جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

نامه های بزوس

قیمت:
100,000 تومان
مشخصات کتاب نامه های بزوس
کشور مبدا
تعداد صفحات
285 صفحه
شابک
9789651535741
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

استیو اندرسون با همکاریِ کارن اندرسون، شیوه‌ی موفقیت صاحب شرکت آمازون - جف بزوس - را در قالب 14 اصل مهم، در کتابی با عنوان «نامه‌های بزوس» گردآوری و تالیف کرده‌اند که در سال 2019 منتشر شد.  این کتاب برگرفته از نامه‌هایی است که جف بیزوس هرساله برای سهام‌داران خود می‌نویسد و استراتژی‌های خود را در اختیار آنان قرار می‌دهد. اکنون این راز در دستان شماست. 



.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب نامه های بزوس

فروشگاه آمازون در ابتدا با فروش اینترنتی کتاب آغاز به کار کرد و اکنون به جایگاهی رسیده که صاحب آن یکی از ثروتمندترین‌های جهان است، این شرکت بیشترین سود خالص در دنیا را دارد و بیشتر از یک میلیون‌و‌سیصد هزار نفر در آن مشغول به کار هستند. در این کتاب تفکرات جف بیزوس و شیوه‌ی تلاش‌های وی برای رسیدن به موفقیت بررسی شده و تعاریف مهمی از قبیل حفظ فرهنگ سازمانی، ساده کردن پیچیدگی‌ها، ارتقای حس مالکیت، ریسک‌پذیری و ... شرح داده شده است. با خواندن استراتژی‌های این کتاب متوجه می‌شویم آمازون چگونه آمازون شد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب نامه‌های بزوس چیست؟

جف داگرتی در Publishers Weekly نوشت: «اندرسون ارزش ریسک محاسبه شده را می‌داند. خواندن خود این کتاب ریسکی ندارد. اگر شما این کار را انجام دهید و تجارت شما تبدیل به یک نیروگاه قدرتمند مانند آمازون شد، مطمئن باشید که همیشه روزهای اولیه را به خاطر می‌آورید.»

یکی از کاربران سایت «گودریدز» این کتاب را بهترین مطالعه برای هر کارآفرینی، چه در مشاغل بزرگ و چه کوچک می‌داند و گفته است: «این اصول را می‌توان در هر شغلی با هر اندازه وسعت و در هر زمینه شغلی‌ اعمال کرد. مطمئناً بارها و بارها به این کتاب رجوع خواهم کرد زیرا الهام‌بخش و آموزنده بود. باید اعتراف کنم که اطلاعاتی که درمورد آمازون و بنیان‌گذار آن داشتم بسیار کم بود. پس از خواندن کتاب احساس قدردانی بیشتری نسبت به جف بیزوس دارم و مشتاق هستم که برخی از ایده‌های ارائه شده در این کتاب را در کارهای خودم نیز به کار بگیرم، برخی از ایده‌ها معقول‌تر و هستند، شاید فقط به این دلیل که جف و دیگران همیشه در مورد آنها بسیار بی‌پروا عمل‌کرده‌اند.»

حامد کاظمی - از خوانندگانِ فارسی‌زبان کتاب - نظرش را در سایت «کتابراه» ثبت کرده است: «کتاب خوبی است. واقعا بیزوس انسان خودساخته، بلندپرواز و ریسک‌پذیری بوده و برای زندگی‌اش هدف بزرگی دارد و هر روز کارش را توسعه و گسترش می‌دهد. از این کتاب در مورد تجارت الکترونیک، به موقع عمل کردن و جنگیدن برای پیروزی بسیار آموختم.»

مونیکا از دیگر خوانندگان کتاب «نامه‌های جف بزوس» است که نظرش را در سایت «آمازون» عنوان کرده: «این کتاب نقشه راهی است که نشان می دهد آمازون چگونه به شرکتی که امروز است تبدیل شده است. اگر می‌خواهید از کاری که آمازون انجام می‌دهد الگو بگیرید، این کتاب را بخوانید و اجرای 14 اصل را شروع کنید. من از روزهای اولیه مشتری آمازون بودم و خواندن داستان‌های موفقیت‌ها و شکست‌های آن سرگرم‌کننده بود. همچنین بسیار خوب است که هر فصل با مجموعه‌ای از سوالات به پایان می‌رسد و امکان تفکر عمیق‌تر را فراهم می‌آورد و باعث حرکت در مسیر آن اصل می‌شود. برخی از آنها ساده هستند، مانند شیوه‌ای که بیزوس در آن داشتن اختلاف‌نظر در عین داشتن تعهد را تشویق می‌کند که من قبلاً آن را اجرا کرده‌ام و تغییرات مثبتی را مشاهده کردم. برخی از آنها پیچیده‌تر هستند و اجرای آنها زمان بیشتری را می‌طلبد .به خاطر اقدامی که قرار است بعد از خواندن این کتاب انجام دهم و از تغییر بیشتری که در شرکتم رخ می‌دهد، هیجان‌زده هستم. حتما این کتاب را بخوانید. حتی اگر فقط یک استراتژی را اجرا کنید، شرکت شما پیشرفت خواهد کرد!»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

از میان نامه‌های بزوس، برش‌هایی در ادامه آورده‌ایم:

-«اگر کارمند یا همکاری را به‌خاطر آزمایش کردن سرزنش یا بازخواست کنید، این آخرین باری خواهد بود که او برای نوآوری یا امتحان کردن چیزی نو یا خلاقانه، تلاش می‌کند. اگر دیگران پی‌ببرند که واکنش‌تان به شکست، انتقاد یا تنبیه بوده است، آن‌ها نیز از جستجو برای پیدا کردن روش‌های بهبود، دست می‌کشند. در عوض افراد را تشویق کنید تا ریسک‌های هوشمندانه بکنند، چون واقعیت این است که بزرگ‌ترین ریسکی که امروزه بیشتر کسب‌وکارها مرتکب آن می‌شوند، به‌قدر کافی ریسک نکردن است.»

-«میان سرعت و کمال‌گرایی، سرعت پیروز میدان است.»

-«سرمایه‌گذاری روی استانداردهای بالا، تجمل‌گرایی نیست بلکه ضروری است. استانداردهای بالا، یک سرمایه‌گذاری است که برای گسترش کسب‌و‌کارتان به آن نیاز دارید.»

-«اگر فقط یک دلیل وجود داشته باشد که چرا بهتر از همتایان عمل کرده‌ایم، به این خاطر است که به شدت روی تجربه‌ مشتری تمرکز کرده‌ایم. مهم‌ترین نکته، تمرکز وسواس‌گونه روی مشتری است.»

درباره نویسنده کتاب نامه های بزوس

استیو اندرسون، با مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی حقوق بیمه، بیش از ۳۵ سال تجربه در صنعت بیمه دارد و کارشناس ارشد قانون بیمه است. او سخنران، آینده‌پژوه، مشاوری حرفه‌ای و  جزء ۱۵۰ فرد تاثیرگذار منتخب لینکدین است.

کارن اندرسون کارشناس ارشد علوم مهندسی، نویسنده، ناشر و بازاریاب است که در مقالات بسیاری از او در نیویورک تایمز و USA Today به چاپ رسیده است و کتاب‌هایش جزو پرفروش‌ترین‌ها هستند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «نامه های بزوس»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.