جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

فقط گوش کن

قیمت:
99,000 تومان
مشخصات کتاب فقط گوش کن
کشور مبدا
تعداد صفحات
352 صفحه
شابک
9786226652421
سال خلق اثر
2006
سال انتشار
1400
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «فقط گوش کن Just Listen))»، یکی دیگر از رمان‌های پرفروش «سارا دسن» می‌باشد. کتاب‌های دسن همواره جزو ده کتاب پرفروش نیویورک‌تایمز هستند. عشق، دوستی و دنیای پر رمز و راز جوانان بخش جدایی‌ناپذیر داستان‌های دسن هستند. او در کتاب «فقط گوش کن» بار دیگر مهارت خود در پرداختن به موضوعات جوانان را به رخ می‌کشد.



از مهمترین افتخارات این رمان می‌توان به نامزدی جایزه‌ی لینکلن در سال 2011 و برنده‌ شدن در جایزه‌ی میسوری گیت‌اوی در سال 2009 اشاره کرد.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب فقط گوش کن

کتاب فقط گوش‌کن داستان آنابل گرین، قهرمان داستان را دنبال می کند که یک مدل 16 ساله است. پایان دوستی او با سوفی در مدرسه باعث منزوی شدن او می‌شود. در حالی که آنابل سعی می‌کند گذشته را فراموش کند، خواهر بزرگترش، ویتنی، با بی‌اشتهایی و پرخوری عصبی دست و پنجه نرم می‌کند. اختلال خوردن او خانواده را دچار مشکل می‌کند و آنابل نمی‌تواند بار دیگری بر دوش آن‌ها بیافزاید. وقتی آنابل با اوئن، یک هم‌کلاسی شیفته موسیقی ملاقات می‌کند که به او می‌آموزد که با خودش صادق و روراست باشد، او جرات پیدا می‌کند تا در نهایت آنچه را که در جشن پایان سال اتفاق افتاد و باعث نابودی دوستی او و سوفی شد را توضیح دهد. از طریق قدرت موسیقی و تشویق اوئن، آنابل یاد می‌گیرد که مشکلات خودش را بپذیرد و در نهایت در مورد تمام حقیقت حتی در دادگاه صحبت می‌کند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب فقط گوش کن چیست؟

شخصیت‌پردازی و تخصص نویسنده در پرداختن به موضوعات جوانان در اغلب نظرات نوشته شده بر آثار او مشخص است. برای نمونه می‌توان به: «‌او دنیایی از شخصیت‌های واقع‌گرایانه را در ژانری خلق کرده است که اغلب اوقات قهرمانان آن احمق و بیهوده هستند. به‌عنوان یک معلم انگلیسی برای دانش‌آموزان دبیرستانی، من دائماً کتاب‌های دسن را به دانش‌آموزانِ دخترم توصیه می‌کنم زیرا او زنان قوی‌ای می‌نویسد. شخصیت‌های او عمق دارند، رشد می‌کنند و صمیمی‌اند. او همچنین شخصیت‌های فرعی محکمی خلق می‌کند.»

و یا یکی دیگر از خوانندگان نوشته است: «من واقعاً این کتاب را دوست داشتم. من قطعاً برای آنابل و خانواده‌اش احساس همذات‌پنداری می‌کنم. من عاشق نقش مهم موسیقی در این داستان و همچنین خود مفهوم دوستی بودم. این کتاب اهمیت خانواده و دوستان، صحبت کردن برای خودتان و البته گوش دادن به صحبت های اطرافیانتان را نشان می‌دهد. این اولین کتاب از سارا دسن بود که خواندم و قطعا دوست دارم کتاب دیگری را نیز از او امتحان کنم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

برای آشنایی با فضای کتاب این بخش جذاب را انتخاب کرده‌ایم: «تا عصر آن روز مادرم دو پیام گذاشته بود یکی برای اینکه بدانیم به هتلشان رسیده‌اند و دیگری برای اینکه به من یادآوری کند پول پیتزا را کجا گذاشته، تذکری زیرکانه تا مطمئن شود ما شام می‌خوریم. در حالی که به آشپزخانه می‌رفتم فکر کردم «پیام دریافت شد.» پول روی پیشخان بود همراه با فهرست جاهایی که سرویس تحویل پیتزا داشتند. مادرم هر ویژگی‌ای که داشت آمادگی نداشتن جزو آنها نبود. رو به طبقه بالا صدا کردم: «ویتنی؟» جوابی نیامد، که البته به این معنا نبود که آنجا نیست فقط احتمالاً حس جواب دادن نداشت. «دارم پیتزا سفارش میدم پیتزای پنیری خوبه؟» باز هم سکوت. فکر کردم خیلی خب پنیری می‌گیرم.» به طور تصادفی شماره‌ای انتخاب کردم و تماس گرفتم. بعد از اینکه سفارش دادم به اتاقم رفتم تا به سیدی‌هایی که اوئن برایم درست کرده بود گوش کنم. با لوحی که عنوانش ترانه‌های اعتراضی؛ صوت شناختی و جهان بود شروع کردم سه آهنگ دوام آوردم بعد به چرت زدن افتادم ولی با صدای زنگ در از خواب پریدم.

درست موقعی که سرم را از روی بالش بلند می‌کردم، ویتنی از کنار اتاقم گذشت و تاپ و توپ کنان پایین رفت تا در را باز کند. بعد از اینکه دندان‌هایم را مسواک زدم دنبالش رفتم. وقتی به سرسرا رسیدم، مقابل در ورودی ایستاده بود. در باز بود و جلوی دید مرا از او و هر کسی که پشت آن بود می‌گرفت با این حال، می‌توانستم صداها را بشنوم. ویتنی داشت می‌گفت: «… علاقه زیادی به آهنگ‌های جدیدشون ندارم، ولی آلبوم‌های قبلیشون چرا؛ چند تا تبدیل دارم که از دوستی گرفتمشون و فوق‌العاده‌ان.»

صدای بم دیگری -یک پسر- جواب داد: «واقعاً تبدیل بریتانیایی یا جای دیگه؟» «فکر می‌کنم بریتانیایی باید نگاه کنم.» شاید برای این بود که تازه بیدار شده بودم ولی چیز آشنایی در بخشی از این صحنه وجود داشت. هرچند نمی‌توانستم به طور دقیق بگویم چه بود. ویتنی پرسید: «گفتی چقدر باید پرداخت کنم؟» پسر جواب داد یازده دلار و هشتاد و هفت سنت.» «بفرما این بیست دلار فقط پنج تا بهم برگردون»»

درباره نویسنده کتاب فقط گوش کن

سارا دسن Sarah Dessen))، نویسنده سیزده رمان است که شامل پرفروش‌ترین رمان‌های نیویورک تایمز می‌باشد. کتاب‌های دسن اغلب در فهرست ده‌ها کتاب برتر نوجوانان و فهرست بهترین داستان‌ها برای جوانان و بزرگسالان قرار دارد. کتاب‌های او تاکنون به بیست و پنج زبان ترجمه شده‌اند. سارا دسن برنده جایزه مارگارت ای. ادواردز 2017 انجمن کتابخانه آمریکا است.

از دیگر رمان‌های سارا دسن می‌توان به کتاب‌های «قفل و کلید»، «و ادامه‌ی داستان» و «به من بگو ابدیت یعنی چه» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «فقط گوش کن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.