جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

صداهای دیگر اتاق های دیگر

قیمت:
60,000 تومان
مشخصات کتاب صداهای دیگر اتاق های دیگر
کشور مبدا
تعداد صفحات
216 صفحه
شابک
9786001041648
سال خلق اثر
1948
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

«صداهای دیگر اتاق‌های دیگر» یکی از رمان‌های جذاب اما کمترشناخته‌شدۀ «ترومن کاپوتی» است که برای نخستین‌بار، در سال 1948 منتشر شد. «صداهای دیگر اتاق‌های دیگر» را می‌توان رمانی در ژانرهای «گوتیک» و ادبیات «جنوبِ آمریکا» دسته‌بندی کرد که داستانی وهم‌انگیز از یک نوجوان سرخورده را به تصویر می‌کشد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب صداهای دیگر اتاق های دیگر

«صداهای دیگر اتاق‌های دیگر» روایت پسری نوجوان به نام «جوئل هریسون ناکس» 12ساله است که به‌تازگی مادر خود را از دست داده و حالا مجبور است با نامادری نامهربانش زندگی کند. پدر جوئل، آقای «سانسوم»، که از زمان تولد او تا زمان فوت مادرش فرار کرده و غایب بوده، حال گویا در خانه و زندگی‌اش را به سوی جوئل باز کرده است. اما جوئل خود پدرش را هیچ جا پیدا نمی‌کند! تنها چیزی که او در عمارت رو به زوال پدری‌اش پیدا می‌کند، یک نامادری بداخلاق و اقوام عجیب‌ پدرش هستند. حالا جوئل همانند ترومن کاپوتیِ کودک، به گوشه‌گیری و انزوا پناه برده اما دست سرنوشت او را تنها نخواهد گذاشت...

درباره ترجمه کتاب صداهای دیگر اتاق‌های دیگر

  • این اثر در سال 1400 و برای اولین‌بار، توسط «محمدرضا شکاری» و نشر «دیدآور» ترجمه و چاپ شده است.

امتیاز کتاب صداهای دیگر اتاق‌های دیگر در گودریدز

  • تعداد نظرات: 1148
  • تعداد امتیازدهی: 15331
  • میانگین امتیاز: 3.78

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب صداهای دیگر اتاق‌های دیگر

  • از آنجایی که من مرده به دنیا آمدم، چقدر طعنه‌آمیز است که اصلاً باید بمیرم. بله، مرده به دنیا آمدم، به معنای واقعی کلمه: قابله آنقدر بی‌مبالات بود که من را با سیلی وارد دنیا کرد.
  • تمام آینده در گذشته وجود دارد.
  • تنهایی، مثل تَب، در شب رشد می‌کند.

نظر خوانندگان درباره کتاب صداهای دیگر اتاق‌های دیگر چیست؟

خلاصه‌ای از نظرات خوانندگان انگلیسی‌زبان این کتاب در سایت «گودریدز» این چنین است:

«صداهای دیگر اتاق‌های دیگر گاهی بسیار گیج‌کننده، به شدت زیبا و رمزآلود است؛ اغلب، همه‌ی این موارد به صورت همزمان! استفاده کاپوتی از زبان و سبک صریح، بسیار درخشان است و بسیاری از مواقع، متن مانند شعر خوانده می‌شود. کاپوتی به استادیِ یک آهنگساز چیره‌دست در زبان است: هر کلمه‌ای در جای مناسب. کاپوتی همچنین دارای موهبتی است که بسیاری از نویسندگان فاقد آن هستند: مهارت توصیف که خواننده را کاملاً احاطه کرده و او را در دنیای متن غرق می‌کند. یکی دیگر از نقاط قوت این متن این است که چگونه به دقت نشان می‌دهد که کودکی که به حال خود رها شده است، باید دنیای اطراف خود را بسازد و تفسیر کند. جوئل موظف شده است که زندگی‌اش را خودش برای خودش رقم بزند و با توجه به سن و تجربه محدودش، عملکرد شایسته‌ای از خود نشان می‌دهد. موضوع اصلی این رمان عشق و پذیرش است و اینکه چگونه همه ما از همان ابتدا به دنبال آن هستیم. هر شخصیتی به شکلی، آرزوی آن را دارد. افراد موفق ابتدا آن را در خود می یابند. تشخیص این عشق بزرگترین دستاورد این متن و ترسناک‌ترین آن است. فضای این رمان معماگونه، غم‌انگیز و به طرز مرموزی، مغناطیسی است! این رمان نیز مانند هر رمان گوتیک دیگری، حاوی رازی وحشتناک است.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«صداهای دیگر اتاق‌های دیگر» با چنین جملاتی شروع می‌شود:

«این روزها یک مسافر باید تمام توانش را بگذارد تا به نون سیتی برسد، چون هیچ اتوبوس یا قطاری به آن سمت نمی‌رود، هرچند کامیونی از شرکت چابری ترپنتاین، شش روز در هفته نامه‌ها و کالاها را در شهر کناری، پارادایز چپل، جمع‌آوری می‌کند: گه‌گاه شخصی که عازم نون سیتی است، می‌تواند رانندۀ کامیون سم ردکلیف را همراهی کند. هر طور بروید باز سفر دشواری است، چرا که این جاده‌های محصور حتا ماشین‌های نو را در یک چشم به‌هم‌زدن سرنگون می‌کنند؛‌ مفت‌سوارها هم همیشه پیشروی را بد می‌دانند. تازه این‌جا سرزمین متروکی است؛ در این گودال‌های باتلاق‌مانند که گل‌های زنبق اندازۀ کلۀ آدم هستند، کنده‌های سبز درخشانی هست که عین جنازه‌های غرق‌شده زیر مرداب تیره‌رنگ برق می‌زنند؛ اغلب تنها جنبشِ منظره دود زمستانی است که از دودکش کلبه‌ای رقت‌انگیز بالا می‌رود، یا پرنده‌ای با بال‌های سفت که بی‌صدا و تیزچشم بر فراز بیشه‌زار تاریک و خلوت کاج می‌چرخد.»

نامه‌ای که پدر جوئل پس از مرگ مادر او به نگه‌دارندۀ موقتِ او می‌فرستد، این چنین است:

«منت گذاشتی به این زودی جواب نامه‌ام را دادی؛ راستش، بدون درنگ. بله، اینکه پس از دوازده‌سال خبری از من به گوشت خورده باید عجیب باشد، اما می‌توانم بهت اطمینان بدهم که پشت این سکوت طولانی، دلیل قانع‌کننده‌ای وجود دارد. به هر حال، وقتی در روزنامه‌ی یکشنبه‌ی تایمز پیکایون که مشترکش هستیم، خبر درگذشت همسر خدابیامرزم را شنیدم، که امیدوارم خداوند متعال روحِ آرامش را قرین رحمت کند، بلافاصله به این نتیجه رسیدم که تنها کار شرافتمندانه می‌تواند این باشد که بار دیگر وظایف پدری‌ام را به عهده بگیرم، که افسوس این سال‌های طولانی رها کرده بودم. هم خانم سانسوم حال حاضر، هم من خوشحالیم (نه، بیش از اندازه مسروریم) که آگاه شده‌ایم تو مایلی خواسته‌ی ما را تصدیق کنی. هرچند، همان‌طور که گفتی، با انجام دادن این کار قلبت خواهد شکست. اَه، چقدر هم‌دردی می‌کنم با غمی که چنین ایثاری با خود به همره دارد. خودم هم بعد از آن رابطه‌ی هولناک واپسین، احساسات مشابهی را تجربه می‌کردم، وقتی مجبور شدم تنها فرزندم را که آن همه برایم عزیز بود و نوزادی بیش نبود، ترک کنم. اما همه‌ی این‌ها به گذشته تعلق دارد. خانم نازنین، مطمئن باش که ما اینجا در لندینگ خانه‌ی زیبا، غذای سالم، و فضای فرهیخته‌ای داریم که در اختیار پسرم است.»

دربارۀ نویسنده کتاب صداهای دیگر اتاق‌های دیگر

«ترومن کاپوتی» رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و بازیگر بسیار سرشناس آمریکایی بود. بسیاری از آثار او را در دستۀ آثار کلاسیک ادبیات قرن بیستم آمریکا دسته‌بندی می‌کنند. بیش از 20 فیلم و سریال با اقتباس از آثار او ساخته و پرداخته شده است.

برخی از دیگر آثار مشهور او که به فارسی ترجمه و چاپ شده‌اند عبارتند از: «صبحانه در تیفانی»، «به خون‌سردی»، «موسیقی برای آفتاب‌پرست‌ها» و «تابوت‌های دست‌ساز».

نکات جالب دربارۀ کتاب صداهای دیگر اتاق‌های دیگر

  • صداهای دیگر اتاق‌های دیگر اولین رمان ترومن کاپوتی محسوب می‌شود که وقتی تنها 23 سال داشت آن را نوشت.
  • این کتاب را به نوعی می‌توان «خودزندگینامه‌ی داستانی» ترومن کاپوتی دانست؛ چرا که او نیز مانند شخصیت اول داستانش، پدر و مادری جدا از هم داشته و گوشه‌گیر بوده است.
  • این کتاب قبل از استقبال گسترده از آن، تنها در قالب 60 نسخۀ امضا شده چاپ شده بود.

اقتباس‌ها از کتاب صداهای دیگر اتاق‌های دیگر

  • در سال 1997، فیلمی سینمایی از رمان «صداهای دیگر اتاق‌های دیگر» ساخته و پرداخته شده که نامی مشابه به آن دارد.

افتخارات و جوایز کتاب صداهای دیگر اتاق‌های دیگر

  • این کتاب به مدت 9 هفتۀ متوالی در فهرست «پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز» جا گرفته بود.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور و منتقدین درباره کتاب صداهای دیگر اتاق‌های دیگر

برخی از نظرات نشریات و افراد معروف راجع‌به رمان حاضر را با هم بخوانیم:

  • «پر تنش، درخشان... کاپوتی قلمی شگفت‌انگیز دارد... جادویی که تماما متعلق به خودش است.» -مجلۀ The Atlantic
  • «ترومن کاپوتی کامل‌ترین نویسنده نسل من است.» -نورمن میلر، نویسندۀ رمان برهنه‌ها و مرده‌ها
  • «خیره‌کننده.» روزنامۀ Chicago Tribune

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «صداهای دیگر اتاق های دیگر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.