جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

مادر کافی‏

قیمت:
160,000 تومان
مشخصات کتاب مادر کافی‏
کشور مبدا
تعداد صفحات
264 صفحه
شابک
9789651471940
سال خلق اثر
2005
سال انتشار
1402
قطع
وزیری
جلد
سخت
نوبت چاپ
16
این کتاب در یک نگاه
کتاب مادر کافی نوشته‌ی جوآن فراست، یک کتاب غیرداستانی در زمینه توسعه فردی و مهارت‌آموزی بوده که موضوع اصلی آن فرزندپروری است. محتوای این کتاب برگرفته از مجموعه تلویزیونی شبکه 4 بریتانیا با نام «سوپرننی» است. کتاب مادر کافی که در سال 2005 میلادی و به زبان انگلیسی منتشر شد، به سایر زبان‌های زنده دنیا نیز از جمله اسپانیایی، هلندی، پرتغالی و عربی ترجمه شده است.
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب مادر کافی‏

کتاب مادر کافی پاسخی است به رویاهای والدینی که سخت گرفتار هستند. جو فراست در این کتاب راه‌حل‌های معقول و منطقی برای مشکلات تربیت کودکان ارائه می‌کند.

این کتاب به والدین آموزش می‌دهد که چگونه بر چالش‌ها و موانع پیش‌روی فرزندپروری غلبه کنند. این چالش‌ها می‌تواند در هنگام غذاخوردن، حمام کردن، خوابیدن، بازی کردن، درس خواندن، عصبانی شدن کودک و یا هر زمان دیگری وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه کودکی را که هیچ‌ گونه حرف‌شنوی ندارد، به‌خوبی تربیت کنید، این کتاب مناسب شماست. کتاب مادر کافی به شما می‌آموزد که چگونه و چه زمانی در مقابل فرزندتان از خود سرسختی نشان دهید و چه زمانی در برابر خواسته‌های او کوتاه بیایید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب مادر کافی چیست؟

«من تا به حال هیچ‌یک از قسمت‌های برنامه‌ی تلویزیونی سوپرننی را تماشا نکرده‌ام، اما یک روز اتفاقی به این کتاب برخوردم و از روی کنجکاوی آن را خریدم. کتاب کوتاه، ساده و کاربردی است و به‌سرعت سر اصل مطلب می‌رود و راهکارهایی منطقی و واقعی ارائه می‌کند. مثلا منطقی است که اگر می‌خواهید فرزندتان به حرف شما گوش کند، به جای فریاد کشیدن بر سر او از آن سوی اتاق آن هم در حالت ایستاده، به کنار او بروید. سعی کنید خم شوید تا هم‌سطح او قرار بگیرید و ارتباط چشمی داشته باشید. سپس می‌توانید با لحنی مقتدرانه (نه عصبانی) با او صحبت کنید. با وجود آنکه با همه‌ی جملات کتاب موافق نیستم، اما آن را یک کتاب راهنمای عالی در زمینه فرزندپروری می‌دانم و کلیت مطالب آن منطبق بر دیدگاه من است.»

این نظر سارا، مدرس زبان انگلیسی، درباره کتاب بوده است. آندره اسمیت، صاحب یک دختر به نام سوفیا و یکی از خوانندگان کتاب مادر کافی گفته است: «تقریبا 3 سال است که در حال خواندن این کتاب هستم! من به محض آنکه دخترم سوفیا متولد شد، کتاب را خریداری کردم و از آن زمان تاکنون، مادر کافی مانند یک کتاب مرجع برای من بوده است. چیزی که بیشتر از همه نظر مرا به کتاب جلب کرد، آن بود که بسیار ساده و کاربردی است. کتاب اصلا به حاشیه نمی‌رود و سرتان را با مطالب اضافه در نمی‌آورد. بیشتر راه‌حل‌ها و راهکارهای کتاب، روش‌هایی منطقی برای حل مشکلات هستند که اکثر ما آن‌ها را در زندگی روزمره خود فراموش کرده‌ایم. به هر حال مادر کافی یک کتاب مرجع خوب برای فرزندپروری است.»

«این کتاب عالی است؛ چرا؟ به خاطر این‌که به تمام سوالات احتمالی شما در مورد چگونگی تربیت فرزندان‌تان و نحوه ارتباط بهتر با آن‌ها پاسخ می‌دهد. دوستان زیادی داشته‌ام که همواره از من می‌پرسیدند: «چگونه فرزندانت از تو حرف‌شنوی دارند؟» پاسخ من به آن‌ها این است: کتاب مادر کافی. البته نباید اغراق کنم؛ فرزندانم همیشه‌ی همیشه هم گوش به فرمان من نیستند! ولی از شوخی گذشته، این کتاب در تربیت فرزندانم به من بسیار کمک کرد.» این نظر ملیسا از آمریکا در مورد کتاب بوده است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جوآن فراست در ابتدای کتاب خود به این موضوع اشاره می‌کند که چرا نام کتاب به جای «مادر کامل»، مادر کافی بوده است که باهم این بخش از کتاب را می‌خوانیم: «هر چند می‌شد نام کتابم را مادر کامل یا عالی بگذارم، اما تعجب نکنید اگر به شما بگوییم مادر کامل نه تنها مادر مفیدی نیست، بلکه شاید مضر نیز باشد و آنچه فرزندان به‌ویژه در سال‌های ابتدایی زندگی به آن احتیاج دارند، مادر کافی است.»

در طول کتاب راه‌حل‌های مشکلات مختلفی بازگو می‌شود؛ مثلا سحرخیز بودن فرزندتان که گاهی می‌تواند مشکل‌ساز باشد. به این قسمت از کتاب توجه کنید: «پس از تولد فرزندتان، خوابیدن تا دیروقت را فراموش کنید. اگر کودک‌تان صبح‌ها زود بیدار می‌شود، در صورت امکان ساعت خواب خودتان را تغییر دهید تا زودتر از حد معمول از خواب بیدار شوید و مشکل حل شود؛ چون اگر فرزندتان سحرخیز باشد، نگه داشتن او در رختخواب کار راحتی نخواهد بود. این کار، عملی‌ترین و بهترین راه برای حل این مشکل است.»

در بخشی از کتاب در مورد دوره‌های مختلف سنی کودکان صحبت می‌شود و فراست تاکید می‌کند که چگونه باید با کودک‌تان در هر دوره تعامل داشته باشید، مثلا: «18 ماهگی تا 3 سالگی دوره بینابینی است... کودک در این دوره با واقعیت دنیای اطرافش مواجه می‌شود و درمی‌یابد که همیشه برای خواسته‌هایش جواب مثبت نمی‌گیرد. او به خاطر عدم توانایی برای انجام امور مربوط به خودش، احساس ناتوانی می‌کند و آن را با دویدن به هر طرف، جیغ کشیدن، روی زمین نشستن یا حتی خوابیدن، با مشت به زمین کوبیدن و در مواردی با سر به زمین و وسایل مختلف کوبیدن نشان می‌دهد.»

درباره نویسنده کتاب مادر کافی

جوآن فراست که ملقب به جی.اُ فراست بوده، یک ستاره تلویزیونی، نویسنده و پرستار کودک در بریتانیا است. عمده شهرت او به خاطر نقش‌آفرینی‌اش در مجموعه تلویزیونی «سوپرننی» در شبکه چهار بریتانیا بوده است. سری اول این برنامه تلویزیونی که درباره‌ی فرزندپروری و نحوه مراقبت از کودکان بوده، در سال‌های 2004 الی 2008 میلادی پخش شده است.

او همچنین از فعالان سازمان ملل برای کارزار واکسیناسیون کودکان است. جوآن فراست تاکنون 6 کتاب نوشته است که همگی آن‌ها در زمینه فرزندپروری هستند. اولین کتاب او با نام مادر کافی در سال 2005 میلادی چاپ شد. از سایر کتاب‌های جو فراست می‌توان به «از مادر کافی بپرسید»، «قوانین کودک‌نوپا» و «مراقبت کودک» اشاره کرد.

برای مشاهده موارد مرتبط می‌توانید به دسته‌بندی خرید کتاب روانشناسی مراجعه کنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «مادر کافی‏»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.