جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

آدم های عادی

قیمت:
195,000 تومان
مشخصات کتاب آدم های عادی
کشور مبدا
تعداد صفحات
272 صفحه
شابک
9786004680417
سال خلق اثر
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

سالی رونی رمانی جذاب و خواندنی نوشته است که روایتی درونی و بسیار عاطفی دارد. «آدم‌های عادی» دختر و پسر جوانی هستند که در یک محله بزرگ شدند، همدیگر را می‌شناسند و یکی‌شان محبوب و دیگری منزوی‌ست. این روند تغییر می‌کند و در «آدم‌های معمولی» می‌بینیم که رشد و بلوغ چگونه فضایی متاثر از اطراف و محیط ما دارد.






بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب آدم های عادی

این رمان که در سال 2018 به چاپ موفقی رسیده، بالافاصله برای ساخت می‌نی‌سریالی با همین نام اقتباس شد و قصه‌ی تاثیرگذار و عاشقانه‌ای تازه را به نمایش گذاشت. می‌توان «آدم‌های عادی» را به لحاظ روانشناسی و فضاسازی دوران بلوغ جذاب و تاثیرگذار دانست. انزوا و عدم توانایی در ارتباط اجتماعی بحران‌ مهمی‌ست که بسیاری از نوجوانان تجربه‌اش می‌کنند. از دیگر سو تغییرات خلق‌وخو و کسب توانایی‌های دیگر با تجربه‌ی زیسته‌ی متفاوت و عاطفی می‌تواند مسیر زندگی را تغییر دهد. آدمهای عادی برای آدم‌های عادی بسیار خواندنی‌ست و قصه‌اش تاثیری عمیق بر مخاطب می‌گذارد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب آدم‌های عادی چیست؟

با توجه به اینکه این رمان بلافاصله پس از چاپ برای اقتباس سریالی کوتاه مورد توجه قرار گرفت، عموم خوانندگان اثر به سینمایی بودن کتاب اشاره کرده‌اند. شخصیت‌پردازی و لحظات شخصی و عاطفی اثر چنان چه در رمان به خوبی و زیبایی و با جزئیات نوشته شده است، در نسخه‌ی تلوزیونی‌اش نیز تاثیرگذار و قابل توجه بوده. یکی از مخاطبین نوشته است: «من آدم‌های معمولی و با ترجمه مریم نفیسی راد خوندم خیلی داستان جذاب و قشنگیه این قدر پر از جزئیاته انگار داریم فیلم سینمایی می‌بینم ، ترجمه‌اش هم عالی بود.»

دیگر مخاطبین هم از هر دو ترجمه رضایت داشتند و رمان را بسیار جذاب و تصویری معرفی کرده‌اند.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

روابط عاطفی، بحران‌های عاطفی در دوران نوجوانی قصه‌هایی را شکل می‌دهد که عموما جذاب و خواندنی‌ست. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «چشم‌هایش را می‌بندد. بعدها حتی در خاطراتش هم سنگینی این لحظه را حس خواهد کرد. از همین حالا این را م‌ داند. هرگز باور نداشت که کسی بتواند او را دوست داشته باشد. ولی حالا زندگی جدیدی پیش رویش است که این اولین لحظه‌اش است. حتی بعد از گذشت سال‌ها باز هم با خود تفکر خواهد کرد: بله خودش بود، لحظه‌ی شروع زندگی‌ام.»

داستان آدم‌های عادی هم‌عصر خودمان و با تجربه‌ی زندگی در جهان مدرن می‌گذرد، به همین منطور جزئیات داستانی اثر برای مخاطب ایرانی نیز ملموس و همزات‌پندارانه است: اگر پست را لایک کند، به معنای حمایت کردن از آن ها است؟ و یا خواندن پست‌های بارگذاری شده‌ی «راب» قرار است در اصل موضوع که او برای همیشه رفته است و به زندگی بازنخواهد گشت، تغییری ایجاد کند؟ هر چیزی «ماریان» را عصبانی می کرد. حالا که دارد به آن روز ها فکر می کند، نمی داند چرا آنقدر اذیت شـد. هیچ کدام از آن ها در واقع کار اشتباهی مرتکب نشده بودند. آن ها فقط به روش خودشان داشتند عزاداری می‌کردند. چنان‌چه در قسمتی دیگر از رمان می‌خوانیم: «البته که نوشتن روی وال فیسبوک با عقل جور در نمی‌آید، اما در آن لحظه، هیچ چیز دیگری وجود نداشت که بخواهد با عقل جور دربیاید. اگر آدم ها موقع عزاداری، بی هدف رفتار می‌کنند و کارهای عجیب و غریب از آن ها سر می‌زند، فقط و فقط به این دلیل است که زندگی ذاتا عجیب و غریب است؛ و این رازی است که عزاداری فاش می‌کند.»

درباره نویسنده کتاب آدم‌های عادی

سالی رونی نویسند‌ای جوان، متولد 1991 در ایرلند است، او در رشته‌ی زبان انگلیسی و علوم سیاسی تحصیل کرده و اولین رمانش با نام صحبت با دوستان را در سال 2017 منتشر کرده است. رمان مردم عادی برای او موفقیت بسیاری همراه داشت. او رمانی با نام دنیای زبیا کجایی هم دارد که برای چاپ آن به زبان عبری و اسرائیلی به دلیل گرایشات سیاسی‌اش نسبت به فلسطین مخالفت کرد. این نویسنده‌ی جوان هم در ایران مورد توجه قرار گرفته و آثارش ترجمه شده‌اند.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «آدم های عادی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.