در توصیف‌های جنگ است که هم ناامیدی و هم بیهودگی این عمل را نشان می‌دهد.»

خواننده‌ای فرانسوی‌زبان که کتاب را به زبان اصلی خوانده است، می‌نویسد: «این رمان نقاشی دیواری‌ای به‌شدت واقع‌گرایانه از جنگ در زمان ناپلئون است که برای او تعداد کشته‌شدگان اهمیت چندانی نداشت. حتی نگران‌کننده‌تر این است که در این زمان، زندگی دور از میدان نبرد به مسیر خود ادامه می‌دهد؛ مانند ساکنان وین که با تماشای نبرد خود را سرگرم می‌کردند.»

درباره نویسندهٔ کتاب نبرد

پاتریک رامبو (متولد ۱۹۴۶) نویسنده و روزنامه‌نگار فرانسوی است. وی در سال ۱۹۷۰ مجله‌ای فرانسوی اَکچِل (Actuel) را تاسیس کرد. رامبو به‌ویژه به‌خاطر آثار و رمان‌های تاریخی‌اش شهرت دارد. آثار او معمولاً با تکیه به وقایع تاریخی و فرهنگ زمانه‌های مختلف روایت می‌شوند. رمان نبرد که معرفی آن را خواندید، تنها یکی از رمان‌های چهارگانه آقای رامبو است که درباره احوالات ناپلئون و دوران او نوشته است. سه کتاب دیگر «برف می‌بارید»، «غایب» و «گربه چکمه‌پوش» نام دارند که تا تاریخ نوشتن این کلمات (مرداد ۱۴۰۲) به فارسی ترجمه نشده‌اند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «نبرد/ گنکور 1997»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.