جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ذهن آگاهی مدرن

قیمت:
65,000 تومان
مشخصات کتاب ذهن آگاهی مدرن
کشور مبدا
تعداد صفحات
200 صفحه
شابک
9789647253925
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه

«ذهن‌آگاهی مدرن» نام کتابی منحصربه‌فرد و خواندنی از «بت آن مولیگان» است که برای اولین‌بار، در سال 2018 منتشر شد. «ذهن‌آگاهی مدرن» را می‌توان کتابی در دستۀ «خودیاری»، «روان‌شناسی»، «پیشرفت شخصی» و «معنویت» دانست که بر اساس تجربیات و دانسته‌های علمی مولیگان به رشتۀ تحریر درآمده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ذهن آگاهی مدرن

پایه و اساس کتاب «ذهن‌آگاهی مدرن» را، «کاهش اضطراب استرس محور» یا «ذهن‌آگاهی استرس محور» (M.B.S.R) تشکیل می‌دهد که «جون کابات زین» در گذشته آن را طراحی کرده است. خانم مولیگان به‌عنوان مربی M.S.B.R سعی بر آن داشته تا با ترکیب مراقبه‌های معنوی باستانی (مانند یوگا و هنز ذن) با دانسته‌های تجربی و علمی روان‌شناسی، روش منحصربه‌فرد اشاره شده را گسترش دهد. در این کتاب مخاطبین با آموزه‌های بسیار مهم «بودیسم» آشنا می‌شود و با استفاده از گفته‌های نویسنده، از روش M.B.S.R استفاده می‌کند تا با اضطراب‌ها، افسردگی‌ها و ترس‌های درونی خود مواجه شود. اما این روش صرفا مخصوص خانه و... نیست؛ بلکه نویسنده در بیمارستان و برای بستریان آن از این روش بسیار سودمند استفاده و نتایج آن را برای شما گزارش می‌کند. در واقع، این کتابی است جهت راهنمایی دیگران برای پیدا کردن ارتباطی شفابخش میان دردهای جسمانی با مشکلات و دردهای روانی و احساسی‌ خود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب ذهن‌آگاهی مدرن چیست؟

برخی از کاربران سایت معتبر «گودریدز» نظرات مثبتی را راجع‌به کتاب حاضر ثبت کرده‌اند. خلاصه برخی از این نظرات را با هم بخوانیم:

«من در 9 ماه گذشته به تمرینات مدیتیشن و M.S.b.R مشغول بوده‌ام. مدتی طول می‌کشد تا من به طور معمول زندگی آگاهانه‌ای داشته باشم. حتی وقتی خودم را به انجام کاری ساده مانند تمرکز روی تنفسم مشغول می‌کنم و آگاهی‌ام را درباره آن افزایش می‌دهم، فوراً فواید آن را احساس می‌کنم. هدف من این است که این کتاب را بارها و بارها بخوانم تا زمانی که به طور کامل تمرین‌ها را بدون نیاز به آن برای خودم یادآوری کنم که مراقب و آگاه باشم. این کتاب یک راهنمای عملی خوب است برای اینکه چگونه آموزه‌های بودایی در دنیای معاصر و در زمان حال کاربرد دارند. مطالب کتاب ریشه محکمی در تجربیات زندگی واقعی نویسنده و شاگردانش دارد. من متوجه شدم که قسمت‌های مختلف کتاب را در ذهنم برجسته کرده‌ام؛ به‌ویژه دربارهٔ مهربانی، دوستی بی‌حدوحصر و اینکه چگونه ما به‌عنوان مردم می‌توانیم این موارد را آزادانه و بدون انتظار برای نتیجه‌ای خاص، از خودمان نشان دهیم. حضوری موثر و حسن‌نیت نسبت به همه موجودات کار یک عمر است. من شدیدا خواندن این کتاب را توصیه می‌کنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

کتاب با چنین جملاتی شروع می‌شود: «گروهی از افراد با سن و پیشینه‌های فرهنگی مختلف در اتاق کنفرانس بیمارستان دورهم دایره‌وار می‌نشینند. برخی روی صندلی، یکی بر صندلی چرخدار و برخی بر کوسن‌های مدور روی زمین. هنوز بسیار ساکت‌اند. تقریبا انگار به مثابه یک ساختار واحد نفس می‌کشند. آن‌ها چه می‌کنند، یا نمی‌کنند؟ آیا کسی رهبر یا مربی است؟ سخت است که بشود گفت. آژیری در بیرون سرو‌صدا به پا کرده است، اما هیچکس تکان نمی‌خورد. چند دقیقه بعد، صدای ریتم‌دار بال هلیکوپتری از بالای سر به گوش می‌رسید. به زودی مصدومی را به بخش ای.آر خواهند برد و جمع کثیری دورش را خواهند گرفت. همین چند ساعت پیش خود من یکی از همین افراد سرشلوغی بودم که داشتم با عجله کریدور بیمارستان را می‌دویدم تا خودم را به بیماری در آی.سی.یو برسانم. آنچه نمی‌توانید ببینید این است که در سکوت چنین جمع‌هایی، ما در حال موج‌پراکنی مثبت هستیم: آرزوی بهترین‌ها را داشتن برای خودمان، برای همدیگر، برای کسانی که در بیمارستان هستند، دوستان و اقواممان و همۀ مخلوقات.»

در این پاراگراف نویسنده از اهمیت کمک به خود در جهت کمک به اطرافیان سخن می‌گوید: «خوب، من پسرم را هم با خودم آورده‌ام. این زک هست. کارول درحالی‌که پسرش به سقف خیره شده بود اندکی از من فاصله گرفت و ادامه داد: واقعاً موقعیت خیلی سختی داشته. او ... خانواده‌ی ما اخیراً افراد زیادی را ازدست‌داده است و اون بدجوری دست‌به‌گریبان افسردگی شده. هیچ چیزی به حالش مفید واقع نشده و حاضر نیست دارو استفاده کنه. الان هم یه جورهایی به‌عنوان آخرین راه چاره این جاست. با خودم فکر کردم: «عزیز دلم.» معمولاً که این‌گونه حضور در کلاس‌ها دردی دوا نمی‌کنند. به طور عادی هرگز به کسی اجازه نمی‌دهم که عضو دیگری از خانواده‌اش را برخلاف میل او به این برنامه بیاورد. مکثی کردم و نفس عمیقی کشیدم. چه‌کار کنم؟ و گفتم: بنابر تجربه، این نوع برنامه که کاملاً تعامل مدار است فقط به درد کسانی می‌خورد که برای بودن در اینجا انگیزه داشته باشند؛ بنابراین، این را که واقعاً می‌خواهید هرطورشده به پسرتان کمک کنید تحسین می‌کنم، اما با همه‌ی اینها مهم این است که شما به خودتان کمک کنید که در حقیقت به معنای این است که در درازمدت به پسرتان هم کمک خواهید کرد.»

دربارۀ نویسندۀ کتاب ذهن‌آگاهی مدرن

«بت آن مولیگان» پزشک مراقبت‌های اولیه، مربی M.S.B.R و نویسنده پرطرفدار آمریکایی است. تنها کتابی که از او تاکنون به فارسی ترجمه و چاپ شده است، کتاب حاضر است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ذهن آگاهی مدرن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
کتاب‌های پیشنهادی خریداران این کتاب، کتاب‌های زیر را هم خریده‌اند
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.