10 تیر 1401
2669 بازدید

9 عنوان از بهترین رمان‌های غم‌انگیز ادبیات جهان

    در این مطلب می‌خوانید:

رمان غمگین عاشقانه و رمان احساسی و غمگین یکی از پرخواننده‌ترین انواع رمان است که در ایران و جهان خوانندگان زیادی دارد. رمان غم‌انگیز و عاشقانه و رمان شکست عشقی از آنجا که ذهن و ضمیر خوانندگان را با مسائل وجودی درگیر می‌کنند، و به عوامل اندوه‌زا که انسان در زندگی با آن بسیار سر و کار دارد می‌پردازند، بسیار تأثیرگذار هستند. به ویژه رمان غم‌انگیز و گریه‌دار و رمان با پایان غم‌انگیز که عواطف و احساسات آدمی را برمی‌انگیزد. از این رو رمان غم‌انگیز کوتاه و رمان فانتزی هم طرفداران زیادی دارد و چنین آثاری نیز در ادبیات جهان بسیار یافت می‌شوند. در ضمن شما می توانید به صورت غیر حضوری و به آسانی از خانه اقدام به خرید آنلاین کتاب از سایت بوک لند نمایید.

اشتباه در ستارگان بخت ما

در کتاب اشتباه در ستارگان بخت ما (و یا خطای ستارگان بخت ما) اثر جان گرین قصه پر سوز و گدازی روایت شده که یک رمان احساسی و غمگین و رمان غم‌انگیز و عاشقانه به شمار می‌آید. در این اثر که نوعی رمان شکست عشقی است به قصه زندگی دو نوجوان بیمار که مبتلا به سرطان هستند برمی‌خوریم. این کتاب که سرشار از مفهوم ناامیدی و یک رمان غم‌انگیز و گریه‌دار است زندگی دو نوجوان را در رویارویی با مرگ نشان می‌دهد.

هیزل که شانزده سال دارد مدت‌هاست با سرطان مواجه است ولی با وجود دارویی کارساز که مصرف می‌کند اندکی بهبود یافته اما این مایه خرسندی او نیست زیرا گویا سرنوشت همه تلخی‌ها را به او اختصاص داده است. با این حال، ثباتی در کار جهان نیست و وقتی آگستوس در نشست‌های گروه‌درمانی حاضر می‌شود، دنیا در نظر هیزل متحول می‌شود. هیزل و آگستوس به یکدیگر نزدیک می‌شوند و درمی‌یابند که هر دو دلبسته یک کتاب هستند. این جرقه موجب می‌شود که آشنایی آن دو عمیق‌تر شود و جالب اینکه نویسنده آن کتاب از هر دو نوجوان دعوت می‌کند تا در آمستردام به دیدار او بروند. ما در این رمان فانتزی که یک رمان غمگین عاشقانه محسوب می‌شود با فوران احساسات انسانی و حالات و روحیات انسانی در مواجهه با مرگ بیشتر آشنایی می‌یابیم.

سمفونی مردگان

آیدین و آیدا متعلق به یک خانواده سنتی هستند که هیچ گاه با روحیات خانواده اورخانی که آجیل‌فروشی بزرگی دارند سازگار نبودند. آن خانواده متشکل از چهار فرزند است و اورهان فرزند موردعلاقه پدر خانواده است. یوسف نیز یکی دیگر از فرزندان خانواده است که کارش خوردن و خوردن است و بس. آیدا هرچند در درس و مشق انسان پرتوانی است ولی در انتظار شوهر است تا اینکه سرانجام ازدواج می‌کند اما سرانجام خودش را در برابر فرزندش به آتش می‌کشد. در این رمان احساسی و غمگین که از آثار عباس معروفی است و هم رمان شکست عشقی و هم رمان غم‌انگیز و عاشقانه است، چنین به نظر می‌رسد که هیچ خوشی برای این خانواده در کار نیست.

بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 1401 تا اینجا کدامند؟

آیدین و اورهان هم داستان دیگری دارند، آن دو رقیب هم هستند. اورهان مانند پدرش دلبسته سنت است و آیدین در پی پیشرفت و پدر نیز رو به جانب اورهان دارد. اما مادر خانواده به سمت آیدین متمایل است و همین است که حسادت اورهان را برمی‌انگیزد. چنانکه در این رمان غم‌انگیز و گریه‌دار می‌خوانیم، پدر مایل است که آیدین به مغازه بیاید و در آینده جای او را بگیرد و همین هم موجب حسادت اورهان می‌شود. اما آیدین به کار و بار پدرش علاقه ندارد و سرش در کتاب و درس است. پدر هم مدام در این اندیشه است تا آیدین را از درس و کتاب بگریزاند و به سمت مغازه و کار و بار خودش بکشاند. نویسنده این رمان غم‌انگیز کوتاه کوشیده تا مسائل درون خانواده و کشاکش میان اعضای خانواده را به خوبی بیان کند. و در نتیجه یک رمان با پایان غم‌انگیز آفریده است.

تس دوربرویل

توماس هاردی در این کتاب که یک رمان غمگین عاشقانه و یک رمان فانتزی است به زندگی دختری خوشگل به اسم تس می‌پردازد. تس بنا به توصیه مادرش برای دیدن خانواده دوربرویل که خانواده‌ای متمول هستند راهی شهر می‌شود. اما تس در شهر با فردی به اسم الک آشنایی پیدا می‌کند و مورد تعرض قرار می‌گیرد و سرانجام در حالی که حامله است به خانه برمی‌گردد. نوزاد به دنیا می‌آید ولی چندی بعد از دنیا می‌رود و تس فشار زیادی را تحمل می‌کند. بعد از آن با کلر آشنا می‌شود و در شب ازدواج، داستان زندگی خودش را برای کلر تعریف می‌کند. کلر با شنیدن سرگذشت تلخ تس دچار پریشانی می‌شود. چنانکه در این رمان شکست عشقی می‌خوانیم، بعد از مدتی باز الک پیدایش می‌شود و از تس می‌خواهد با او همراه شود. بعد نیز کلر به تس مراجعه می‌کند و سرانجام تس الک را می‌کشد و یک رمان غم‌انگیز و گریه‌دار و یک رمان با پایان غم‌انگیز شکل می‌گیرد و داستان در حالی به پایان می‌رسد که تس محاکمه می‌شود.

سیزده دلیل برای اینکه...

رمان سیزده دلیل برای اینکه اثر جی اشر که یک رمان احساسی و غمگین و یک رمان شکست عشقی است، به زندگی دختری به اسم هانا می‌پردازد که وارد دبیرستانی می‌شود ولی برای دوستی با هم‌شاگردی‌ها با موانعی روبرو می‌گردد. او هر بار به یکی از دانش‌آموزان رو می‌کند و می‌کوشد با او دوست شود ولی هر بار در برقراری رابطه ناکام و شکست‌خورده رها می‌شود. در این رمان فانتزی و رمان غمگین عاشقانه، هانا که در اثر شکست‌ها دلسرد شده مصمم می‌شود تا به زندگی خود پایان دهد. او قبل از اقدام به خودکشی سیزده کاست نوار پر می‌کند و به ذکر دلایل خودش می‌پردازد. در این رمان غم‌انگیز و گریه‌دار یکی از دوستان هانا که کلی نام دارد از آنچه رخ می‌دهد بسیار ناراحت می‌شود زیرا خودش را در مرگ او مقصر می‌بیند. این کتاب یک رمان با پایان غم‌انگیز است که خوانندگان زیادی دارد.

من پیش از تو

لوئیزا کلارک دختر جوانی است که در یافتن کار و مشغول شدن به آن همواره ناکام بوده است. او چون خانواده فقیری دارد مجبور است کار کند تا مخارج آنان را تأمین کند. لوئیزا مدتی در کافه‌ای کار می‌کند اما کارش در آنجا را هم از دست می‌دهد. سپس با رجوع به مرکز کاریابی به او پیشنهاد می‌شود که مراقبت از فردی که معلول است را برعهده بگیرد. مرد جوانی که معلول است بسیار ثروتمند است و در یک سانحه دچار از کار افتادگی شده و روی صندلی چرخ‌دار حرکت می‌کند. مرد جوان که ویل نام دارد از زندگی سیر شده و انگیزه زیادی برای زیستن ندارد و همین موجب شده که بسیار افسرده شود. با این حال حضور لوئیزا که دختری سرشار از زندگی و شادابی است به زندگی ویل نوری می‌تاباند و ما با یک رمان غم‌انگیز و عاشقانه روبرو می‌شویم. کتاب من پیش از تو اثر جوجو مویز یک رمان غم‌انگیز کوتاه و یک رمان فانتزی است که از جدال امید و ناامیدی حرف می‌زند و نمونه‌ای بارز از یک رمان غم‌انگیز و گریه‌دار است.

فانوسی میان اقیانوس‌ها

ام. ال. استدمن در این کتاب که یک رمان غم‌انگیز و عاشقانه است داستانی را در بحبوحه جنگ جهانی اول روایت می‌کند. تام و ایزابل که زن و شوهر هستند و وظیفه نگهبانی از فانوس دریایی را برعهده دارند، به طور اتفاقی در ساحل به یک قایق برخورد می‌کنند. در قایق جسد مردی مرده را می‌یابند و یک نوزاد که هنوز زنده است. ایزابل که نتوانسته بچه‌های خودش را نگه دارد و مدام سقط کرده این بار این اتفاق را معجزه می‌داند. به نظر او این هدیه خداوند است اما تام که قانون‌مدار است اعتقاد دارد که باید موضوع را گزارش کند با این حال اصرار ایزابل نتیجه می‌دهد. آن دو نام لوسی را برای دخترک در نظر می‌گیرند اما چندی بعد با واقعیاتی روبرو می‌شوند که زندگی بچه را به طور کامل تغییر می‌دهد. ما در آنچه ام. ال. استدمن نوشته با یک رمان غمگین عاشقانه و رمان غم‌انگیز و گریه‌دار مواجه هستیم که بسیار اثرگذار است.

به خاطر خواهرم

جودی پیکولت که در رشته نویسندگی خلاق از دانشگاه پرینستون فارغ‌التحصیل شده در کتاب به خاطر خواهرم یک رمان غمگین عاشقانه و یک رمان احساسی و غمگین آفریده که از نمونه‌های موفق رمان با پایان غم‌انگیز است. کیت به سرطان خون مبتلا شده، آن هم نوعی کمیاب و خطیر که بسیار نگران‌کننده است. خواهرش آنا در این روزهای سخت نزد او آمده تا اهداکننده باشد. اما وقتی در سیزده سالگی آنا حرف از پیوند کلیه بوده، او وکیلی را استخدام کرده تا بتواند برای حق تصمیم‌گیری درباره بدنش، پدر و مادر خود را به دادگاه بکشاند. جودی پیکولت در این رمان غم‌انگیز کوتاه و رمان غم‌انگیز و گریه‌دار کوشیده تا در میان موضوعی تلخ و شکننده به موضوعات تلخ دیگری هم بپردازد و از این رو محصول کارش یک رمان احساسی و غمگین است.

اگر بمانم

کتاب اگر بمانم اثر گیل فورمن که یک رمان غم‌انگیز و گریه‌دار است از زبان میا روایت شده است. این روایت دو روز را شامل می‌شود و میا به شرح قصه‌های تلخ و شیرین زندگی خود می‌پردازد. آنچه میا روایت می‌کند هم گاهی خنده‌دار است و هم اینکه در خواننده موجب استرس می‌شود و اشک او را درمی‌آورد. میا در بیمارستان بستری است و وقتی جراحی بر روی او به پایان می‌رسد دچار وضع بدی می‌شود. او می‌خواهد از زندگی دست بکشد اما شاید فقط نوای موسیقی است که به فریاد او می‌رسد. بعد خبر می‌رسد که در آزمون ورودی جولیارد قبول شده و همین موجب می‌شود تا روحیه خودش را بازیابد هرچند رمقی برایش باقی نمانده است. این کتاب یک رمان فانتزی است که بسیار هم خواندنی است.

مردی به نام اوه

فردریک بکمن در کتاب مردی به نام اوه که یک رمان احساسی و غمگین است به زندگی مردی به نام اوه نظر دارد که نزدیک به شصت سال سن دارد. اوه که به خاطر بالابودن سن از کارش اخراج شده چند وقتی هست که مدیریت محله را برعهده دارد و در این کار هم خیلی کوشا است. اما مردم محله او را مردی بداخلاق و تندخو می‌پندارند که مدام به خاطر مسائل بهداشتی و بی‌نظمی با ساکنین محله در حال بگومگو است. در این رمان شکست عشقی مشخص نشده برای ساکنین محله که اوه همسر خود را از دست داده و در غیابِ او نیرویی برای زیستن ندارد. اوه همیشه مردی بداخلاق نبوده بلکه پس از رفتن همسرش به چنین وضعی دچار شده و این چیزی است که در این رمان غم‌انگیز و عاشقانه می‌خوانیم. اوه رابطه چندانی با همسایگان ندارد و مدام با آنان در کشمکش است تا اینکه همسایه جدید می‌آید و همه چیز دگرگون می‌شود. همسایه که پروانه نام دارد و اهل ایران است، کوشش می‌کند که اوه در روزهای پایانی زندگی خود کمتر درد و رنج بکشد. این کتاب هم از نمونه‌های رمان با پایان غم‌انگیز است و هم یک رمان غم‌انگیز و گریه‌دار که بسیار بر آدمی اثر می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: از کجا کتاب خوب برای خواندن پیدا کنیم

سخن آخر

رمان به طور کلی موجب می‌شود که آدمی بتواند خودش را در موقعیت‌های مختلف قرار بدهد و به اصطلاح پای خود را در کفش دیگری بکند، یعنی مجموعه احوالات دیگران را دریابد. رمان غم‌انگیز و عاشقانه و رمان غمگین عاشقانه نیز در نشان‌دادن حالاتی که انسان در مواجهه با عشق قرار می‌گیرد بسیار موثر است. برای همین است که رمان شکست عشقی نیز طرفداران زیادی دارد چون به خوانندگان خود مجال می‌دهد تا وضعیت‌های منتهی به شکست در رابطه را بهتر دیده و بشناسند. برای خرید رمان های پرفروش و روز دنیا می توانید به سایت خرید آنلاین کتاب بوک‌لند مراجعه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب