جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

داستان پردازی با داده ها

قیمت:
264,000 تومان
مشخصات کتاب داستان پردازی با داده ها
کشور مبدا
تعداد صفحات
296 صفحه
شابک
9786007677834
سال خلق اثر
2015
سال انتشار
2015
قطع
وزیری
جلد
نرم
نوبت چاپ
905
این کتاب در یک نگاه

«داستان‌پردازی با داده‌ها» نام کتابی خواندنی و تحلیلی از «کول ناسبامر نافلیک» است که تاریخ نخستین سال انتشار آن، به 2015 بر می‌گردد. «داستان‌پردازی با داده‌ها» اثری خاص و بدیع در زمینۀ آثار غیرداستانیِ علمی و تحلیلی است که به‌سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سبک خود تبدیل شد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب داستان پردازی با داده ها

«داستان‌پردازی با داده‌ها» همانطور که از نام کتاب مشخص است، قصد آموزش اصولی نحوۀ ارائه دادن داده‌ها به صورت داستان‌گونه را به شما دارد. درواقع، نویسنده در این اثر کوشیده است تا نشان بدهد که در دنیای امروزی، هرکسی می‌تواند به‌راحتی علم و روش استخراج داده و تحلیل آن‌ها را بیاموزد ولی چیزی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند، داستانی است که در پشت این تحلیل‌ها و داده‌ها نهفته است.

شما با خواندن این کتاب و فصل‌های متعدد آن یاد می‌گیرید که ابتدا چطور داستانی برای داده‌ها و نمودارها و تحلیل‌های آماری خود پیدا کنید و در ادامه، چگونه با استفاده از هفت قانون جذاب، به بهینه‌ترین و زیباترین شیوه‌ها این داستان را برای مخاطبین خود روایت کنید؛ مانند استفاده از رنگ‌ها و فونت‌ها و فهرست‌بندی‌ها و... هوشمندانه. علاوه بر این موارد، شما مواردی را نیز در مورد روانشناسیِ ارائه و ناخودآگاه فردی و جمعی مخاطبین خود فرا می‌گیرید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها چیست؟

یکی از نظرات خواندنی ثبت شده در سایت ناشر کتاب حاضر (آریانا قلم) بدین صورت است:

«کتاب بسیار خوبی است. در واقع مناسب برای کسانی است که کار آن‌ها مرتبط با ارائه داده‌ها و تحلیل‌ها به مخاطبین است. و البته برای مدرسان و مربیانی که نیاز به انتقال مفاهیمی خاص از میان انبوه داده‌ها را دارند و برای کسانی که برای گروه هدف خود ارزشی ویژه قائل هستند و نمی‌خواهند آن‌ها را با تعدادی داده و نمودار خشک‌و‌خالی به حال خود رها کنند. به نظر من این کتاب ارزش چندبار خواندن را دارد، البته به شرطی که به تاکید نویسنده، از آموزش‌های آن استفاده شود.»

در سایت معتبر «گودریدز» نیز راجع به این اثر چنین نوشته شده است:

«این کتاب واقعا یک هدف متمرکز دارد: بهتر نشان دادن نمودارها و به صورت کلی داده‌ها، در انواع ارائه‌ها. و این کار را به بهترین نحو ممکن انجام می‌دهد. جزو کتاب‌های شگفت‌انگیزی است که خواندم و از آن آموزش دیده‌ام. خود کتاب یک نمونه زیبای کاری است که در صدد آموزش آن به مخاطبین است. ترجمه خوب، صفحه‌بندی قشنگ و دقیق. همه چیز این اثر را دوست داشتم.»

نظر زیر را نیز می‌توان در سایت «فیدیبو» یافت:

«کتاب واقعا عالی‌ای است. برای کسانی که در حوزه‌های داده و هوش تجاری فعالیت می‌کنند، این کتاب می‌تواند یاری‌بخش باشد. این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه بهترین روش نمایش دیتاها و گزارش‌هایتان را، بر اساس نوع داده، داشته باشید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

یکی از بخش‌های کتاب مرتبط با زندگی شخصی نویسنده را با هم بخوانیم:

«بعد از پیشرفت در زمینه های مختلف مانند ریسک اعتباری، فساد و تخلف های مالی، و مدیریت عملیات و سورشته پیدا کردن از دنیای سهام خصوصی، تصمیم گرفتم کارم را خارج از مرزهای دنیای مالی و بانکداری ادامه دهم. ناچار شدم تا کمی از دغدغه های روزمره فاصله بگیرم تا درباره مهارت هایی که پیدا کرده بودم و دوست داشتم هر روز از آنها استفاده کنم بیندیشم؛ و مهم‌تر از همه، داده‌ها را طوری طراحی کنم تا به شکلی موثر در دنیای کسب وکار قابل استفاده باشد.»

در پاراگراف زیر، نویسنده از کلید موفقیت خود در ارائه داده‌ها، پرده‌برداری می‌کند:

«من همیشه در فضایی غرق بوده‌ام که نقطه تلاقی ریاضی و تجارت بوده است. پیشینه تحصیلی من ریاضی و بازرگانی است، که به من امکان ارتباط موثر با هر دو رشته را داده است؛ اشاره کنم آنها همیشه با یک زبان سخن نمی‌گویند و به درک بهتر این دو موضوع کمک کنم. من عاشق اینم که بتوانم اطلاعات داده‌ها را بیرون بکشم و در تصمیم‌گیری بهتر تجاری از آن استفاده کنم. در طول زمان، کلید موفقیت انتقال موثر داده ها را پیدا کرده‌ام و آن مصورسازی داده‌هاست.»

درباره نویسندۀ کتاب داستان‌پردازی با داده‌ها

«کول ناسبامر نافلیک» تحلیل‌گر داده و نویسندۀ آمریکایی‌تبار است. او موسس سازمان «داستان‌پردازی با داده‌ها» و نویسندۀ کتابی بسیار پرفروش به همین نام است. کتاب‌های او به بیش از دوازده زبان زندۀ دنیا ترجمه شده و در بیش از صد دانشگاه آمریکایی، مورد تدریس قرار گرفته‌اند. متاسفانه تنها کتاب ترجمه شده از این نویسنده و پژوهشگر، کتاب «داستان‌پردازی با داده‌ها» است که توسط «احسانه مرادیان» ترجمه شده و نشر «آریانا قلم» آن را منتشر کرده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «داستان پردازی با داده ها»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.