جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

وقتی شعله ها شما را در بر می گیرند

قیمت:
52,000 تومان
مشخصات کتاب وقتی شعله ها شما را در بر می گیرند
کشور مبدا
تعداد صفحات
268 صفحه
شابک
9789641913030
سال خلق اثر
2008
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب «وقتی شعله‌ها شما را در بر می‌گیرند (when you are engulfed in flames)» در سال ۲۰۰۸ به قلم دیوید سداریس نوشته و منتشر شد. کتاب «وقتی شعله‌ها شما را در بر می‌گیرند» در ایران نیز برای اولین‌بار در سال ۱۳۹۳ توسط انتشارات مروارید و با ترجمه‌ی نادر قبله‌ای چاپ شد و در سال ۱۳۹۵ به چاپ دوم رسید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب وقتی شعله ها شما را در بر می گیرند

نویسنده در این اثر کمدی، با زبانی جذاب و بامزه و بسیار هنرمندانه موفق شده اتفاقات ساده و همیشگی زندگی را به سرگرمی و لذت تبدیل کند. اتفاقات بسیار جذابی در کتاب روایت می‌شوند: از زندگی در مناطق روستایی فرانسه و درست کردن قهوه با آب گلدان گرفته تا خاطره‌ای شرم‌آور اما بسیار خنده‌دار انجام معامله در خانه‌ای متحرک در کارولینای شمالی و سفری هیجان‌انگیز به توکیو برای ترک سیگار.

نکته‌ی جالب‌توجه این داستان، موقعیتی است که شخصیت اصلی آن، یعنی خود نویسنده، در آن قرار می‌گیرد و طنز، فکاهی و شوخی، ناخواسته از همین موقعیت خلق می‌شود. خواه این موقعیت در پروازی شبانه از آمریکا به فرانسه باشد، یا حضور عنکبوتی در زندگی‌اش. نویسنده هرگز سعی نمی‌کند موقعیت را در داستان‌هایش ایجاد کند؛ بلکه این موقعیت‌های فکاهی هستند که داستان‌های او را خلق می‌کنند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب وقتی شعله‌ها شما را در بر می‌گیرند چیست؟

زهره نظرش را در مورد کتاب اینگونه بیان می‌کند: «این کتاب که ششمین مجموعه مقالات دیوید سداریس به حساب می‌آید، شاهکاری از نوشته‌های طنزآمیز است و مطمئنا تا مدت‌ها در ذهن مخاطبین خواهد ماند. نویسنده‌ی این کتاب زبانی طنزآمیز و جذاب دارد که قطعا مخاطب را تا انتها با خود همراه می‌کند.»

سپاستین نظرش را در مورد کتاب در سایت گودریدز (good reads) با تمجید از نویسنده این‌گونه بیان می‌کند: «سداریس قهرمان جدید من است. او به طور هیستریک و بامزه، بازیکن کلمات، پر از طنز تاریک، و گاهی اوقات خشن است. و او به شکلی بزرگ به پوچ کوک شده است. مطمئن نیستم که کسی دیگر بتواند من را برای مدتی بخنداند. نوع موضوعات خنده‌دار مورد علاقه من زمانی است که کسی یک لحظه پوچی را توصیف می‌کند و با آن می‌دود. سداریس می‌تازد. او خودش را جلو و در مرکز قرار می‌دهد و در پوچی گره می‌خورد. چه او شاهد چیز عجیبی باشد، چه مکالمه‌ای عجیب داشته باشد، یا یک فرد یا بیماری عجیب و غریب را تجربه کند، من همه چیز را درگیر می‌کنم. داستان‌های او به من یادآوری می‌کند که حقیقت، در اغلب اوقات، عجیب‌تر از داستان است. این همچنین خاطرات چیزهای پوچی را که برای من اتفاق افتاده است، برمی‌انگیزد و من عاشق رفتن به خط حافظه هستم. چنگ زدن به خاطرات خنده‌دار در حال‌حاضر برای من لذت‌بخش است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در پاراگرافی از کتاب می‌خوانیم: «این نکته در نظر بیشتر آدم‌ها عجیب و بی‌منطق خواهد بود، اما زمانی که عاشق هستید، هیچ چیز به نظرتان آنقدر غیرقابل درک و وحشتناک نیست که نامش را نتوانید جذاب و بامزه بگذارید.»

در پاراگرافی دیگر از کتاب که اشاره به اتفاقاتی در 2085 دارد، می‌خوانیم: «گفتن این حرف بیراه نیست که در سال 2085، خواهید توانست از دستگاه‌های خودکار، اسلحه بخرید اما اجازه نخواهید داشت در همه‌ی مناطق آمریکا سیگار بکشید.»

درباره نویسنده کتاب وقتی شعله‌ها شما را در بر می‌گیرند

دیوید ریموند سداریس، زاده‌ی 26 دسامبر 1956، طنزپرداز، کمدین و نویسنده‌ی آمریکایی است. سداریس در شهر رالی در کارولینای شمالی بزرگ شد. او پس از سپری کردن دوران مدرسه، مدتی را در دانشگاه کارولینای غربی به تحصیل مشغول شد اما بعد به دانشگاه کنت رفت. سداریس در سال 1983 به شیکاگو رفت و در سال 1987 از انستیتوی هنر شیکاگو فارغ‌التحصیل شد. او سپس وارد عرصه‌ی نوشتن مطالب طنزآمیز برای رادیو و سایر رسانه‌ها شد. از دیگر کتاب‌های او می‌توان «مادربزرگت رو از این‌جا ببر!»، «بالاخره یه روزی قشنگ حرف می‌زنم» و «تعطیلات بی‌دغدغه» را نام برد.

دیوید سداریس اکنون به همراه نامزدش در منطقه‌ی هرشام در ساسکس غربی زندگی می‌کند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «وقتی شعله ها شما را در بر می گیرند»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.