جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

انجمن شاعران مرده

قیمت:
195,000 تومان
مشخصات کتاب انجمن شاعران مرده
کشور مبدا
تعداد صفحات
207 صفحه
شابک
9789647822800
سال خلق اثر
1988
سال انتشار
1988
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه
کتاب «انجمن شاعران مرده» توسط نانسی اچ.کلاین بام نوشته شده و از این داستان فیلمی زیبا بر اساس فیلم‌نامه‌ای از تام شولمن با بازی درخشان رابین ویلیامز ساخته شده است. جالب اینکه بدانید فیلم زودتر از کتاب به نمایش در آمد و اسکار بهترین فیلم‌نامه و بهترین فیلم را از آن خود کرد. نام کتاب «انجمن شاعران مرده» از شعری به همین نام گرفته شده که شاعرش «جان کیتس» انگلیسی است. خواندن این کتاب جذاب همانند تماشای فیلم آن لحظاتی زیبا را برای مخاطب به ارمغان خواهد آورد.

 
بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب انجمن شاعران مرده

کتاب انجمن شاعران مرده درباره دبیرستان شبانه‌روزی ولتون، از شاخص‌ترین مدارس آمریکا است که دانش‌آموزان آن بایستی بر چهار اصل «سنت»، «افتخار»، «انظباط» و «سرفرازی» پایبند باشند. قوانینی خشک و سنتی که اجازه نمی‌دهد آنها علایق و استععدادهای خودشان که از آن لذت می‌برند را بروز دهند. آکادمی پسرانه ولتون، مدرسه‌ای است که استانداردهای خشکش توسط تمام معلمان تقویت می‌شود؛ اما با ورود معلم جدید ادبیات، آقای کیتینگ همه‌چیز به‌نحوی باورنکردنی تغییر می‌کند. این معلم مهربان و خوش‌ذوق  با تدریس ادبیات کم‌کم به آنها یاد می‌دهد که چگونه خودشان باشند. او یک معلم خوب، فیلسوف، سخنران ماهر و موسس انجمن شاعران مرده است، معلم الهام‌بخشی که زندگی دانش‌آموزان را خارق‌العاده کرد. حضور آقای کیتینگ و تفکرش در مقایسه با دبیر قبلی در واقع تضادی است بین کلاسیسیسم و رمانتیسم.

نظرخوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب انجمن شاعران مرده چیست؟

مینا در سایت طاقچه از تاثیری که خواندن کتاب بر او گذاشته است چنین می‌گوید: «انجمن شاعران مرده داستانی پیرامون تغییر، آگاهی و پیدا کردن دیدگاهی نو می باشد. این کتاب من را به دنیای پر از شور و شوق، جسارت، امید و تکاپویِ نوجوانی‌ام برد و باعث شد بعد از مدت‌ها همان احساساتِ پرشورِ درونم زنده شوند. در جایی از کتاب معلمی فوق‌العاده که تازه وارد دبیرستان شده به آنها می‌گوید به قلبت ایمان بیاور، حتی اگر آب دریاها شعله‌ور شوند. جملات دلنشین قسمت‌های مختلف داستان یکی از خصوصیت‌های جالب این کتاب می‌باشد که به نظر من خیلی جذاب بود.»
اشلی در سایت آمازون نظر خود را چنین می‌نویسد: «یکی از فیلم‌های مورد علاقه من در تمام دوران بود و بعد از سا‌ل‌ها تصمیم گرفتم کتاب «انجمن شاعران مرده» را نیز بخوانم. معمولا از آن دسته افرادی هستم که می‌گویند کتاب بهتر بود، اما در این مورد هر دو عالی هستند. هر چند بار که فیلم را دیدم کتاب را هم خواهم خواند.»
سما نوروزیابی به‌عنوان یک نوجوان این چنین نظرش را نوشته است: «خیلی قشنگ و در عین حال دردناک بود. خودم به‌عنوان یک نوجوان که فشار و سختی دبیرستان را دارم حس دانش‌آموزان کتاب را درک می‌کردم. انگار شخصیت‌های کتاب را خیلی وقت است که می‌شناسم. با آنها خندیدم، گریه کردم، ناراحت و خوشحال شدم. انتهای داستان  برایم خیلی لذت‌بخش و قشنگ بود. کاش بعضی از والدین، مدیران و معلمان متوجه بودند که بچه‌ها خودشان باید برای آینده‌شان تصمیم بگیرند. درس و شاگرد ممتاز بودن همه‌چیز نیست، کاش می‌فهمیدند این سخت‌گیری چه آثار مخربی برای فرزندان و دانش‌آموزانشان دارد. خوشحالم از اینکه این کتاب را خواندم و با شاعران مرده آشنا شدم.»

جملاتی از کتاب انجمن شاعران مرده که شاید انگیزه خواندن باشند

در یکی از قسمت‌های تاثیرگذار کتاب کیتیگ به شاگردانش چنین می‌گوید: «شعر می‌خوانیم چون هرکدام از ما عضوی از نوع بشر هستیم و نوع بشر سرشار از شور و شوقه. پزشکی، حقوق، تجارت همه‌شون برای بقای زندگی لازم‌اند اما شعر، عواطف و عشق چیزهایی‌اند که ما به خاطرشون زندگی می‌کنیم. از« والت ویتمن» شعری برایتان می خوانم: «در شهرهای آکنده از ابلهان، ای من، ای زندگی! به چه باید دل خوش داشت؟
به اینکه تو اینجایی، که زندگی هست و یگانگی
که نمایش بزرگ هنوز پابرجاست، تا تو هم کلامی بر آن بیفزایی.»»

درباره نویسنده کتاب انجمن شاعران مرده

نانسی اچ. کلاین بام نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی در 30 آگوست سال 1948 چشم به جهان گشود. او هم‌اکنون در نیویورک زندگی می‌کند و با نوشتن کتاب انجمن شاعران مرده شهرت یافت.
 
برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر  می‌توانید از دسته بندی خرید رمان نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «انجمن شاعران مرده»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.