جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

چرخش کلید

قیمت:
299,000 تومان
مشخصات کتاب چرخش کلید
کشور مبدا
تعداد صفحات
360 صفحه
شابک
9786226652223
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
1402
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
4
این کتاب در یک نگاه

چرخش کلید به نویسندگی روث ور، مانند دیگر آثار وی سراسر هیجان و استرس است. ابتدای کتاب در رابطه با نامه‌های دختری داخل زندان شروع می‌شود ، دختری‌ که به خاطر داشتن کار و خانه‌ی مستقل حاضر شده بود به عمارتی نفرین شده برود و ... .


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب چرخش کلید

روئن کین دختری‌ست که با هم‌خانه‌اش زندگی می‌کند، هم‌خانه‌ای که هیچ‌ وجه‌مشترکی با او ندارد به‌طوری که زندگی کردن برای روئن عذاب‌آور شده است. بعد از مدت‌ها که وی داشت از تنهایی در خانه کمال لذت را می‌برد و مشغول سپری کردن وقت خود در فضای مجازی بود،‌ ناگهان با آگهی استخدامی روبه‌رو شد.

 روئن قصد استخدام شدن را نداشت ولی آگهی بسیار وسوسه‌کننده و دارای شرایط خاص بود؛ شرایطی که‌ روئن را به ارسال رزومه وسوسه کرد، و‌ در کمال ناباوری پس از ارسال موفق به قبول شدن برای آن کار شد. به همین علت برای کار به عمارت رفت، بعد از ورود‌ به عمارت تکنولوژی و مدرن بودن خانه هوش و حواس را از سر روئن پراند، همه‌چیز خوب پیش‌ می‌رفت و دیگر از هم‌خانه‌ای خبری نبود و‌ روئن طعم زندگی مرفه را می‌چشید که ناگهان بعد از گذشت چند روز اتفاقات مرموزی شروع به افتادن کردند. عوض شدن رفتار بچه‌ها، سر و صداهای عجیب و‌ بهم خوردن سیستم هوشمند عمارت اتفاقات وحشتناکی را رقم می‌زدند، اما اتفاق وحشتناک‌تر وقتی رخ داد که روئن توسط پلیس دستگیر شد... .

درباره ترجمه کتاب چرخش کلید

کتاب چرخش‌ کلید به نویسندگی روث ور در سال ۲۰۱۹ به چاپ رسید و توسط شادی حامدی‌آزاد درسال۱۴۰۱ ترجمه شد. او که متولد سال ۱۳۵۹ است تا کنون حدود ۴۰ کتاب را ترجمه کرده‌است.

امتیاز کتاب چرخش کلید در گودریدز

  • تعداد نظرات: 29460
  • تعداد امتیازدهی: 262118
  • میانگین امتیاز(از5): 3.93

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب چرخش کلید چیست؟

نظر گیتالی خواننده کتاب را مشاهده می‌کنیم:

«به‌عنوان کسی که رمان جنایی زیاد خونده می‌گم که این کتاب عالیه. کشش، دلهره، غافلگیری و بسیاری از عناصر یک رمان جنایی خوب‌رو داره. به نظرم تنها نقطه ضعف شروع داستان است که اصلاً نشون نمیده با یک جنایی قرص و محکم طرف هستید. ولی در ادامه خیلی خوب میشه.»

دیدگاه علی عرفانی خواننده‌ دیگر کتاب را می‌خوانیم:

«فوق‌العاده جذاب بود طوری که یه لحظه هم کتاب و زمین نذاشتم. آخرش هم واقعا انتظارشو نداشتم اینطور بشه خلاصه که حتماااا بخونیدش عالیههههه... .»

فاطمه مرسلی در رابطه با کتاب اینطور می‌گوید:

«مگه میشه این کتاب بد باشه. حس ترس رو از هر صفحه از کتاب می‌شد حس کرد و صفحه اخر واقعا شوکه شدم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

«متأسفم. دارم بی‌هدف وراجی می‌کنم. شاید برای همین است که آقای گیتس همیشه سعی می‌کند ساکتم کند. چون من با کلماتم برای خودم چاله‌ای می‌کنم و به‌جای اینکه بدانم چه زمانی تمامش کنم، همین‌طور به کندن ادامه می‌دهم. احتمالاً، شما هم الان دارید دو دو تا چهار تا می‌کنید. به نظر نمی‌رسه بچه‌ها رو خیلی هم دوست داشته باشه. آزادانه، به خشمگین شدن حین انجام‌وظیفه اقرار می‌کنه. اگه قرار باشه با چهار تا بچه سر و کله بزنه و هیچ بزرگ‌تری هم دور و برش نباشه که خودش رو پیشش خالی کنه، چه اتفاقی می‌افته؟

این درست همان کاری است که پلیس کرد. همۀ آن اشاره‌های کوچک بی‌رودربایستی، همۀ آن حقایق ناخوشایند. هر بار که یکی‌شان از دهانم می‌پرید، حس پیروزی را در چهره‌هایشان می‌دیدم و تماشایشان کردم که چطور هر تکه را مانند خرده‌های نان برداشتند و به جمعِ ادلۀ موجود علیه من اضافه کردند.

اما نکته همین جاست، آقای رِکسَم. من می‌توانستم ذهن شما را با پرده‌ای از مزخرفات دربارۀ اینکه من چه آدم عالی، باملاحظه و خوش‌رفتاری‌ام بپوشانم. ولی فقط همین بود: مزخرف. و من نمی‌خواهم مزخرف تحویل شما بدهم. می‌خواهم که شما حرفم را باور کنید. این را بیش از هر چیزی در جهان می‌خواهم.

من به شما حقیقت را می‌گویم، حقیقتِ صیقل‌نخوردۀ زشت را، که همین است: جلانخورده و ناخوشایند. و من وانمود نمی‌کنم که مثل فرشته‌ها رفتار کردم. ولی کسی را نکشتم. فقط نکشتم. آه، لعنت به من! متأسفم. نمی‌خواستم دوباره فحش بدهم. خدایا، دارم خرابش می‌کنم. باید ذهنم را جمع و جور کنم. باید موضوع را در ذهنم روشن کنم. همان‌طور که آقای گیتس می‌گوید، باید بچسبم به حقایق. خب، پس، حقایق. آن آگهی. آن آگهی یکی از حقایق است، نه؟ آن آگهی... با آن دستمزد شگفت‌انگیز گیج‌کنندۀ محشر.

می‌دانید؟ همین باید اولین علامت هشدار برای من می‌بود. دستمزد. چون به‌طرز احمقانه‌ای، سخاوتمندانه بود. منظورم این است که حتی اگر لندن هم بود، حتی برای پرستاری غیرمستقر، باز سخاوتمندانه محسوب می‌شد. ولی برای پرستاری که قرار بود توی همان خانه زندگی کند، بدون پرداخت اجاره و قبض‌های جورواجور، حتی با در اختیار داشتن ماشین، مضحک بود.»

درباره نویسنده کتاب چرخش کلید

روث ور (زاده سال ۱۹۷۷ میلادی) رمان‌نویس، نویسنده، آموزگار، پیشخدمت، و کتاب فروش اهل بریتانیا است. عمده شهرت وی به سبب خلق رمان‌های هیجانی و روانشناسی است.

در کتاب های جنایی او، سبک نوشتن روث ور با سبک آگاتا کریستی مقایسه می شود. شخصیت های اصلی ور معمولا زنان عادی هستند که خود را در شرایط خطرناک شامل جنایت، پیدا می‌کنند.

افتخارات و جوایز کتاب چرخش کلید

  • کتاب چرخش کلید بلافاصله بعد از انتشار، جز پرخواننده‌ترین‌ها در گودریدرز قرار گرفت.
  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز
  • کتاب پرفروش یو اس ای تودی
  • کتاب پرفروش لس آنجلس تایمز
  •  نامزد جایزه گودریدز در ژانر ترسناک و معمایی
  • بهترین کتاب آمازون در ماه آگوست 2019

نقد رسانه ها، افراد مشهور و منتقدین درباره کتاب چرخش کلید

  • روث ور را آگاتا کریستی نسل ما می‌نامند... چرخش کلید بسیار خواندنی است. شما از آن بسیار لذت خواهید برد. (دیوید بالداچی)
  • تعلیق خالص، از اولین صفحه جذاب و تا آخرین لحظه تکان‌دهنده.  (ارین کلی)
  • همه کتاب‌های روث ور وحشتناک و عمیقاً اسرارآمیز بوده‌اند، به عبارت دیگر عالی! اما من فکر می‌کنم این ممکن است بهترین کتاب او باشد.  (Get Lieterary)

خرید کتاب چرخش کلید

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می کنید می توانید کتاب چرخش کلید را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید، به صفحه خرید رمان هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «چرخش کلید»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.