جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

زبانه های خشم

قیمت:
49,500 تومان
مشخصات کتاب زبانه های خشم
کشور مبدا
تعداد صفحات
216 صفحه
شابک
9789642953660
سال خلق اثر
2014
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «زبانه‌های خشم (Your Fathers, Where Are They?)» اثر دِیو اِگِرز است که در سال ۲۰۱۴ منتشر شده است و برنده‌ی جایزه‌ی ادبی بین‌المللی 2016 دابلین شده است و همچنین کتاب است که گاردین، نیویورک‌تایمز و ایندیپندنت آن را پیشنهاد کرده‌اند. این کتاب با داستانی جذاب و نگارشی شگفت‌انگیز، برخی از مسائل اجتماعی مهم را مورد بررسی قرار می‌دهد. زبانه‌های خشم توسط زروان بختیار به فارسی ترجمه شده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را به چاپ رسانیده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب زبانه های خشم

داستان «زبانه‌های خشم» حول محور یک جوان به نام توماس کندی می‌چرخد. توماس به دنبال پاسخ به سوالاتی درباره پدرانش است که هیچیک از آن‌ها در کنار او نیستند. او در آستانه‌ی تبدیل شدن به یک جنگجوی خودسرانه است و از طریق گروگان‌گیری، افرادی را در یک پایگاه نظامی به گفتگو می‌نشاند. روایت داستان نامتعارف نوشته شده است. هر فصل به شکل یک گفتگوی مستقیم بین توماس و فرد مورد نظر او است. این گفتگوها در اکثر موارد در یک مکان منعقد می‌شوند، که به‌تنهایی باعث ایجاد یک فضای اضطراب‌انگیز در خواننده می‌شود. این سبک نوشتاری نوآورانه، برای انتقال احساسات و نگرانی‌های شخصیت اصلی بسیار مؤثر است. این کتاب با همه این عناصر گفته شده و عناصر درونی ناگفته دیگر، مخاطب بسیاری را به خود جذب کرده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب زبانه های خشم چیست؟

نظرات زیر از سایت گودریدز آورده‌اند.  مخاطبی از نقش قالب‌ها در داستان‌سرایی گفته است: «شما با کتابی درخشان روبه‌رو هستید که تجربه‌های انسانی را در یک قالب جدید ریخته است تا مخاطب را میخکوب کند. بسیاری از اوقات همین قالب‌ها هستند که کار اصلی را می‌کنند تا همان مفاهیم انسانی گذشته را این بار با رنگی دیگر به مخاطب ارائه دهند و این دقیقا همان کاری است که نویسنده توانای کتاب زبانه‌های خشم انجام داده است.»

خواننده دیگری نیز درباره مفاهیم عمیقی که در دل داستان قرار دارد، می‌نویسد: «اگرز یک شاهکار پیچیده و فوق‌العاده نوشته است که توانایی‌ها و استعدادهای اگرز را ثابت می‌کند. این داستان دارای لایه‌هایی عمیق است. البته دوست ندارم که مخاطبان این کتاب را با توصیه به خواندن کتابی ادبی و سنگین منصرف کنم بلکه این کتاب سرگرم‌کننده نیز هست و به نظر من در این کار بسیار موفق است. در نهایت من این کتاب را به دیگران توصیه می‌کنم به‌ویژه کسانی که دنبال یک داستان کم‌نظیر و البته سرگرم‌کننده می‌گردند.»

بخش‌هایی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در بخشی از این کتاب دیالوگی میان دو نفر را می‌خوانیم که دیگری گروگان اولی است: «خب برایت سؤال هست که کجایی؟ این پایگاه دیگر برقرار نیست و متروکه شده است. هیچ کس نمى‌داند با آن چه کار کند و فقط این جا افتاده است و دارد در این زمین میلیون دلاری خراب مى‌شود. اقیانوس را نمى‌توانى از این جا ببینى، اما حدود نیم مایل پایین‌تر از آن سراشیبى است.. منظره‌اش بی‌نظیرست؛ اما در این زمین فقط همین ساختمان‌های در حال تخریب وجود دارد. چند صدتا از این ها، و بیست تا مثل همین ساختمان در یک ردیف وجود دارد. فکر مى‌کنم از این ساختمان برای آزمایش تسلیحات شیمیایی استفاده مى‌شده است. یکى دیگر هم نزدیک این جاست که در آن روش‌های بازجویی کردن آموزش مى‌دادند. همه‌ی ساختمان‌های مثل این، تیرهایی دارند که می‌توانى چیزهایی را به آن وصل کنى. چرا مرا این طوری نگاه مى‌کنى؟ یعنى مرا شناختى؟

- نه.

- بله، شناختى.

نشناختم. تو یک دیوانه‌ی عوضى هستى و گفتم بهت، من دیوانه‌ها را نمى‌شناسم. زندگى‌ام این طور بهتر بوده است.

کِو. من واقعا مى‌خواهم شروع کنم. پس یا آن طوری که دوست دارم کارمان را شروع مى‌کنیم و حرف مى‌زنیم، یا من بهت شک الکتریکى مى‌زنم تا همراهى‌ام کنى و شروع کنیم. پس چه طور است که با من حرف بزنى. بیا این کار را مردانه انجام دهیم. ما کاری داریم و باید آن را انجام دهیم. تو همه‌اش مشغول کار کردن بودی، مواظب همه چیز بودی و به کارت مى‌رسیدی. من از تو چنین بازدهى‌ای را مى‌خواهم. خب، من اهل کجایم؟ تو مرا از کجا مى‌شناسى؟»

درباره نویسنده کتاب زبانه های خشم

دیو اِگِرز (Dave Eggers) نویسنده، ناشر، و فعال فرهنگی آمریکایی است. او در تاریخ ۱۲ مارس ۱۹۷۰ در شیکاگو، ایلینویز متولد شد. اِگِرز از جوانی علاقه زیادی به نوشتن داشت و در دانشگاه ایلینویز مطالعات ادبی را آغاز کرد. او در حین تحصیل در دانشگاه، به همراه برادرش مجله‌ی فانوس را تأسیس کرد که به‌سرعت شهرت و موفقیت زیادی پیدا کرد.

بعد از فارغ‌التحصیلی، دیو اِگِرز به شهر سان فرانسیسکو در کالیفرنیا رفت و در آنجا در حالی که به عنوان برنامه‌نویس کامپیوتر کار می‌کرد، به نوشتن خلاقانه خود ادامه داد. او در سال ۲۰۰۰ با انتشار کتاب « A Heartbreaking Work of Staggering Genius» به شهرت جهانی دست یافت.

 این کتاب براساس تجربیات واقعی آقای اگرز در دوران بزرگسالی‌اش استوار است و بسیار مورد تحسین قرار گرفت. از دیگر آثار او که به فارسی ترجمه شده‌اند، می‌توان به «جاده‌ای به ناکجا»، «قهرمانان مرزی» و «زیتون» اشاره کرد.

او نه‌تنها با کتاب‌های خود، بلکه با فعالیت‌های دیگری همچون بنیاد وینسنت، که یک سازمان غیرانتفاعی برای حمایت از جوانان و خانواده‌های نیازمند است، شناخته شده است. او همچنین به‌عنوان یک ناشر و تحریریه‌دار فعال در دنیای انتشارات، مشهور است. آقای اگرز نویسنده با سبک نوشتاری شخصی و زبان ساده، توانسته است مخاطبان بسیاری را جذب کند و به عنوان یکی از نویسندگان برجسته و مورد توجه در زمینه ادبیات معاصر شناخته شود.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «زبانه های خشم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.