جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کمدی الهی/ 3 جلدی

قیمت:
1,090,000 تومان
مشخصات کتاب کمدی الهی/ 3 جلدی
کشور مبدا
تعداد صفحات
1282 صفحه
شابک
9789640019467
سال خلق اثر
1304
سال انتشار
1399
قطع
وزیری
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب کمدی الهی در سه جلد با عناوینی شامل دوزخ، برزخ و بهشت به قلم دانته آلیگیری نوشته شده است که یکی از اولین و برجسته‌ترین آثار ادبی ایتالیا نیز شناخته می‌شود. آلیگیری نوشتن مجموعه کتاب‌ کمدی الهی را از سال 1304 آغاز نمود و تا سال 1321 یعنی حدودا تا یک ‌سال قبل از مرگ او ادامه پیدا کرد.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «کمدی الهی/ 3 جلدی»

خلاصه کتاب کمدی الهی/ 3 جلدی

کتاب کمدی الهی داستانی بلند در قالب شعر است. نویسنده در این کتاب، روایت سفر خیالی‌اش به دوزخ، برزخ و بهشت را تعریف می‌کند و در هر مرحله از آن به شخصیت‌های مهمی در تاریخ می‌رسد و در واقع می‌خواهد زنگ خطری باشد برای جامعه‌ی فاسد زمان خودش تا شاید این جامعه به سمت کمال تغییر مسیر دهد.

این کتاب در ابتدا با نام کمدی (به ایتالیایی: Commedìa) منتشر شد ولی سال‌ها بعد، جیووانی بوکاچیو یکی از نویسندگان هم‌عصر دانته، کلمه‌ی الهی را به آن اضافه کرد و دیگر این کتاب با نام کمدی الهی منتشر شد. چندی پیش مجله گاردین لیستی از پنجاه کتاب برتر تاریخی را منتشر کرد و نام این کتاب نیز در لیست به چشم می‌خورد.

درباره ترجمه کتاب کمدی الهی

  • کمدی الهی نوشته دانته آلیگیری به بیش از ۵۲ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • کمدی الهی در ایران نیز بارها توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. شجاع الدین شفا در نشر امیرکبیر، محسن نیکبخت در نشر پارسه، جلال الدین کزازی در نشر معین، کاوه میر عباسی در نشر سپاس، فریده مهدوی دامغانی در نشر ذهن آویز و مترجمان دیگر کتاب کمدی الهی را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز کمدی الهی در گودریدز

  • تعداد نظرات: 5,760
  • تعداد امتیازدهی: 146,689
  • میانگین امتیاز (از 5): 4.07

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب کمدی الهی

  • ای کسانی که داخل می‌شوید، امید را رها کنید.
  • در نیمه راه زندگانی ما، خویشتن را در جنگلی تاریک یافتم، زیرا راه راست را گم کرده بودم.
  • همچون کسی که نفس زنان از چنگ امواج دریا نجات یافته و به ساحل افتاده و روی به سوی موج های خروشان بگرداند و بنگرد، روح من نیز که هنوز اسیر سستی و پریشانی بود، به پشت سر خود نگریست تا گذرگاهی را که هرگز کسی از آن زنده به در نرفت، باز بیند!
  • اگر هم که مرا بهمان اندازه از سخنوری بهره بود که از خیالپردازی، باز جرئت آنم نبود که در پی وصف جزئی از این سرمستی برآیم.
  • تو که بدین خسته خانه دردکشان آمده‌ای، خوب ببین که پا به کجا مینهی و خویش را به دست که میسپاری؛ هش دار که گشادگی دری که در برابر داری، فریبت ندهد!
  • زر و سیم را پرستیدی چون ایزدان؛ پس فرق: میان تو و آن بت‌پرست چیست، جز اینکه او سجده می‌کند یکی را و تو صد را؟
  • آفریده نشده‌اید برای زندگی چون جانوران، بلکه برای کسب فضیلت و دانایی.
  • اعجاز برتر از آدمی شدن را با کلمات وصف نمی‌توان کرد.
  • عدالت مطلق تمایلات ما را این چنین از آلایش بری می‌کند تا این تمایلات نتوانند روی بجانب مطلوبی ناباب برند.
  • ای آفتابی که هر ضعف و فتور بینایی ما را چاره ای، شنیدن منطق تو چنان مایه ی رضایت من است که برایم تردید همان لطف یقین را دارد.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب کمدی الهی چیست؟

ستایش نظر خودش را در مورد مطالعه‌ی کتاب کمدی الهی این‌گونه بیان می‌کند:

این کتاب خیلی روحانی و فلسفی است و یکی از ویژگی‌های بارزش داشتن تصاویر مینیاتوی مبهوت‌کننده‌ای است که برای فهم آن باید زمان زیادی صرف کنیم و توصیفاتش از دنیای پس از مرگ خیلی دقیق، عینی و قابل لمس است. این کتاب یک تجربه‌ی نو و جدید برای من بود و پیشنهاد می‌کنم اگر به دنبال کسب یک تجربه‌ی در کتاب‌خوانی هستید، حتما این کتاب را امتحان کنید.

سوفیا بعد از خوان کتاب می‌گوید:

بازگو کردن و توصیف برزخ، دوزخ و بهشت کار دشواری است که دانته خیلی خوب توانسته از عهده‌ی آن بربیاید و تمام جزئیات را ثبت کند، به طوری که در لحظاتی انگار واقعا درک کاملی از آن داشته وگرنه توصیفی ملموس و قابل درک به این زیبایی، عجیب است. من که اعتقادی به آن جهان نداشتم با خواندن این کتاب کمی به فکر فرو رفتم و اندیشیدم که اگر آنچه دانته در این سه جلد کتاب نقل می‌‌کند، واقعیت داشته باشد واقعا اتفاقات ناگواری در جهان بعد از مرگ در انتظار ماست و تصمیم گرفتم مطالعاتم را در این زمینه بیشتر کنم و واقعا از دانته سپاسگزارم برای این درکی که در من ایجاده کرد.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ خواندن باشند

جملاتی که در ادامه می‌آید، بخشی از توصیفات دانته از بهشت است:

در بهشت بودم؛ جایی که تجلی‌گاه نور اوست. چیزهایی دیدم که هر کسی که از آن بالا پایین آمده، نمی‌تواند بازگو کند، زیرا با نزدیکی به چیز دلخواه هوش انسان در چنان ژرفایی غرق می‌شود که حافظه قادر به تعقیب و یادآوری آن نیست.

در توصیف جهنم نیز آمده است:

آه چقدر سخت است سخن گفتن از آن جنگل وحشی، انبوه و خشن که یاد آن نیز ترس‌آور است. ترس آن از مرگ هم بدتر است، اما به منظور بازگویی چیزهای خوبی که آنجا یافتم مابقی آنچه بر من گذشت را اینجا می‌نویسم.» دانته در جای دیگری نیز گفته است: «حال آن‌کس را دارم که چیزی را به رؤیا دیده و چون بیدار شود، لذت آن هنوز باقی‌ است، اما رؤیا را به یاد نتواند آورد. زیرا که مکاشفه‌ی من از خاطرم رفته است، اما لذتی که از این بابت بردم هنوز در دلم باقی است.

درباره‌ نویسنده کتاب کمدی الهی

دانته آلیگیری، شاعر، نویسنده و یک متفکر سیاسی بود که در 1265 در فلورانس ایتالیا چشم به جهان گشود. او مادرش را در سن خیلی پایین از دست داد و طبق رسومی که در آن دوران وجود داشت در 12 سالگی ازدواج کرد.

دانته که علاقه‌ و مطالعات وسیعی در مورد سیاست داشته توانست در فلورانس پست‌های مهم سیاسی داشته باشد، ولی به دلایلی در سال 1302 تبعید شد و دیگر توانست در عرصه سیاست فعالیتی داشته باشد اما این تبعید آغاز دوران هنری بی‌نظیر دانته بود. به جز اثر کمدی الهی که فاخرترین اثر دانته است، او دو کتاب دیگر به نام‌های «زندی نو» و «مهمانی» نیز منتشر کرد.

نکات جالب درباره کتاب کمدی الهی

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • از دانته نویسنده کتاب کمدی الهی به‌عنوان پدر زبان ایتالیایی یاد می‌شود.
  • کلمه کمدی نشان می‌داد این شعر به زبان درباری نوشته نشده است و پایانی خوش دارد (معنای کلاسیک کمدی).
  • کمدی الهی حاوی بیش از 500 اشاره به کتاب مقدس است و در طول کتاب با ده‌ها نفر از کتاب مقدس ملاقات می‌کند.
  • هر کتاب از 33 بخش سرود به وجود آمده، عدد سه (و مضرب‌های آن) در شعر دارای اهمیت الهیاتی است.

اگر به ادبیات کلاسیک ایتالیایی علاقه دارید، کمدی الهی یک گزینه عالی برای خواندن است.

اقتباس ها از کتاب کمدی الهی

کمدی الهی از زمان انتشار در اواخر قرن سیزدهم تاکنون منبع الهام هنرمندان، موسیقیدانان و نویسندگان زیادی بوده است. یکی از مشهورترین نمونه‌های تأثیر کمدی الهی بر هنر، تصویرسازی‌های ساندرو بوتیچلی، ویلیام بلیک، گوستاو دوره و سالوادور دالی از کمدی الهی است. نقاشان بزرگی مانند میکل آنژ و اوژن دلاکروا صحنه‌های کتاب را به تصویر کشیده‌اند. در عرصه موسیقی تا سال 1995، بر اساس کمدی الهی بیش از 120 بار قطعات موسیقی ساخته شد که از شناخته‌شده‌ترین آنها «سمفونی دانته» اثر آهنگساز معروف مجار فرانتس لیست (۱۸۵۷) و «فانتزی سمفونیک پس از دانته» ساخته چایکوفسکی (۱۸۷۶)  است.

از اقتباس‌های معروف سینمایی صورت گرفته از کمدی الهی فیلم صامت جهنم اولین فیلم بلند ایتالیایی است. این فیلم که به کارگردانی جوزپه دی لیگوورو در سال ۱۹۱۱ ساخته شد، در سال ۲۰۰۴ بازسازی، رنگی و دوباره تدوین شد و با موسیقی متن جدیدی توسط گروه موسیقی Tangerine Dream عرضه شد. فیلم انیمیشن «دوزخ دانته» (2007) به کارگردانی شان مردیث و «دوزخ» (2016) به کارگردانی ران هاوارد از دیگر اقتباس‌های محبوب سینمایی از این شاهکار ادبی هبه شمار می‌روند.

افتخارات و جوایز کتاب کمدی الهی

  • 100 کتاب برتر تمام دوران

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کمدی الهی

کمدی الهی یکی از تأثیرگذارترین آثار ادبیات جهان است و به همین دلیل، نقدهای زیادی در طول تاریخ دریافت کرده است. در زیر نقدهایی کلی از افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «دانته و شکسپیر، جهان مدرن را بین خود تقسیم کرده‌اند. نفر سومی وجود ندارد.»— تی.اس الیوت
  •  «کمدی الهی دانته، برای بسیاری، برترین اثر ادبیات غرب است.» — ایان تامپسون
  • «من دانته را به ‌اندازه‌ کتاب مقدس دوست دارم. او غذای روح من است. باقی اضافی است.» —جیمز جویس
  • «در نیمه راه زندگی، خود را در جنگلی تاریک یافتم/ سرگردان و فهمیدم که گم ‌شده‌ام: این‌گونه است که کمدی الهی دانته، بهترین کتاب تاریخ ادبیات، آغاز می‌شود.»— خورخه لوئیس بورخس

خرید کتاب کمدی الهی

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب کمدی الهی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کمدی الهی/ 3 جلدی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.