جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

سزاوار

قیمت:
65,000 تومان
مشخصات کتاب سزاوار
کشور مبدا
تعداد صفحات
238 صفحه
شابک
9786227283136
سال خلق اثر
2016
سال انتشار
1399
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «سزاوار» نوشته نانسی لوین است. نانسی در کتاب «سزاوار» ارتباطی ضروری بین وضعیت مالی و فرد ایجاد می‌کند و می‌گوید وضعیت دارایی خالص ما، بازتاب مستقیمی از ارزش خودمان است. سپس او به ما نشان می‌دهد که چگونه به ریشه مشکل برسیم و سپس روی ذهنمان کار کنیم برای جایگزین کردن احساس ارزشمند بودن خود به جای احساس بی‌لیاقتی.ره کرد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب سزاوار

در کتاب سزاوار می‌خوانیم که حس ما به پول دوگانه است؛ از پول خوشمان می‌آید و گاهی از آن متنفریم. اگر به اندازه کافی نداشته باشیم، در تلاشیم تا بیشتر به دست آوریم. اگر آن را داشته باشیم، برای حفظ آن می‌جنگیم. چرا پول باید چنین منبعی برای اضطراب باشد؟ آیا امکان یافتن آرامش وجود دارد؟ بله! به گفته نانسی لوین، کلید واقعی ایجاد آزادی مالی تغییر کاری نیست که انجام می‌دهیم، بلکه تغییر باورهای محدودکنندهٔ ما در مورد احساسمان است و این نیاز به چیزی بیش از یادگیری نحوه سرمایه‌گذاری دارد.

برنامه 10 مرحله‌ای او به ما برای رسیدن به این اهداف کمک می‌کند که پُر از داستان‌هایی الهام‌بخش از زندگی واقعی، پرسش‌ها و پاسخ‌های تفکربرانگیز است:

  • در مورد مسائل مالی که هر روز با آن روبرو هستیم واقعی باشیم
  • بهانه‌هایی که مانع ایجاد زندگی واقعی می‌شود را بررسی کنیم
  •  در همه اشکال زندگی خود را لایق بهترین‌ها بدانیم
  •  قدرت مالی خود را در دست بگیریم و شاهد شروع اتفاقات شگفت‌انگیز باشیم

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب سزاوار چیست؟

یکی از خوانندگان کتاب ضمن دعوت به خواندن آن، نوشته است: «شما باید این کتاب را بخوانید. ما باورهای زیادی داریم که در ضمیر ناخودآگاه خود اجرا می‌کنیم. از دوران کودکی خود شروع می‌کنیم. غالباً با ایده‌های والدین در مورد پول موافقت می‌کنیم. حتی باورهای خودمان را شکل نمی‌دهیم. ارزش به من اجازه داده است تا ببینم در کجای این باورها گرفتار شده‌ام. ارزش یک حس بیداری را برای من به ارمغان آورد که همه چیز این‌گونه نیست، ما قدرت و توانایی این را داریم که ارزش بسیار بیشتری داشته باشیم. تکمیل تمام تمرینات کتاب، آمیزه‌ای از احساسات، عواطف و آگاهی جدیدی را به وجود آورد که به من امکان داد تا تغییرات عظیمی را در تمام زمینه‌های زندگی‌ام ایجاد کنم.»

خواننده دیگری در خصوص لزوم اجرای تمرین‌های کتاب نوشته: «من هم مانند بسیاری از زنان دیگر، رویاهای بزرگی دارم، اما وقتی نوبت به تحقق آن‌ها می‌رسد، متوقف می‌شوم. من هرگز قبلاً اینطور نبودم، اما اخیراً اعتمادبه‌نفس و ارزش شخصی من تضعیف شده است. اگر فقط کتاب را بخوانید هیچ اتفاقی نمی‌افتد. شما باید متعهد باشید که برای انجام تمرینات وقت بگذارید و عمیقاً واکاوی کنید تا بهترین نتایج را به دست آورید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

بخش‌های خواندنی و جذابی زیادی در این کتاب وجود دارد که باعث شده انتخاب جملات منتخب آسان نباشد؛ اما برای نمونه می‌توان به این بخش اشاره کرد که درباره پول است: «پول استعاره‌ای است برای فزونی و فراوانی. داشتن این ابزار به اندازه‌ی کافی این حس را به صاحب آن می‌دهد که توانگر است؛ اما افراد ثروتمند بسیاری را دیده‌ام که باز هم دغدغه و نگرانی مالی داشتند. توانگری آن نیست که چقدر پول دارید، بلکه نکته‌ی مهم این است که احساس کنید به قدر کافی دارا هستید. وقتی ادعای شایستگی می‌کنیم و برای زمان، مال و خوشبختی‌مان ارزش قائل می‌شویم و آن را ارج می‌نهیم، درهای فراوانی و برکت را به روی خود باز می‌کنیم.»

و در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم: «در طریقت عرفان، بیشتر افراد در مواجهه با مسائل مالی با مشکل روبه‌رو می‌شوند؛ زیرا ثروت موضوعی مادی، پست و حقیر انگاشته می‌شود. خوب، وقتی پول در خدمت نفس باشد همینطور هم خواهد شد. اما پول می‌تواند در خدمت دین هم باشد. وقتی که شما امنیت مالی داشته باشید، می‌توانید کسب و کار خود را راه بیندازید، برای اهداف زندگی‌تان وقت بگذارید، غذای اُرگانیک بخرید و محبت بی‌دریغتان را به دیگران هدیه کنید. افرادی وجود دارند که کلاً از موضوعات مالی و پولی بیزارند، اما خوب متأسفانه نقش پول در دنیای امروزی اجتناب ناپذیر است.»

همچنین این بخش که در اهمیت پذیرش خویشتن گفته است: «پذیرش عظمت خویشتن، دیگر به معنای داشتن نقش کم‌ارزش نیست. این کار اغلب با گام‌های کوچک شروع می‌شود؛ اما در نهایت، به معنای ایجاد تغییراتی عمده در زندگی، شغل، روابط و رویاهایمان است. اگر اعتماد‌به‌نفسم را باور کرده بودم، هرگز در گذشته مرتکب مشکلات مالی نمی‌شدم. اگر ارزش خود را درک کرده بودم، نمی‌توانستم سال‌های زیادی را با نادیده گرفتن صدای نجواگر سپری کنم که مدام به من می‌گفت طلاق بگیر. رویاروشدن با چنین واقعیتی برای مدتی مدید برای من ترسناک و دردناک بود. سرم را مثل شتر‌مرغ زیر شن کرده بودم و چشمم را روی واقعیت بسته بودم؛ اما من با به‌تعویق ‌انداختن تصمیم‌گیری دربارۀ این موضوع که چه چیزی برای ثبات‌ زندگی بهتر لازم است، چند سال از عمرم را تلف کردم. فقط به این دلیل که کم‌کم پنهان شده بودم و نمی‌دانستم که آیا شایستگی چیزهای بهتری را دارم یا خیر.»

درباره نویسنده کتاب سزاوار

نانسی لوین (Nancy Levin)، یک مربی ارشد زندگی، مجری پادکست و نویسنده پرفروش شش کتاب است. او بیش از یک دهه مدیر Hay House بود و MFA خود را در نویسندگی خلاق و شاعرانه از دانشگاه ناروپا در بولدر، کلرادو دریافت کرد. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به «به هنر تغییر»، «خودت را در اولویت قرار بده» و «دادن چیزی که آرزویش را داری» اشا

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «سزاوار»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.