جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

می توان فراموش کرد

قیمت:
10,000 تومان
مشخصات کتاب می توان فراموش کرد
کشور مبدا
تعداد صفحات
235 صفحه
شابک
9789648838282
سال خلق اثر
1960
سال انتشار
1393
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

«می‌توان فراموش کرد» رمانی خواندنی و تأمل‌برانگیز از «هانس یوآخیم ولفگانگ» است که برای نخستین‌بار، در سال 1960 منتشر شده است. «می‌توان فراموش کرد» را می‌توان رمانی ضدجنگ، هیجان‌انگیز، جذاب و در عین حال، بسیار هولناک و درام از دل جنگ جهانی دوم دانست.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب می توان فراموش کرد

قهرمان رمان می‌توان فراموش کرد، نوجوانی است کم‌سن‌وسال که از کودکی به عضویت سازمان حامیان هیتلر در آمده است. یوآخیم ولفگانگ با این انتخاب زیرکانه به‌خوبی توانسته است وقایع بسیار تلخ و گاهی شیرین تاریخِ جنگ جهانی دوم را از نگاه بی‌آلایش کودکان و نوجوانان روایت کند. این نوشته در واقع داستانی است برگرفته از تجربۀ زیستۀ خود نویسنده. به عبارتی دیگر، قهرمان کم‌سن‌وسال این کتاب «منِ دیگر» نویسنده است که خاطرات دوران نوجوانی‌اش را در قالبی داستانی و ادبی بازگو می‌کند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب می توان فراموش کرد چیست؟

یکی از زیباترین نظرات ثبت شده راجع‌به رمان حاضر در سایت گودریدز را با هم بخوانیم: «ترجیح می‌دهم اسم کتاب این بود: «به همین راحتی هم نمی‌توان فراموش کرد» واژه‌هایی که در این کتاب با آنها مواجه می‌شویم عبارتند از: تانک، خاطرات جنگ، وحشت سربازان (آنها قهرمانانی بودند که قربانی زمان، اوضاع و احوال حاکم بر آن شده بودند) تنهایی، قطار مهماتِ جنگی، پیاده، دژبان، هیتلر، کوله‌پشتی (تنها دارایی هر سرباز جنگی)، هراسِ تمام‌نشدنی، خبرهای غم‌انگیز، خطر خطر خطر، خطِ اولِ جبهه.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

پاراگراف زیر یکی از تأثربرانگیزترین قسمت‌های رمان «می‌توان فراموش کرد» را در خود جای داده است: «پتوها را در قسمتی از تانک روی هم پهن کردیم و "هی‌نی" را با دقت تمام روی آن خواباندیم. گهگاه لرزه‌ای بدن "هی‌نی" را فرا می‌گرفت.... گاهی هم زیر لب چیزی می‌گفت؛ چیزی در مورد مادرش که البته چندان مفهوم نبود. حرف‌های او مرا نگران کرد زیرا تمام کسانی که تا آن لحظه در حال مرگ دیده بودم، هرگز زن، شوهر، برادر یا خواهر خود را صدا نمی‌کردند؛ مادرشان را می‌خواستند.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب می توان فراموش کرد

«هانس یوآخیم ولفگانگ» در مونیخ و در سال 1933 چشم به جهان گشود. او نویسنده و تاریخ‌دان مشهور آلمانی بود. متاسفانه از او کتاب دیگری به جز رمان می‌توان فراموش کرد، به فارسی ترجمه و چاپ نشده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «می توان فراموش کرد»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.