جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شهامت واقعی

قیمت:
190,000 تومان
مشخصات کتاب شهامت واقعی
کشور مبدا
تعداد صفحات
221 صفحه
شابک
9786220109648
سال خلق اثر
1968
سال انتشار
1968
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «شهامت واقعی» یک رمان کلاسیک وسترن از «چارلز پورتیس» است که در سال 2011 به رتبه اول در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز رسید. جالب است بدانید که رمان شهامت واقعی دو اقتباس سینمایی دیدنی دارد: یکی به کارگردانی «هنری هاتاوی» و بازی «جان وین» و دیگری به کارگردانی «جوئل و اتان کوئن» با بازی «جف بریجز».







                                                                                                                              


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب شهامت واقعی

«متی راس» که چهارده‌سال دارد، دختری کشاورز، بااراده، باهوش و شجاع است. متی مصمم است، تا انتقام قتل پدرش را با کشاندن قاتل به دست عدالت بگیرد. دختر نوجوان نمی‌تواند به مرگ پدرش بی‌اعتنا باشد؛ زیرا این بی‌توجهی را نوعی تسلیم شدن خیر بر شر می‌داند. او در دفاع از انسان بودن راهی این مسیر پرخطر می‌شود.

لذت واقعی این رمان، رابطه بین سه شخصیت اصلی داستان است که  بسیار با هم متفاوت هستند. آن‌ها در ابتدا نمی‌خواهند مانند یک تیم با هم کار کنند؛ اما با اکراه این کار را انجام می‌دهند و آنچه در ادامه رخ می‌دهد، مجموعه‌ای از ماجراهاست تا قاتل را پیدا کنند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب شهامت واقعی چیست؟

کتاب شهامت واقعی در همان اولین سال انتشار تحسین منتقدین و توجه مخاطبین را برانگیخت. خوانندگان شخصیت‌ها را بسیار واقعی می‌دانند و از قدرت شخصیت‌پردازی دقیق نویسنده، لذت برده‌اند. اکثر آن‌ها هر دو اقتباس سینمایی را تماشا کرده‌اند و جالب است که هم فیلم‌ها و هم کتاب را دوست داشته‌اند. اکثر منتقدین و نشریات، کتاب را شاهکاری آمریکایی توصیف کرده‌اند. «دونا تارت» در نیویورک‌تایمز می‌نویسد: «وصف ناشدنی را چگونه توصیف کنیم؟ احتمالاً بهترین توصیفی که می‌توانم از شهامت واقعی ارائه کنم، این است که آن را به هر خواننده‌ای، زن یا مرد، با هر سن یا سلیقه‌ای داده‌ام، از آن لذت برده است.»  

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جملاتی تاثیر‌گذار از زبان راوی را می‌آوریم:

  • «مردم باور نمی‌کنند که دختری چهارده‌ ساله بتواند خانه را ترک کند و در سرمای زمستان برود انتقام خون پدرش را بگیرد.»
  • «یک زن در هر سنی که باشد معنی کشتن و انتقام را می‌فهمد. زن‌ها برای درک این چیزها هیچ‌وقت بچه نیستند.»
  • «پدرم نجیب‌ترین و شرافتمندترین مرد روی زمین بود.»
  • «بعضی مردم اشتباه برداشت می‌کنند و برای شرکت نکردن در خاک‌سپاری پدرم سرزنشم می‌کنند. جوابم این است: رسیدگی به کارهای روی زمین مانده‌ی پدرم بر عهده من بود.»

قسمتی از ماجراجویی متی را می‌خوانیم: «تازه از آن لحظه بود که آشکارا فهمیدم در چه موقعیت خطرناکی قرار دارم. فکرش را هم نمی‌کردم لبیف و روستر به این راحتی تسلیم راهزن‌ها شوند. با خودم می‌گفتم هر آن ممکن است از لابه‌لای درخت‌ها بیایند بیرون و راهزن‌ها را غافل‌گیر کنند یا شاید یک نقشه‌ی زیرکانه‌ی کارآگاهی به ذهن‌شان برسد و مرا از این وضعیت بغرنج نجات دهند. اما آن‌ها رفته بودند! آن افسرها تنهایم گذاشته بودند! تصور کردم دیگر هیچ راه بازگشتی نخواهم داشت. کاملاً محزون و ناامید شده بودم و برای اولین‌بار نگران جانم بودم. ترس و اضطراب سراسر وجودم را فراگرفته بود.»

درباره نویسنده کتاب شهامت واقعی

«چالز پورتیس» سال 1933 در آمریکا متولد شد. پورتیس به‌عنوان «یکی از مبتکرترین کمیک‌نویسان داستان‌های غربی» توصیف شده است. او از خلاق‌ترین نویسندگانِ وسترن و ادبیات داستان‌گو است. شخصیت‌پردازی این نویسنده سبب شده است تا توجه اهالی سینما و مخاطبین را به خود جلب کند.  جان وین به‌خاطر بازی در فیلم شهامت واقعی، موفق به دریافت جایزه اسکار شد. کتاب شهامت واقعی که معرفی آن را خواندید، از مشهورترین آثار اوست. پورتیس در «لیتل راک، آرکانزاس» زندگی می‌کرد و در سال 2020 در سن 86 سالگی درگذشت. وی در سال‌های پایانی دچار بیماری آلزایمر شده بود.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شهامت واقعی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.