جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دود توی چشم هایتان می رود

قیمت:
129,000 تومان
مشخصات کتاب دود توی چشم هایتان می رود
کشور مبدا
تعداد صفحات
256 صفحه
شابک
9786226652988
سال خلق اثر
2014
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و نامزد بهترین کتاب بخش «زندگی‌نامه و خودزندگی‌نامه» سایت گودریدز در سال 2014، «دود توی چشم‌هایتان می‌رود؛ و درس‌های دیگر از مرده‌سوزخانه» کتابی جذاب و پر فراز و نشیب از کیتلین داوتی است که برای اولین‌بار، در سال 2014 منتشر شد. «دود توی چشم‌هایتان می‌رود» از جمله بهترین کتاب‌های ادبیات غیرداستانی در دهه اول قرن بیست‌ویکم به‌شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب دود توی چشم هایتان می رود

«دود توی چشم‌هایتان می‌رود» روایتی است واقعی از 6 سال از زندگی نویسنده در صنعت کفن‌ودفن و به‌عنوان مسئول یک مرده‌سوزخانه! اغلب مردم حتی از فکر کردن به مرگ نیز گریزانند، اما کیتلینِ 20 و چندساله که به تازگی مدرک دانشگاهی خود را در رشتۀ تاریخ قرون وسطا اخذ کرده، تمام وجود خود را وقف مرگ می‌کند. داوتی در اصل، به دلیل آسیب روحی در کودکی و از زمانی که در 6سالگی شاهد اولین مرگ اطرافیانش بود، از مرگ وحشت‌زده است و درواقع با قبول این شغل، به جنگ با ترس‌هایش می‌رود. او با کار کردن در مرده‌سوزخانه، طنزی هولناک و سیاه و صد البته، منحصربه‌فردی را در این اثر خود خلق کرده است.

در این کتاب، یک پای نویسنده در دنیای زندگان و پای دیگرش، در دنیای مردگان قرار دارد. او هر روز با صحنه‌های به شدت شوکه‌کننده‌ای مواجه می‌شود و وظایف سختی را انجام می‌دهد؛ از مرتب‌سازی لباس و ظاهر مردگان تا تمیز کردن خاکستر حاصل از سوزاندن مردگان از توی ماشین مرده‌سوزی یا حتی از روی لباس خود! داوتی به‌طرز بی‌سابقه‌ای نه‌تنها تجربیات بسیار متفاوت خود از این حرفه را فاش می‌کند، بلکه از تاریخچه و فلسفۀ انواع مراسمات پس از مرگ مانند سوزاندن مردگان سخن می‌گوید و به سیستم کفن‌ودفن آمریکا نیز، نقدهای جدی وارد می‌کند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا، درباره کتاب دود توی چشم‌هایتان می‌رود چیست؟

برخی از نظرات بین‌المللی راجع‌به این کتاب چنین است: «به طرز اهریمنانه‌ای بامزه!» از مجلۀ اُپرا.

«روراست و صریح... فیلسوفانه... درگیرکننده، و حتی شرارت‌آمیز» از نیویورک تایمز.

«سرزنده، شجاعانه و درخشان، به طرز بیمارگونه‌ای کنجکاوانه... سنجش داوتی از جامعه تند و شدید، صحیح و جانبدارانه است... یک کتاب بسیار مهم و متناسب با زمانۀ معاصر.» از ساندی تایمز.

کاربران سایت گودریدز نیز دربارۀ این کتاب چنین نوشته‌اند: «حس شوخ‌طبعی این کتاب عالی‌ست؛ آن‌هم در مورد موضوعی که بیشتر مردم حتی از فکر کردن به آن می‌ترسند! «دود در چشم‌هایتان می‌رود» یک زندگی‌نامه، یک کتاب تاریخی و در عین‌حال، پژوهشی عمیق در باب مراسم پس از مرگ در فرهنگ‌های مختلف بود. خواندن در مورد تدارکات و شرایط سوزاندن و یا مومیایی کردن مردگان در این کتاب، هم به شدت زننده بود و هم به طرز شرم‌آوری، بسیار جالب‌توجه و جذاب!»

درباره نویسندۀ کتاب دود توی چشم‌هایتان می‌رود

«کیتلین داوتی» نویسنده، مسئول کفن‌ودفن مردگان و بلاگر آمریکایی است. او یکی از چهره‌های شناخته‌شده و فعال در حوزۀ (قبول مرگ) در میان مردم و از منتقدان جدی صنعت کفن‌ودفن آمریکا است. «دود در چشم‌هایتان می‌رود» اولین کتاب داوتی است و او، 2 کتاب دیگر نیز در کارنامۀ ادبی خود دارد. در بازار نشر ایران، فقط یک کتاب دیگر از او با عنوان «وقتی می‌میرم گربه‌م من رو می‌خوره؟» ترجمه و چاپ شده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دود توی چشم هایتان می رود»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.