جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

دختر پشت پنجره

قیمت:
92,000 تومان
مشخصات کتاب دختر پشت پنجره
کشور مبدا
تعداد صفحات
346 صفحه
شابک
9789651452475
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «دختر پشت پنجره» نوشته‌ی گلسرن بودایجی اوغلو را نسرین سیدزوار به فارسی برگردانده‌ و انتشارات ایهام آن را منتشر کرده است. گلسرن بودایجی اوغلو در کتاب «دختر پشت پنجره» به داستان زنانی می‌پردازد که به فهم و درکی عمیق از خود دست نیافته‌اند. این کتاب برای کسانی که به داستان و مطالعات روان‌شناسی علاقه دارند مناسب است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «دختر پشت پنجره»

خلاصه کتاب دختر پشت پنجره

گلسرن بودایجی اوغلو در کتاب خود به ماجراهای زنانی نظر دارد که عشق را در زندگی خود به خوبی فهم نکرده و با مردانی آشنا شده‌اند که آنان نیز فهم درستی از عشق نداشته‌اند. داستان دختر پشت پنجره چنان‌که داستانی گیرا محسوب می‌شود، خوانندگان را تشویق می‌کند تا به درون خود بنگرند و با کاوش در خویش به کشف و فهم نقص‌ها و قوت‌های خود که ریشه در کودکی آنان دارد دست یابند. امتیاز این کتاب این است که پس از مطالعه‌ی آن، انسان در باب زندگی خود روشن می‌شود و نزدیکان خودش را نیز بهتر می‌شناسد.

درباره ترجمه کتاب دختر پشت پنجره

  • دختر پشت پنجره نوشته گلسرن بودایجی اوغلو  تاکنون به زبان‌های اسپانیایی، بلغاری و فارسی ترجمه شده است.
  • دختر پشت پنجره در ایران توسط نسرین سیدزوار در نشر ایهام و میترا شاهین در نشر عنوان به زبان فارسی برگردانده شده است.

امتیاز دختر پشت پنجره در گودریدز

  • تعداد نظرات: 224
  • تعداد امتیازدهی: 2,826
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.75

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب دختر پشت پنجره

  • انسان عاشق یک‌طور دیگری به این دنیا نگاه می‌کند. عشق مانند یک بهار تازه‌ای است. درون را در هم می‌پیچاند. به زندگی مزه می‌دهد.
  • غمی همراه با هیجان وجودم را در برگرفته است. خودم را مثل روزهای قدیم حس می‌کنم. جوان و پرانرژی.
  • عشق که می‌آید انسان را می‌سوزاند. خاکستر می‌کند؛ اما طور دیگری هم تشنه‌تر می‌کند. انسان از آن سوختن، شعله‌ور شدن خوشش می‌آید و می‌خواهد بیشتر بسوزد.
  • عشق علاج هر دردی‌ست وقتی عاشق می‌شوید، حتی فکر می‌کنید که خدا همه گناهان شما را خواهد بخشید.
  • ما انسان‌هایی از دنیاهای متفاوتی هستیم.
  • این زیبایی چهره نیست که سرنوشت انسان را تغییر می‌دهد بلکه این انتظارات اوست که به زیبایی‌هایش افزوده و یا از آن کسر می‌کند هر چه انتظارات خود را از انسان‌ها و زندگی بالاتر می‌بریم بیشتر شاهد ناامیدی‌های خود می‌شویم.
  • هیچ چیز به همان شکل تا آخر باقی نمی‌ماند. عشق هم همین‌طور.
  • به همان اندازه‌ای که عشق، انسان را بالا می‌برد به همان اندازه هم به او درد می‌کشاند.
  • عشق در واقع همین است...تا عقل انسان را زایل نکند راضی نمی‌شود. اجازه نمی‌دهد که انسان به چیز دیگری فکر کند. هم ذهنش و هم دلش تحت تسلط عشق است. حتی معتاد به عشق شده است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در این کتاب می‌خوانیم:

مادربزرگم بعد از اتمام دوره‌ی دبستان مادرم، او را برای ادامه تحصیل به یک مدرسه معروف برده و پدربزرگم آخر هفته به دیدارشان می‌رفته. در همان زمان‌ها برادر کوچک مادربزرگم برای ادامه تحصیل به خانه‌ی آنها آمده. یک جوان با ادب، محترم و خجالتی. خانه‌ای که در آن زندگی می کردند پنج‌خوابه بوده و یکی از اتاق‌ها را به او اختصاص می‌دهند. همیشه سر به زیر بوده. برای شوهرخواهرش یعنی پدربزرگم خیلی احترام قائل بوده. بعد از غذا به اتاقش می‌رفته و مشغول درس خواندن می‌شود. سال دوم رشته‌ی حقوق بوده و مادرم هم سال سوم مدرسه متوسطه بوده. مادرم خیلی بچه بوده که... فکر می‌کنم مادرم چون سن کمی داشته متوجه اتفاقی که برایش افتاده نشده! اما مادربزرگم ماجرا را فهمیده! برای خلاص شدن از من دنبال دکترهای زیادی رفته‌اند ولی پزشکان جواب منفی داده و گفته بودند که خیلی دیر شده و جان دخترتان به خطر می‌افتد. در نهایت هم نتوانسته‌اند از من خلاص شوند.(نتوانسته‌اند از او خلاص شوند. چقدر این جملات را سرد ادا می کند.) می‌فهمم. اما آیا حس این‌ها را می تواند درک کند؟ زنی مثل نالان چطور می تواند این را تحمل کند.- با وجود این‌که این دنیا اصلاً من را نخواسته ولی من باز هم پا در آن گذاشته‌ام. آن هم به چه شکلی! می‌دانید؟

درباره نویسنده کتاب دختر پشت پنجره

گلسرن بودایجی اوغلو در سال ۱۹۴۷ و در آنکارا زاده شده است. او در سال ۲۰۰۵ بزرگ‌ترین، اولین و تنها مرکز روان‌پزشکی ترکیه را در آنکارا بنیاد نهاد و در زمینه‌ی درمانی کارهای وسیعی را سامان داد. بودایجی اوغلو در سال ۲۰۱۱ اولین کتاب خود به نام «برگرد به زندگی» را منتشر کرد و داستان این کتاب به خلق سریالی در ترکیه انجامید.

نظر نویسنده درباره کتاب دختر پشت پنجره

آتش رنج‌هایی که در کودکی تجربه می‌کنیم، به‌راحتی خاموش نمی‌شود، به‌راحتی فراموش نمی‌شود و ردپای خود را در زندگی ما باقی می‌گذارد و تا پایان عمر با ما همراه است.

عشق می‌سوزاند، جدایی سوزناک است و خیانت همیشه بسیار دردناک.

سرنوشت ما در واقع در خانه‌هایی که در آن‌ها به دنیا آمده‌ایم نوشته شده است. دوباره در همان خانه‌ها زخمی می‌شویم، با آن زخم‌ها بزرگ می‌شویم و در نهایت به‌جایی می‌رویم که آن زخم‌ها ما را به آنجا می‌برند. بااین‌حال، خوشبختی همیشه در آن مسیر نیست.

در این کتاب مانند همیشه یک داستان زندگی واقعی را برای شما تعریف خواهم کرد. داستان عشق میان دختری که همیشه در تجمل زندگی می‌کرده اما سرنوشتش از همان ابتدا بد نوشته شده بوده «دختر پشت پنجره» و یک پسر از محله‌های فقیرنشین.

نکات جالب درباره کتاب دختر پشت پنجره

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده کتاب دختر پشت پنجره روان‌پزشک است و در نوشتن کتاب از تجربیات حرفه‌ای خود الهام گرفته است.
  • در این کتاب گلسرن بودایجی مسائل خانوادگی، انتظارات اجتماعی و تضاد بین ارزش‌های سنتی و سبک زندگی مدرن در ترکیه را واکاوی می‌کند.
  • این کتاب که داستانی واقعی دارد به خاطر شخصیت‌پردازی و عمق عاطفی‌اش مورد تحسین قرار گرفته است و نقدهای مثبتی از سوی خوانندگان دریافت کرده است.
  • آثار بودایجی به سریال تبدیل شده و با استقبال چشمگیری روبرو بوده‌اند. او به مخاطبان خود کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از مسائل روحی و عاطفی پیدا کنند.

اگر به یک رمان روانکاوانه جذاب و پرکشش علاقه دارید، دختر پشت پنجره یک گزینه عالی برای خواندن است.

اقتباس ها از کتاب دختر پشت پنجره

سریال تلویزیونی «دختر پشت پنجره» با اقتباس از رمان توسط شرکت OGM Pictures تولید شده است. این سریال که پخش آن از سال 2021 از کانال D ترکیه آغاز و در سال 2023 به پایان رسید، شامل سه فصل بوده و با استقبال چشمگیری روبرو شده است. «دختر پشت پنجره» به خاطر موفقیت‌هایش نامزد دریافت 15 جایزه شده و از جمله افتخارات آن، کسب عنوان بهترین سریال تلویزیونی در چهل و هفتمین دوره جوایز پروانه طلایی در سال 2021 است.

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره دختر پشت پنجره

دختر پشت پنجره نوشته گلسرن بودایجی اوغلو با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی درباره کتاب آورده شده است:

  • «بسیار جذاب و تأثیرگذار... به تصویر کشیدن خیانت، فریبکاری و تلاش برای درک هویت شخصی عمیقاً با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند و آن را به‌عنوان یک اثر مهم مطرح می‌کند.»— northamericaten
  • به‌عنوان یک روانپزشک، گلسرن بودایجی اوغلو تجربیات حرفه‌ای خود را در داستان‌های خود ادغام می‌کند و کاوش عمیقی را در مورد چگونگی شکل‌گیری آینده ما توسط رویدادهای دوران کودکی ارائه می‌دهد... این [دختر پشت پنجره] رمانی است که خوانندگان را به تجدیدنظر در سرنوشت خود و یافتن قدرت در عشق دعوت می‌کند. — www.dr.com.tr

خرید کتاب دختر پشت پنجره

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب دختر پشت پنجره را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «دختر پشت پنجره»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.