جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

مرگ خانم وستاوی

قیمت:
195,000 تومان
مشخصات کتاب مرگ خانم وستاوی
کشور مبدا
تعداد صفحات
400 صفحه
شابک
9786008740513
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
906
این کتاب در یک نگاه

مرگ خانم وستاوی کتابی به‌ نویسندگی روث ور است که‌ در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. مرگ خانم وستاوی درباره‌ی فردی به اسم هریت وستاوی است که وضع ضعیف مالی، خیلی تحت‌فشار قرارش داده و به همین دلیل دست به کارهای زیادی به خصوص سحر و جادو و کف‌بینی زده است که در آن توانایی و استعداد فراوانی دارد و از این راه امرار معاش می‌کند... .




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب مرگ خانم وستاوی

در یکی از روزهای سال که مانند بقیه روزها در حال سپری شدن بود و هریت با بی‌حوصلگی در حال چک کردن نامه‌های دریافت شده در صندوق پست بود، ناگهان به نامه‌ای برخورد که حتی از لحاظ ظاهری هم تفاوت زیادی با نامه‌های دیگر داشت. او پس از باز کردن و خواندن دقیق نامه متوجه شد که نه‌تنها از لحاظ ظاهری بلکه از تمام زوایا بسیار متفاوت است؛ متن نامه خبر درگذشت مادربزرگش بود که چند روز پیش در عمارت خودش فوت شده بود و هریت کسی بود‌ که‌ باید میراث را تصاحب می‌کرد.

 چندی نگذشت که هریت متوجه شد نامه به صورت اشتباهی برای او ارسال شده است، اما از فشار تنگ‌دستی دوست نداشت این موقعیت را از دست بدهد و برای خودش این را یک‌ موقعیت مناسب برای فرار از وضعیت‌اش می‌دانست، غافل از این که ممکن است برای تصاحب این ارث بزرگ دیگر هیچ راه برگشتی نباشد و در این راه ممکن‌ است حتی جان خودش را هم ببازد... .

درباره ترجمه کتاب مرگ خانم وستاوی

  • کتاب مرگ خانم وستاوی نخستین بار در سال ۱۳۹۹ توسط زهرا هدایتی به صورت روان به زبان فارسی ترجمه و به چاپ رسید.

امتیاز کتاب مرگ خانم وستاوی در گودریدز

  • تعداد نظرات: 17695
  • تعداد امتیازدهی: 167573
  • میانگین امتیاز(از5): 3.81

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب مرگ خانم وستاوی چیست؟

زهرا نیک، یکی از خوانندگان کتاب، پس از پایان نظر خود را اینگونه بیان می‌کند:

«اولین کتابی که از روث ور خوندم. معماهای این کتاب خیلی جذابن و باید بگم که فقط مربوط به کشف قاتل نیست. یه عالمه چیز دیگه وجود داره که باید کشفش کنید و این خیلی داستان رو جذاب میکنه. در اواخر کتاب یه چیزایی مشخص میشه که هی برمیگردی خط های قبلی رو میخونی و از هنر نویسنده لذت میبری.»

نظر الهام کریمی پس از تجربه مطالعه کتاب به شرح زیر است:

«من چهار پنج رمان از ایشون خوندم به قدری صحنه پردازی و داستان‌ها را زیبا به رشته تحریر درمیاره که هیچ کدوم شبیه هم نبودن و هر کدوم باز آدم رو حسابی غافلگیر میکنه و لذت سرشاری رو بهمون میچشونه، یعنی این آخری اینقدر داستان را پرکشش و غیرقابل پیش بینی جلو برده که عالیه.»

نظر شهرزاد ایزدی پس از خواندن کتاب را مشاهده می‌کنیم:

«بسیار عالی بود. شخصیت پردازی خیلی خوب. پر از ماجرا و هیجان و لحظاتی سرشار از دلهره. به واقع وقتی کتاب رو شروع کردم تا اتمام کتاب نتونستم زمین بگذارمش.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«اولین قانون فالگیری آدم‌شناسی همین بود: تا جایی که می‌توانی مبهم حرف بزن، سعی کن هیچ اطلاعات دقیقی ندهی، مگر این‌که بتوانی پسش بگیری یا معنایش را بپیچانی اگر که شدیداً اشتباه حدس زده باشی. همیشه بگو اسم یه مرد رو می‌بینم... یه اسم با ف...؟ به‌جای این‌که بگویی پسرخاله‌ت فِرِد داره باهام حرف می‌زنه. اگر مجبوری چیز دقیقی را حدس بزنی، حدسی بزن که از نظر آماری محتمل باشد: یه ماشین آبی می‌بینم...؟ هیچ‌وقت نگو ماشین سبز.

هال همان موقع در کمتر از پنج کلمه مرتکب دو اشتباه فاحش شده بود. اطلاعاتی دقیق و غیرضروری داده بود، اطلاعاتی که بعید بود از نظر آماری درست باشد. چند زن در هجده‌سالگی بچه‌دار می‌شدند؟ دو درصد؟ کمتر؟ اصلاً نمی‌دانست.

اما این هم به کنار، آن‌قدر درباره زندگی این زن اطلاعات نداشت که این‌طور درباره‌اش حدس بزند. چه می‌شد اگر ماد الان پنجاه‌وخرده‌ای سن داشت، پس با محاسبه‌ای ساده برای آقای ترسویک معلوم می‌شد این رابطه غیرممکن است؟ چه می‌شد اگر در هجده‌سالگی هنوز در خانه زندگی می‌کرد؟ هال با اطمینان‌خاطر دروغین حرف «اون‌طور که فهمیدم خیلی هم جوون بوده، نه؟» آقای ترسویک آرام شده بود، نکته‌ای که با زندگی خود هال به‌خوبی تطابق داشت. اما خیلی جوان داریم تا خیلی جوان. این روزها مادری بیست‌وپنج‌ساله «خیلی جوان» بود. بند را آب داده بود و خیلی هم بد آب داده بود.»

«دختر در باد بیشتر یک‌وری کج می‌رفت تا این‌که راه برود و با سرسختی پاکت ماهی و سیب‌زمینی خیس را زیر بغلش محکم گرفته بود، حتی با این‌که تندباد به کاغذ چنگ می‌زد و سعی می‌کرد بسته را باز کند و محتوایش را روی اسکله بریزد و پراکنده کند تا مرغ‌های دریایی صاحبش شوند. همان‌طور که از خیابان رد می‌شد، دستش روی یادداشت مچالهٔ توی جیبش بسته شد و به پشت سرش نگاه کرد و پهنای تاریک و دراز پیاده‌رو را به‌دنبال هیکلی پنهان در سایه‌ها جست‌وجو کرد، اما کسی آنجا نبود. به‌هرحال، کسی که او بتواند ببیند نبود.»

درباره نویسنده کتاب مرگ خانم وستاوی

روث ور (زاده سال ۱۹۷۷ میلادی) رمان‌نویس، نویسنده، آموزگار، پیشخدمت، و کتاب فروش اهل بریتانیا است. عمده شهرت وی به سبب خلق رمان‌های هیجانی و روانشناسی است.

در کتاب‌های جنایی او، سبک نوشتن روث ور با سبک آگاتا کریستی مقایسه می شود. شخصیت‌های اصلی ور معمولا زنان عادی هستند که خود را در شرایط خطرناک شامل جنایت، پیدا می‌کنند.

نظر نویسنده درباره کتاب مرگ خانم وستاوی

این دسته از کتاب ها، ضربان قلب مخاطب را به بازی می گیرند و هیجان و احساس ورود به دنیایی جدید را برای او به ارمغان می آورند.

افتخارات و جوایز کتاب مرگ خانم وستاوی

  • نامزد جایزه کتاب صوتی در بخش تریلر سال 2019
  • نامزد جایزه گودریدز در بخش تریلر معمایی جنایی سال 2018
  • حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز

نقد رسانه ها، افراد مشهور و منتقدین درباره کتاب مرگ خانم وستاوی

  • داستانی مسحورکننده و دلهره آور.  Wall Street Journal
  • چهارمین رمان «ور»، بهترین اثر او تاکنون است. Library Journal
  • با اتمسفری تأثیرگذار، و با پیچ و خم هایی بسیار شبیه به آثار «آگاتا کریستی.» BookPage                     

خرید کتاب مرگ خانم وستاوی

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می کنید می توانید کتاب مرگ خانم وستاوی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «مرگ خانم وستاوی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.