جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خودیاری/ عادت های یک رابطه آگاهانه

قیمت:
205,000 تومان
مشخصات کتاب خودیاری/ عادت های یک رابطه آگاهانه
کشور مبدا
تعداد صفحات
260 صفحه
شابک
9786227585773
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

کتاب «عادت‌های یک رابطۀ آگاهانه» اثر اس‌جی اسکات و باری داونپورت، از جمله کتاب‌های خودیاری است که می‌تواند راهگشای روابط تیره و تار زوجین باشد. شما می‌توانید با خواندن «عادت‌های یک رابطۀ آگاهانه»، راهکارهای بسیاری را پیرامون بهبود روابط عاطفی‌تان بیاموزید و تجربۀ دلچسب یک رابطۀ صمیمانه و شاد را دوباره احساس کنید.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب خودیاری/ عادت های یک رابطه آگاهانه

ما انسان‌ها محتاج دوست داشتن و دوست داشته شدن هستیم. شاید هیچ‌چیز در زندگی نمی‌تواند به اندازۀ روابط عاطفی‌مان، بر خلق و خوی ما تأثیر بگذارد. قطعاً دوستان و نزدیکان خود را در ابتدای رابطه‌شان به یاد دارید؛ آن‌ها خوشحال‌تر از همیشه و امیدوارتر از قبل به آینده می‌نگرند و در ذهنشان هزار امید و آرزو دارند که می‌خواهند با مشارکت شریک زندگی‌تان به آن‌ها دست یابند. شاید چند سالی به همین منوال بگذرد و در نهایت تمام این احساسات آتشین ابتدای رابطه فروکش کند. جنگ و جدال بین زن و شوهر به‌وفور دیده می‌شود و خشم، بی‌حوصلگی و کینه، جای عشق و علاقه را می‌گیرد. گاهی یکی از زوجین به خودش می‌آید و با خود زمزمه می‌کند: «آن همه علاقه و محبت بین ما کجا رفت؟ چرا کسی که روزی تنها دلیل خنده‌های من بود، حالا به عذاب جانم تبدیل شده است؟». این کتاب به شما کمک می‌کند تا با یادگیری مهارت‌های لازم شور و اشتیاق از دست رفتۀ رابطه را بازگردانید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا دربارۀ کتاب عادت‌های یک رابطۀ آگاهانه چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب از اولین تجربه‌اش حین خواندن کتاب‌های خودیاری می‌نویسد: «راستش را بخواهید من علاقه‌مند به کتاب‌‌های خودیاری نبودم و همیشه فکر می‌کردم این‌جور کتاب‌ها فقط وقتم را تلف می‌کنند؛ اما با خواندن این کتاب تمام تصوراتم از این‌گونه کتاب‌ها تغییر کرد. اصطلاحات شفاف و مختصر این کتاب به من کمک کرد تا ارزش واقعی خودم را در روابط پیدا کنم و با رویکرد جدیدی به زندگی، پا به روابط عاشقانه بگذارم. پیشنهاد می‌کنم این کتاب را به همراه پارتنرتان بخوانید.»

خوانندۀ دیگری این کتاب را در یک قدمی طلاقش خوانده و با خواندن مطالب این کتاب از جدایی منصرف شده است. او می‌نویسد: «من و شوهرم دعواهای زیادی داشتیم. خیلی وقت بود که به جدایی فکر می‌کردم و منتظر بودم تا نقشه‌ام را عملی کنم. به پیشنهاد دوستم این کتاب را مطالعه کردم. پس از خواندن این کتاب اشک از چشمانم سرازیر شد و به یاد روزهایی افتادم که تازه با شوهرم آشنا شده بودم و او را بهترین موهبت خدا می‌دانستم. از آن پس تصمیم گرفتم جور دیگری به رابطه‌ام نگاه کنم و تمام تلاش خود را به خرج دهم تا به جدایی ختم نشود.»

دربارۀ ترجمۀ کتاب عادت‌های یک رابطۀ آگاهانه

نشر مون برگردان فارسی این کتاب را با ترجمۀ صدرا صمدی دزفولی در اختیار فارسی‌زبانان قرار داده است.

امتیاز کتاب یک تصمیم در گودریدز

  • تعداد نظرات: 50
  • تعداد امتیازدهی: 618
  • میانگین امتیاز (از 5): 4

جملاتی از کتاب که شاید انگیزۀ خواندن باشند

در قسمتی از کتاب به قدرت جادویی عشق اشاره شده است: «عشق جدید چنان قدرتمند است که به شما انگیزه می‌دهد کارهای به‌نظر ناممکن را انجام دهید و به آدم جدیدی تبدیل شوید؛ آدمی که برای خودتان هم ناشناس است. روی نیروی این عشق می‌توان حساب کرد؛ نیرویی که شاید علایق یا انگیزه‌های بسیار کمی بتوانند با آن برابری کنند. چه خوب می‌شد اگر این «نیروی فوق‌العادۀ عشق جدید» را می‌توانستیم ذخیره کنیم. چه خوب می‌شد اگر این نیرو به‌جای چندماه، یک عمر دوام می‌آورد و می‌توانستیم به ارادۀ خود، به همان احساس سرخوشی و توانمندی ابتدای رابطه برگردیم؛ همان احساسی که ما را قادر به جابه‌جایی کوه‌ها می‌کرد.»

در قسمت دیگری از کتاب به کمبود آموزش‌های مربوط به مهارت‌های بهبود روابط اشاره شده است: «متأسفانه در نظام آموزشی ما هیچ دورۀ الزامی‌ای وجود ندارد که نحوۀ رفتار و ارتباط در رابطه‌ای عاطفی را آموزش دهد. در واقع گرفتن مجوز ازدواج از گرفتن گواهی‌نامۀ رانندگی آسان‌تر است. اما تأثیر یک رابطۀ ناکام یا شکست‌خورده عواقب بلندمدت و زنجیره‌واری دارد که بر سلامت و خوشحالی درازمدت یک زوج، و حتی زندگی فرزندان، دوستان و اقوامشان تأثیر می‌گذارد. طلاق و قطع رابطه هزینه‌های عاطفی، مالی و حتی جسمانی طاقت‌فرسایی برای همه دارد.»

در ادامه به شکاف بین حرف و عمل زوجین اشاره شده است: «اکثر ما می‌گوییم رابطه‌مان را در اولویت قرار می‌دهیم، اما آیا واقعاً این کار را می‌کنیم؟ آیا اغلب اوقات، رابطه و همسرمان را پیش از کار، وسایل دیجیتال، علایق شخصی یا آدم‌های دیگر قرار می‌دهیم؟

آیا حاضریم از زمان، انرژی و آسایش عاطفی‌مان هزینه کنیم تا صمیمیت، اعتماد، احترام و عشق را در رابطه‌مان حفظ کنیم؟

اولویت دادن به رابطه نیاز تعهد و تلاش است. این کار عادتی چندوجهی است که انجام آن مستلزم انجام خیلی از (یا بیشتر) تمرینات این کتاب است. ممکن است بگویید رابطه‌تان را در اولویت قرار می‌دهید، اما اگر هر روز کاری انجام نمی‌دهید تا نشان دهید در این زمینه جدی هستید، معلوم است حرفتان ارزش چندانی ندارد.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب عادت‌های یک رابطۀ آگاهانه

استیو اس‌جی اسکات (S. J. Scott)، وبلاگ‌نویس و نویسندۀ مشهور آمریکایی است که تاکنون بیش از 30 جلد کتاب در حوزۀ خودیاری نوشته است. او در رشته‌های روان‌شناسی و مدیریت تحصیل کرده و کتاب‌های پرفروشش تاکنون به بیش از 12 زبان مختلف ترجمه شده است. از دیگر کتاب‌های این نویسنده می‌توان به کتاب «هرس ذهن»، «23 راه برای غلبه بر تنبلی» و «انسان شاد» اشاره کرد.

بری داونپورت (Barrie Davenport)، نویسندۀ مشهور آمریکایی است که در حوزۀ موفقیت و توسعۀ مهارت‌های فردی، آثار زیادی از خود به‌جای گذاشته است. او همچنین مدیریت وبسایت پربازدید Live Bold and Bloom  را برعهده دارد.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خودیاری/ عادت های یک رابطه آگاهانه»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.