جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

پلنگ برفی

قیمت:
75,000 تومان
مشخصات کتاب پلنگ برفی
کشور مبدا
تعداد صفحات
216 صفحه
شابک
9786002537805
سال خلق اثر
2021
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

«پلنگ برفی» یکی از کتاب‌های خواندنی و مهیج از «سیلون تسون» است که برای اولین‌بار، در سال 2019 منتشر شد. پلنگ برفی اثری در قالب «خودزندگی‌نامه» و «ادبیات سفر» است که درون‌مایه‌ای آموزنده به خصوص دربارۀ مقولۀ «صبر و انتظار» دارد.




بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «پلنگ برفی»

خلاصه کتاب پلنگ برفی

«پلنگ برفی» را می‌توان روایت‌گر سفر پرفراز و نشیب سیلون تسون به تبت دانست. او از مدت‌ها پیش به پیدا کردن حیوانات در حیات وحش و مستندسازی از آن‌ها به همراه دوستِ عکاس خود، «مونیه»، مشغول بوده است. روزی به صورت اتفاقی با پلنگ‌های برفی آشنا می‌شود و می‌فهمد که تا چه حد آن‌ها کمیاب هستند و پیدا کردنشان تقریبا ناممکن است. این می‌شود که سیلون تسون تصمیم می‌گیرد سفری اودیسه‌وار و دور و دراز را به آسیا و منطقه تبت شروع کند تا هرطور که شده، پلنگ برفی را بیابد. اما سیلون تسون این کار را نه‌تنها برای به چالش کشیدن خود، بلکه برای درمان ملال و گم‌گشتگی خود انجام می‌دهد؛ چرا که مدتی پیش طی یک تصادف به کما رفته بود و هدف و شوق زندگی خود را از داده است.

درباره ترجمه کتاب پلنگ برفی

  • کتاب حاضر به دلیل استقبال وسیع مخاطبین ایرانی، توسط چندین مترجم و انتشارات ترجمه و چاپ شده است.
  • یکی از این ترجمه‌های خوب به زیور ایزدپناه و انتشارات «کتاب پارسه» تعلق دارد.

امتیاز کتاب پلنگ برفی در گودریدز

  • تعداد نظرات: 415
  • تعداد امتیازدهی: 3470
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.67

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب پلنگ برفی چیست؟

خلاصه‌ای از نظرات ثبت شده از سوی خوانندگان خارجی کتاب پلنگ برفی در سایت گودریدز را، با هم بخوانیم:

«تسون به طرز درخشانی نشان می‌دهد که هنوز نقاطی در این سیاره وجود دارد که ما میزبان آن‌ها نیستیم، بلکه در آن‌ها مهمان هستیم. تسون با نوشتن در مورد این ماجراجویی خود، در مورد صبر، درک، توجه و همدلی با حیات وحش بیانه‌ای تامل‌برانگیز صادر می‌کند. نویسنده به همراه وینسنت مونیه با انجام این سفر، از خجالتی‌ترین و کمیاب‌ترین گربه‌سان روی زمین عکس‌برداری کرده‌اند. پلنگ برفی خود در این کتاب نماد طبیعت غیرآلوده است؛ استعاره‌ای از جهانی در خطر، اکوسیستم ظریف و گران‌بهایی که به طور خطرناکی در معرض خطر قرار می‌دهیم و بدون مداخلات قاطع، می‌توانیم خطر دیدن آن را داشته باشیم. رمانی عالی برای طرفداران خودزندگی‌نامه‌‌ها، ادبیات سفر و حیوانات کمیاب. سفری ادبی از تفکرات انسانی و شکوه حیات‌وحش.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

اولین مواجه مخاطبین با جستجوی «پلنگ برفی» در لابه‌لای متن کتاب، این‌چنین آغاز می‌شود:

«"پلنگ" طنین نامش درخشان، به‌سان گوهران. هیچ تضمینی به دیدنشان نیست. کمین به قمار می‌ماند: سراغ حیوان‌ها میروی، باید امکان ناکامی را هم به جان بخری. برخی از این موضوع دلخور نمی‌شوند و انتظار برایشان لذتبخش است. برای این کار باید روحیۀ فلسفی امیدوار داشت. افسوس که من از آن دست آدم‌ها نبودم. دلم می‌خواست حیوان را ببینم، با آنکه این اشتیاقم را، از روی ادب، از مونیه پنهان می‌کردم. پلنگ‌های برفی در همه‌جا طعمۀ شکارچیان غیرقانونی می‌شدند. و این خود دلیل دیگری برای سفرمان بود. شاید به داد موجودی زخم‌خورده می‌رسیدیم. مونیه عکس‌های سفرهای پیشین‌اش را نشانم داده بود. حیوان هماغوش قدرت و شکوه بود. بازتاب نور خزهای تن‌اش را برق می‌انداخت، پنجه‌هایش به پهنای بشقاب پرنده بودند و دم بسیار بزرگش نقش اهرُم را ایفا میکرد. عادت کرده بود در مکان‌های غیرقابل سکونت ساکن شود و از تُندان‌ها بالا برود. روح کوه بود که به ملاقات زمین می‌آمد، ساکنی قدیمی که خشم انسان او را به کناری رانده بود.»

نویسنده در بخشی از کتاب، پلنگ برفی را به یک زن تشبیه کرده و متن شاعرانه زیر را در توصیفش نوشته است:

«مرا یاد کسی می‌انداخت: زنی که شاید دیگر هیچ‌جا با من نیاید. دختری جنگلی، ملکۀ چشمه‌ساران، یاور حیوانات. دوست‌اش داشتم و از دست‌اش دادم. با ذهن کودکانه و بی‌مصرفم، خاطرۀ او را به حیوانی دست‌نیافتنی گره می‌زدم. همان سندرمِ همیشگی: دلتنگ یکی هستیم و انگار دنیا در قامت او درمی‌آید. اگر حیوان را ملاقات می‌کردم، برایش می‌گویم که آنی که آن روز زمستانی در فلات سفیدپوش دیدم، خود او بوده. فکر خارق‌العاده‌ای بود. می‌ترسیدم مضحک به نظر بیایم. پس در موردش یک کلمه هم با دوستانم صحبت نکردم. مدام به این موضوع می‌اندیشیدم.»

دربارۀ نویسنده کتاب پلنگ برفی

«سیلون تسون» جهانگرد و نویسندۀ مشهور فرانسوی است. عمدۀ شهرت او به دلیل سفرهای عجیب‌وغریب و اغلب خطرناکی کسب شده است که پایه و اساس کتاب‌هایش را تشکیل می‌دهد. «در جنگل‌های سیبری» نام کتاب دیگری از اوست که به فارسی ترجمه و چاپ شده است؛ تسون برای نوشتن این کتاب مجبور به تنها زندگی کردن در یک کابین کوچک در سیبری به مدت 6 ماه شده بود.

نکات جالب دربارۀ کتاب پلنگ برفی

  • کتاب حاضر بر اساس اتفاقات واقعی نوشته شده است.
  • این کتاب بازگوکننده یکی از خطرناک‌ترین سفرها برای پیدا کردن حیوانات در حیات وحش در شرایطی مانند دمای منفی 25 درجه و ارتفاع بیش از 5000 متر است.
  • نویسنده این کتاب سفر هیجان‌انگیز و آموزندۀ خود را بر اساس پیشنهاد دوست جسور و عکاس خود، مونیه انجام داده است.

افتخارات و جوایز کتاب پلنگ برفی

  • برندۀ جایزۀ «رنودو» در سال 2019

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب پلنگ برفی

برخی از افراد و نشریات معتبر راجع به کتاب پلنگ برفی چنین گفته‌اند:

  • «سیلون تسون در کتاب حاضر، سفر پرشور خود را در فلات چانتانگ تبت با عکاس حیات وحش مونیه شرح می‌دهد. سخنان تسون، تصاویری را به روشنی هر عکس دیگری ترسیم می‌کند.» - نیویورک‌تایمز
  • «پلنگ برفی کتاب فوق‌العاده زیبایی است. روایتی به نثر که جریانی به مثابۀ شعر دارد؛ نگاهی طولانی و عاشقانه به این سیاره و دیداری از بسترِ حیاتِ دنیای زنده‌ای که مصمم به زنده ماندن است.» - کارل سافینا، نویسنده کتاب «وحشی شدن»
  • «به زیبایی نوشته شده و به شدت تکان‌دهنده و کاملا گیرا.» -استنلی جانسون، نویسنده کتاب «Where the Wild Things Were»
  • «تداعی شگفت‌انگیزی از انتظار، صبر و تماشای طبیعت.» -تیم بیرکهد، نویسنده کتاب «حکمت پرندگان»
دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «پلنگ برفی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.