جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

پدر بودن و فلسفه

قیمت:
220,000 تومان
مشخصات کتاب پدر بودن و فلسفه
کشور مبدا
تعداد صفحات
244 صفحه
شابک
9786226607049
سال خلق اثر
2010
سال انتشار
2010
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب «پدر بودن و فلسفه» (Fatherhood - Philosophy for Everyone)، نوشته‌ی «لون س. نیس» و «مایکل دابلیو. آستین» است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این کتاب توسط «محمد شکری» به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات «نگارستان اندیشه» آن را چاپ کرده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب پدر بودن و فلسفه

کتاب «پدر بودن و فلسفه» (Fatherhood - Philosophy for Everyone)، نوشته‌ی «لون س. نیس» و «مایکل دابلیو. آستین» است که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این کتاب توسط «محمد شکری» به زبان فارسی ترجمه شده و انتشارات «نگارستان اندیشه» آن را چاپ کرده است. در گذشته تقریباً همه‌ی افراد اعتقاد داشتند که تعلیم و تربیت فرزندان به عهده‌ی مادران آن‌هاست و کم‌تر کسی به نقش پدر در این مسیر توجه می‌کرد. روایت‌ها و کتاب‌هایی بسیاری در این‌ باره به چاپ رسیده است ولی همیشه جای خالی کتابی در رابطه با نقش پدر بودن حس می‌شد. این کتاب دقیقاً به همین موضوع مهم اشاره دارد. این کتاب برای تمامی پدران دغدغه‌مند که به فکر تربیت فرزندانشان هستند، مفید است. این کتاب از فصول نسبتاً کوتاه و روان تشکیل شده است که برای تمامی خوانندگان قابل فهم است.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «پدر بودن و فلسفه» چیست؟
نظرات زیر را از بین دیدگاه‌های ثبت شده در سایت آمازون، می‌خوانیم. مخاطبی با اشاره به نقش مهم پدران در تربیت فرزند نوشته است: «تا به امروز نقش پدران در تربیت کودکان نادیده گرفته شده و همگان بر این باورند که تربیت فرزندان وظیفه‌ی اصلی مادر است، در حالی که نباید از نقش پدران غافل باشیم. این کتاب، عمدتاً به مسائل مربوط به فرزندپروری مردان می‌پردازد، و بر چگونگی و چرایی نقش پدر در تربیت کودک تاکید می‌کند.» خواننده‌ی دیگری با اشاره به جذابیت کتاب می‌نویسد: «گاهی آن‌قدر جذب این کتاب می‌شدم که یکی فصل کامل را می‌خواندم و متوجه نمی‌شدم که با این سرعت پیش می‌روم. خواندن این کتاب برای هر پدری واجب است.» 
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند 
در قسمتی از کتاب درباره‌ی معنای پدر بودن و نقش پدر، آمده است: «پدر بودن به چه معناست؟ این سؤال در سراسر تاریخ و در سرتاسر جهان به شکل عجیبی نادیده گرفته شده ‌است. مطالب نسبتاً کمی در مورد یکی از مهم‌ترین نقش‌هایی که یک مرد در طول زندگی‌اش ایفا می‌کند به رشته‌ی تحریر درآمده‌است. همه‌ی ما بدون شک با کلیشه‌هایی مانند حامی خانواده، نان‌آور و ناظم مواجه شده‌ایم، ولی این همه‌ی ماجرا نیست. حتی چندان مشخص نیست که این صفات _ به ویژه در زمانه‌ی ما _ اصلاً برای پدر بودن ضروری باشند.»
در ادامه در قسمتی دیگری از کتاب می¬خوانیم: «خلاصه این‌که پدربودن نقشی در حال گذار است که هرچند مؤلفه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بر چگونگی این گذار و چطور تأثیر می‌گذارد، اما نیازهای فرزندان ما نیز بازیگر بزرگی در این عرصه است. به هر حال، آن‌چه ما می‌فهمیم این است که پدربودن باید بر زمینی بنا شود که از همه بیش‌تر برای فرزندان مناسب باشد. هر چه نباشد، پدر بودن یک‌سره معطوف به آن‌هاست. ولی آیا ما نیازهای آن‌ها را می‌فهمیم؟ یافته‌های علوم اجتماعی و آشنا شدن با فرزندانمان بی‌شک ما را در این مسیر کمک می‌کند. ولی برخی از این نیازها (از جمله نیاز به زندگی غنی و معنادار که برای ما هم بسیار جدی است) ظاهراً ما را به دنیایی فراتر از آن‌چه هست، یعنی به دنیای ارزش‌ها و آن‌چه باید باشد می‌کشاند. یک زندگی معنادار از چه چیزی تشکیل شده‌است و اَعمالی که در راه پرورش کودکمان انجام می‌دهیم چگونه بر رسیدن یا نرسیدن فرزندانمان به یک زندگی معنادار اثر می‌گذارد؟ ما چگونه این زندگی را کشف می‌کنیم و پاسخ ما به این پرسش چگونه روش بار آوردن کودکانمان را تغییر می‌دهد؟ و دست آخر این‌که کجا باید به‌دنبال راهنمایی برای تمام این مسائل بگردیم؟»
درباره نویسنده
لون س. نیس (Lon Nease)، دانشجوی دکترا در دانشگاه سینسیناتی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد فلسفه از دانشگاه کنتاکی است و در همان جا پدیدارشناسی و اگزیستانسیالیسم خوانده است. از او «نظریه‌ی اخلاقی پسا کانتی» نیز منتشر شده است.
مایکل دابلیو. آستین (Michael W. Austin) ، دانشیار فلسفه در دانشگاه کنتاکی شرقی است. علایق تحقیقاتی و مطالعاتی او اخلاق و فلسفه¬ی دین است.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «پدر بودن و فلسفه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.