جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ثروتمندترین مرد بابل

قیمت:
189,900 تومان
مشخصات کتاب ثروتمندترین مرد بابل
کشور مبدا
تعداد صفحات
192 صفحه
شابک
9789642369737
سال خلق اثر
1926
سال انتشار
1926
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
17
این کتاب در یک نگاه

کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» نام اثری است از جورج سمیوئل کلاسون که در سال 1926 منتشر شد. مخاطب این کتاب کسانی هستند که به اطلاعاتی برای تولید و کسب ثروت نیاز دارند. ایده‌های کلاسون برای تولید ثروت ابتدا به صورت جزوه‌هایی برای مدیریت مالی در دسترس عموم قرار گرفت، اما بعد در قالب یک کتاب گردآوری شد و به چاپ رسید. اصولی که در کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» عنوان شده، محدود به زمان نیست و تاکنون کارایی خود را از دست نداده است. پیش‌بینی می‌شود که تا 500 سال دیگر نیز با عمل کردن به توصیه‌های این کتاب بتوان به ثروت دست یافت.




بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «ثروتمندترین مرد بابل»

خلاصه کتاب ثروتمندترین مرد بابل

کتاب در قالب داستان‌هایی بیان شده است که در بابل اتفاق می‌افتد. در هر داستان یکی از بابلی‌ها از مرد ثروتمندی (ثروتمندترین مرد بابل) درباره نحوه دستیابی او به ثروت سوال می‌کند و مرد ثروتمند در طول داستان توصیه‌های مالی خود را به تدریج بیان می‌کند. این داستان‌ها اگرچه به هم مرتبط نیستند، اما درون‌مایه توصیه‌های مرد ثروتمند، تکمیل‌کننده یکدیگر هستند.

درباره ترجمه کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • ثروتمندترین مرد بابل یکی از پرفروش‌ترین و مشهورترین کتاب‌های موفقیت شخصی و انگیزشی دنیاست که به بیش از 24 زبان‌ زندۀ دنیا ترجمه شده است.
  • در ایران نیز، بیش از 15 ترجمۀ مختلف از این کتاب وجود دارد.
  • سه تا از پرطرفدارترین ترجمه‌های این اثر عبارتند از ترجمه‌های «مهدی مجردزاده کرمانی» از نشر «راهبین»، «ژیلا ناظریان» از نشر «هورمزد» و «فاطمه باغستانی» از نشر «نسل نواندیش».

امتیاز کتاب ثروتمندترین مرد بابل در گودریدز

  • تعداد نظرات: 10730
  • تعداد امتیازدهی: 188467
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.25

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • هزینه‌های به اصطلاح ضروری ما همیشه متناسب با درآمدمان رشد می‌کند.
  • فرصت، الهه‌ی مغروری است که وقت خود را برای کسانی که آماده نیستند هرگز تلف نمی‌کند.
  • اگر می‌خواهی به دوستت کمک کنی، طوری عمل نکن که مجبور بشوی بار دوستت را هم تو بکشی.
  • همیشه امیدوار بودم که روزی خدایان به خاطر اعمال شایسته‌ام مرا خوشبخت کنند، اما هیچ‌گاه چنین نشد.
  • اراده‌ی محکم در جای خود کار می‌کند اما هدف راسخ و تزلزل‌ناپذیر، کار شما را برای رسیدن به موفقیت جهت‌دهی و هدایت می‌کند.
  • خوشبختی را نمی‌توان اندازه‌گیری کرد؛ کافی است خوش‌شانس باشی، اگر تو را به آب های متلاطم فرات بیفکنند، بی‌شک با دستانی پر از مروارید باز می‌گردی.
  • در عمق آرزوهای تو قدرتی جادویی نهفته است. هدایت این قدرت با علم به پنج قانون طلایی ممکن می‌شود و تو باید در این گنجینه‌های بابل سهیم شوی.
  • بچه‌های عزیزم، بدانید که ثروت هر کسی به سکه‌های درون کیفش نیست؛ بلکه به درآمدش هست، به جویبار طلایی که دائماً به کیف پولش جریان دارد و همیشه کیفش پر از پول است.
  • به‌این‌ترتیب، هفتمین و آخرین درمان برای کیف‌های بی‌پول شامل پرورش توانایی‌های خود، مطالعه‌ی بیشتر و درنتیجه عاقل‌ترشدن، ماهرتر شدن و حفظ احترام خود در سایه‌ی اعمال منطقی است.
  • یک انسان آزاد، زندگی را به همراه یک‌سری مشکلات می‌بینید که باید حل شود و آن‌ها را حل می‌کند، در حالی که یک برده گله و شکایت می‌کند که آخر از دست من چه کاری ساخته است؟ من که فقط یک برده‌ام

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب ثروتمندترین مرد بابل چیست؟

دکتر سینا یاوریان روانشناس و مدرس توسعه فردی، انتخاب بابل توسط کلاسون را عامدانه و هوشمندانه دانسته است:

«در مباحث ابتدایی کتاب از شهری سخن گفته شده است که دارای ثروت کلان به‌نظر می‌رسد. با بحث از ثروت کلان در مورد بابل ممکن است این تصور ایجاد شود که بابل در منطقه خوب طبیعی قرار گرفته و خزائن طلا و جواهرات بسیار دارد. درحالی‌که این‌گونه نیست و این شهر در حوالی فرات و در یک دره لم‌یزرع ساخته شده، به‌نحوی که حتی بارش کافی برای کشاورزی هم نداشته است. بابل مثالی برجسته از دستاوردهای بشری است که با استفاده از منابع صرف انسانی شکل گرفته است. همه منابعی که این شهر را گسترش داده‌اند، توسط بشر توسعه یافته‌اند و به‌عبارتی تمای غنای این تمدن، حاصل دست‌رنج بشر است. بیان این نکته در خصوص بابل بیانگر این است که رسیدن به وضعیت ایده‌آل، نیازمند داشتن شرایط ایده‌آل نیست. بلکه برای رسیدن به خواسته‌ها، گام اول اراده است.»

نکته دیگری که در سایت خانه سرمایه به آن اشاره شده، اهمیت انتقال و استفاده از تجربیات است؛ چرخه‌ای که در نهایت همه را منتفع خواهد کرد:

«اگر خط‌سیر داستان ثروتمندترین مرد بابل را دنبال کنیم، به نکته جالبی می‌رسیم. در جای‌جای این کتاب، افرادی دانا وجود دارند که سرشار از دانش‌های گران‌بها هستند و درست روبه‌روی آن‌ها، افرادی تشنه یادگیری حضور دارند. آنها می‌پرسند و از شنیدن پاسخ پرسششان لذت می‌برند؛ یاد می‌گیرند و انجام می‌دهند. تمدن بابل و حتی جهانی که بابلی‌ها روی آن تاثیر گذاشتند، مدیون زنان و مردانی است که با شوق یاد می‌گرفتند و یاد می‌دادند. ملتی که به یادگیری بها دهد، مسیر رسیدن به ثروت و پیشرفت را برای خودش هموار کرده است. آرکاد، ستاره کتاب کلاسون بود و روش‌های ثروتمند شدن را به مردم بابل آموزش می‌داد. اما خود آرکاد نیز از فردی دیگر، روش جذب ثروت را آموخته بود. این چرخه‌ای نیک است که عاقبتی خوش را نوید می‌دهد.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

کلاسون در این کتاب تاکید می‌کند که هیچ راهی برای یک‌شبه ثروتمند شدن وجود ندارد و با وجود عمل به توصیه‌های کتاب برای کسب ثروت، کار کردن همواره اولین راه برای کسب درآمد است:

«زندگی سرشار از لذت‌هایی است که انسان می‌تواند از آنها بهره‌مند شود و البته هر یک جایگاه خود را دارند. من خوشحالم که امروزه کار مختص بردگان نیست. اگر این‌گونه بود، من از بزرگ‌ترین لذت دنیا محروم می‌شدم. من کارهای لذت‌بخش بسیاری انجام می‌دهم، اما هیچ‌یک جای کار کردن را نمی‌گیرد.»

او اصول کسب ثروت را با ذکر مثال‌هایی ساده توضیح داده است. به‌عنوان مثال مفهوم پس‌انداز را این‌گونه تعریف کرده است:

«اگر هر روز صبح ده تخم‌مرغ داخل یکی از سبدهایت بگذاری و هر شب نه تخم‌مرغ آن را برداری، سرانجام چه اتفاقی می‌افتد؟ سرانجام پر می‌شود و می‌ریزد؛ چون تعداد تخم‌‌مرغ‌هایی که هر روز داخل آن می‌گذاری، یکی بیشتر از آن تعدادی است که برمی‌داری. بنابراین همیشه سعی کن از هر ده سکه‌ای که داخل کیفت می‌گذاری، فقط نه سکه را خرج کنی.»

دربارۀ نویسنده کتاب ثروتمندترین مرد بابل

جورج سمیوئل کلاسون نویسنده آمریکایی، در سال 1874 دیده به جهان گشود. او در دانشگاه نبراسکا تحصیل کرد و در جنگ با اسپانیا، در ارتش ایالات متحده خدمت کرد. پس از پایان چنگ، کلاسون به دنور رفت و اقدام به تاسیس یک شرکت نقشه‌کشی کرد.

این شرکت در ابتدا موفقیت‌هایی حاصل کرد، اما در رکود بزرگ مالی آمریکا ورشکست شد. او در سال 1957 درگذشت و در کالیفرنیا به خاک سپرده شد. توصیه‌های مالی کلاسون برای ثروت‌اندوزی سال‌ها است که به عنوان یک مرجع معتبر مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد.

نظر نویسنده دربارۀ کتاب ثروتمندترین مرد بابل

نویسنده در مورد کتاب خود این‌چنین گفته است:

«این کتاب در ارتباط با موفقیت‌های شخصی ماست. موفقیت یعنی دستاوردهایی که در نتیجۀ تلاش و توانایی خود به آن دست می‌یابیم. کلید دستیابی به موفقیت، فراهم آوردن مقدمات لازم است. رفتار ما نماینگر افکار و اندیشه‌های ماست و نمی‌توان رفتاری عاقلانه‌تر از نوع تفکر خود داشت. به همین نحو نمی‌توان افکار و اندیشه‌هایی عاقلانه‌تر از نوع درک و شناخت خود داشت.»

نکات جالب دربارۀ کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • سبک انتقال مفاهیم و روایت منحصربه‌فرد و عجیب این کتاب، بسیاری از کتاب‌های مدرن پس از خود را تحت تاثیر قرار داده است.
  • حتی با گذشت بیش از 90 سال از زمان انتشار اولین نسخۀ این اثر، ثروتمندترین مرد بابل هنوز در سراسر دنیا چاپ شده و به فروش می‌رسد.

افتخارات و جوایز کتاب ثروتمندترین مرد بابل

  • تاکنون بیش از 2 میلیون نسخه از این کتاب در سراسر دنیا به فروش رسیده است.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب ثروتمندترین مرد بابل

نظرات برخی از نویسندگان و نشریات معتبر را راجع به کتاب حاضر با هم بخوانیم:

  • روزنامه واشینگتن‌پست کتاب «ثروتمندترین مرد بابل» را با یک جمله ستوده است: «سرشار از توصیه‌هایی آزموده‌شده درباره پس‌انداز کردن و سرمایه‌گذاری.»
  • «در جوانی با کتاب کلاسیک جورج ساموئل کلاسون در سال 1926 به نام ثروتمندترین مرد بابل برخورد کردم که توصیه‌های مالی را با زبانی همه‌فهم ارائه می‌کرد که از طریق تمثیل‌های باستانی گفته می‌شد. من آن را به همه توصیه می‌کنم." -آتونی رابینز، نویسندۀ مشهور کتاب نیروی حیات

خرید کتاب ثروتمندترین مرد بابل

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب ثروتمندترین مرد بابل را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به کتاب‌های انگیزشی علاقه‌مندید، به صفحه خرید کتب انگیزشی هم سری بزنید.

برای خواندن بیشتر کتاب‌ های مدیریتی، اقتصادی، بازاریابی و ...، به صفحه خرید کتاب های مدیریت و اقتصاد هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ثروتمندترین مرد بابل»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.