جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

استراتژی محصول با رویکرد مدیریت محصول جدید در بازار

قیمت:
195,000 تومان
مشخصات کتاب استراتژی محصول با رویکرد مدیریت محصول جدید در بازار
کشور مبدا
تعداد صفحات
228 صفحه
شابک
9789644041891
سال خلق اثر
1393
سال انتشار
1393
قطع
وزیری
جلد
سخت
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «استراتژی محصول با رویکرد مدیریت محصول جدید در بازار» توسط امیر اخلاصی در سال ۱۳۹۱ برای اولین‌بار به چاپ رسید. این اثر، کتاب چهارم از مجموعه‌ کتاب‌های بازاریابی است که با هدف عرضه و تبیین چهارچوبی جهت مدیریت و تصمیم‌گیری در مورد معرفی محصولات جدید به بازار نگارش یافته است. در کتاب «استراتژی محصول با رویکرد مدیریت محصول جدید در بازار» به ارائه محصولات جدید به بازار پرداخته می‌شود که یکی از استراتژی‌های اصلی رشد در بازاریابی است.

 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب استراتژی محصول با رویکرد مدیریت محصول جدید در بازار

در این پژوهش چگونگی تدوین چشم‌انداز برای توسعه محصولات جدید، مفهوم استراتژی پلتفرم محصول به عنوان بنای توسعه محصولات جدید و مفهوم استراتژی خط محصول، توضیح داده شده است.

نویسنده همچنین فرایند توسعه‌ی محصول جدید را تشریح کرده و محور تمایز و دستیابی به تمایز پایدار را بررسی کرده است. مبحث پایانی اثر، تشریح و تبیین استراتژی‌های ورود به بازار از منظر زمان است. کتاب حاضر، برای مطالعه مدیران بازاریابی، مدیران محصول، مدیران برند، صاحبان کار، دانشجویان و علاقه‌مندان به این حوزه مفید خواهد بود.

نظر خوانندگان درباره کتاب استراتژی محصول با رویکرد مدیریت محصول جدید در بازار چیست؟

بردیا نظرش را در مورد کتاب این‌گونه بیان می‌کند: «خواندن کتاب‌های تخصصی بازاریابی با توجه به اینکه کار من در این حوزه هست، همیشه برایم جذاب بوده و این کتاب هم با قلمی روان و جذاب در مورد مسائلی صحبت کرد و من تا انتهای آن را با شوق دنبال کردم و خواندم. در این کتاب به محصول، توجه ویژه‌ای شده است و از دیدگاه‌های متفاوتی در مورد بازاریابی محصول صحبت شده که اطلاعات بسیار زیادی را در اختیارم قرار داد.»

رضا نیز در این مورد این کتاب نوشته است: «این کتاب در ۱۲ فصل هر چیزی را که نیاز است در مورد توسعه محصولات، استراتژی محصول، معماری محصول، مسیرهای موفقیت برای ارائه یک محصول جدید، فرصت‌ها و ریسک‌های مربوط به محصول و... را بدانید، بیان می‌کند و برای کسانی که در حوزه پروداکت و همین‌طور مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، بسیار کاربردی است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در پاراگرافی از کتاب در مورد مدیریت می‌خوانیم: «سابقه‌ی مدیریت، به طور عام، بر اساس تحقیقات و نظریات برخی از پژوهشگران به آغاز پیدایش انسان برمی‌گردد و این باور وجود دارد که هنر مدیریت با شکل‌گیری نهاد خانواده مطرح شده است. برخی نیز سابقه‌ی آن را تا دوران ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح دنبال کرده‌اند. ولی تحول عمده‌ی مدیریت در جریان انقلاب صنعتی به وقوع پیوست. یعنی زمانی که جهان، در دوران خیزش‌های اجتماعی آمریکا، تحولات مهمی را تجربه می‌کرد. مطالعه‌ی علم مدیریت برای تمام افراد جامعه حائز اهمیت است، زیرا اگر سطح متوسط آگاهی عمومی از نحوه‌ی مدیریت بالا باشد، ارزیابی بهتری از بازخورد رفتار مصرف‌کننده به دست می‌آید که نتیجه‌ی آن بهبود مدیریت است و همه‌ی ما از آن سود خواهیم برد. افراد جامعه در هر سازمانی که مشغول به کار شود یا مدیریت می‌کنند یا مدیریت می‌شوند. در هر دو حالت آگاهی از تئوری‌های مدیریت، باعث مستحکم شدن پایه‌های شغل فرد و همچنین بهبود کارایی سازمان و نیز دستیابی به یک بینش عمیق از عملکرد مدیریت در آن سازمان خواهد شد.»

پاراگرافی دیگر از کتاب را در زیر می‌خوانیم: «در کتاب حاضر، نحوه تدوین چشم‌انداز برای توسعه‌ی محصولات جدید، مفهوم استراتژی پلتفرم محصول به عنوان بنای توسعه‌ی محصولات جدید و استراتژی خط محصول به منظور تعریف بسته پیشنهادی به بازار توضیح داده شده است. همچنین فرآیند توسعه‌ی محصول جدید نیز به شکل کامل در کتاب تشریح داده شده است. مفهوم محور تمایز و دستیابی به تمایز پایدار از طریق محورهای تمایز از مهمترین مباحث مطرح شده در این کتاب است که به نوعی جوهره‌ی استراتژی‌های بازاریابی محصول محسوب می‌شود. در نهایت استراتژی‌های ورود به بازار از منظر زمان نیز در این کتاب تشریح شده است.»

درباره نویسنده کتاب استراتژی محصول با رویکرد مدیریت محصول جدید در بازار

امیر اخلاصی دارای مدرک MBA از دانشگاه صنعتی شریف است و دکترای خود را در گرایش بازاریابی از دانشگاه تهران دریافت کرده است. او در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است و علاوه بر تدریس در دانشگاه‌ها و موسسات به تالیف کتاب و مشاوره تخصصی در حوزه برندسازی می‌پردازد.

از کتاب‌های او می‌توان به «تحقیقات بازاریابی»، «اصول برندسازی» و «برندسازی برای اشخاص» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «استراتژی محصول با رویکرد مدیریت محصول جدید در بازار»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.