جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آموزش سخنرانی موثر

قیمت:
58,000 تومان
مشخصات کتاب آموزش سخنرانی موثر
کشور مبدا
تعداد صفحات
72 صفحه
شابک
9786006304595
سال خلق اثر
2007
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب «آموزش سخنرانی موثر» نوشتۀ نیک مورگان، نوشته‌ای کوتاه و روان است که به آموزش نحوۀ صحیح سخنرانی می‌پردازد و به شما یاری می‌دهد تا تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب‌هایتان اعمال کنید. کتاب «آموزش سخنرانی موثر» همان نیمۀ گمشدۀ افرادی است که باید در زندگی‌شان افراد دیگر را تحت‌تأثیر قرار دهند یا به هر نحوی، برای عده‌ای سخنرانی کنند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آموزش سخنرانی موثر

احتمالا در طول عمرتان، حتی برای یکبار هم که شده مجبور شده‌اید برای دوستان، هم‌کلاسی‌ها، معلمین، همکاران و... سخنرانی کنید یا مطلبی را به زبان خودتان ارائه کنید. افراد زیادی روزها و ساعت‌ها در تلاش‌اند تا بتوانند متن سخنرانی‌شان را جوری تنظیم کنند که هم به دل مخاطب بنشیند و هم او را خسته و دلزده نکند. معمولاً راه‌حلی که در این موقعیت‌ها به ذهن همگان خطور می‌کند، استفاده از شیوه‌های مختلف سمعی بصری است تا ارائه و سخنرانی، یکنواخت پیش نرود. اما نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است، توجه به نیاز مخاطب، تعیین هدف سخنرانی، متمرکز نگه‌داشتن مخاطب و ایجاد فضایی است که مخاطبان هم به نوبۀ خود در سخنرانی مشارکت کنند. کتاب آموزش سخنرانی موثر، خلاصه‌ای کوتاه و راه‌گشاست تا بتوانید تکنیک‌های یک سخنرانی جذاب را فرا بگیرید و به فراخور موقعیت، آن را به کار بگیرید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارۀ کتاب آموزش سخنرانی موثر چیست؟

یکی از خوانندگان با اشاره به متن روان کتاب می‌نویسد:

«کتاب آن‌قدر روان و خودمانی نوشته شده بود که در همان صفحات اول مرا مجذوب خویش کرد. من با استفاده از این کتاب مهارت‌های خودم را حول محور سخنرانی و حتی ارائه‌های سادۀ کلاسی تقویت کردم. تقویت مهارت‌های من حتی هم‌کلاسی‌هایم را ترغیب کرده بود تا بدانند من این شیوه از ارائۀ مطالب دلخواه را چطور یاد گرفته‌ام. کتاب کوتاه است و به‌سادگی در عرض چند ساعت تمام می‌شود.»

خوانندۀ دیگری با نوشتن تجربه‌های خود، این کتاب را به بقیه پیشنهاد می‌کند:

«به نظر من افراد به هنگام سخنرانی به دو دسته تقسیم می‌شوند: عده‌ای چرب‌زبان و خوش‌بیان‌اند و به‌سادگی با چندین ترفند شما را متقاعد می‌کنند، بدون اینکه متوجه شوید. عده‌ای دیگر در تلاش‌اند تا بر اضطراب خود غلبه کنند و پا به میدان سخنرانی بگذارند. به‌هرحال هر دو گروه از این کتاب لذت خواهند برد، دستۀ اول می‌توانند مهارت‌هایشان را تقویت کنند و دستۀ دوم می‌توانند با تمرین سخنرانی موثر، عزت‌نفس‌شان را بهبود ببخشند.»

دربارۀ ترجمۀ کتاب آموزش سخنرانی موثر

انتشارات گل‌آذین نسخۀ فارسیِ این کتاب را با ترجمۀ آقای ابوذر کرمی روانۀ بازار کرده است.

امتیاز کتاب آموزش سخنرانی موثر در گودریدز

  • تعداد نظرات: 1
  • تعداد امتیازدهی: 3
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.67

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

مقدمۀ کتاب این‌گونه آغاز می‌شود:

«ارائۀ مطلب، سخنرانی یا کنفرانسی که اقناع‌کننده باشد فقط در علاقۀ شدید و استفاده از نرم‌افزار پاورپوینت خلاصه نمی‌شود؛ بلکه مستلزم مهارت‌های شخصی است که مخاطب را به مشارکت و فعالیت وا می‌دارد. این کتاب به شما کمک می‌کند آنچه را دربارۀ موضوع بحث‌تان می‌دانید با نیازهای مخاطبان پیوند بزنید؛ به‌‌ طوری‌که هم تبیین‌کننده و هم الهام‌بخش باشد. این کتاب اطلاعاتی در زمینه‌های زیر به شما ارائه می‌دهد:

آمادگی برای ارائۀ مؤثر مطالب به ‌طوری‌که با فضا، موقعیت و مخاطب متناسب باشد.

ارائۀ مؤثر مطالب که موجب فعالیت و عمل می‌شود.

پرداختن به سوالات و متمرکز نگه داشتن مخاطب در طول سخنرانی.»

در قسمت دیگری از کتاب به انواع سخنرانی اشاره شده است:

«سخنرانی‌ها انواع مختلفی دارند و هر کدام برای برآورده کردن نیازهای خاصی طراحی شده‎اند. به نمونه‌های زیر توجه کنید:

  • فروش. خلاصه‌ای از مزایا و ویژگی‌های یک محصول را برمی‎شمارد؛ دلایل خرید را برای شنوندگان بیان می‌کند
  • نمایش محصول. روش کار یک محصول را نشان می‌دهد.
  • اقناع. دلایلی برای حمایت از یک ایده ارائه می‌دهد.
  • گزارش وضعیت. پیشرفت یک پروژه، یک کار گروه یا یک برنامه‎ی انگیزشی را به طور مفصل تشریح می‌کند.
  • برنامه یا راهبرد کسب و کار. برنامه‌های آینده یک سازمان را نشان می‌دهد یا اهداف شرکت را تشریح می‌کند.

هدف‌تان هر چه هست، از سخنرانی برای ریختن انبوهی از اطلاعات مفصّل بر سر مخاطب استفاده نکنید. مخاطبان، بخش اعظمِ این اطلاعات را فراموش می‌کنند. می‌توانید از یک سخنرانی برای آگاهی مخاطبان از یک تغییر یا ابتکار عمده استفاده کنید ولی جزئیات را به صورت مکتوب ذکر کنید بنابراین هدف شما نوع سخنرانی‌تان را تعیین می‌کند.»

در ادامۀ بحث به این نکته توجه می‌شود که باید برای یک سخنرانی موفق هدف را تعیین کنیم:

«هدف سخنرانی شما نتیجه‌ای است که از آن می‌خواهید- این نتیجه می‌تواند اقناع، بحث، خرید عمده، بازخورد یا فروش باشد. هدف شما باید بتواند کنفرانس‌تان را به پیش ببرد. ابتدا این سؤالات را از خود بپرسید: «هدف از این سخنرانی چیست؟» می خواهم مخاطبانم را به انجام چه کاری وادار کنم؟ مخصوصاً سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  1. آیا می‌خواهم اطلاع‌رسانی کنم یا اقناع یا فروش؟
  2. آیا می‌خواهم مخاطبان چیزی را بفهمند و یاد بگیرند یا دست به اقدامی بزنند؟

به تفاوت این دو توجه کنید: جلسه‌ای که در مورد بودجه برگزار می‌کنید تا مخاطبان مفهوم بودجه را درک کنند و جلسه‌ای که در مورد بودجه برگزار می‌کنید تا مخاطبان دربارۀ آن رأی بدهند.

  1. آیا می‌خواهم تعهد مخاطبان را به دست آورم؟

در ادامه به نمونه‌ها، وسایل بصری و جزئیاتی که در رسیدن به هدف کمک‌تان می‌کند نیاز دارید. هر چیزی که اضافی، گیج‌کننده یا مزاحم باشد باید حذف شود.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب آموزش سخنرانی موثر

نیک مورگان کارشناس علوم ارتباطات است که در منصب‌هایی چون نویسندگی، مدیر روابط عمومی و استاد علوم ارتباطات فعالیت داشته است.

او در شرکت خود به نام «پابلیک وردز ال ال سی»، به مدیران آموزش می‌دهد و سمینارهایی را دربارهٔ دامنه‌ای از موضوعات مربوط به ارتباطات، اداره می‌کند. او سردبیر نشریۀ نامۀ ارتباطات مدیریتی هاروارد بوده و تاکنون صدها مقاله نوشته است. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «آموزش مدیریت جلسه» اشاره کرد.

خرید کتاب آموزش سخنرانی موثر

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب آموزش سخنرانی موثر را با 25درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوۀ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به کتاب‌های روانشناسی علاقه‌مندید، به صفحه خرید کتب روانشناسی هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آموزش سخنرانی موثر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.