جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

شب های بی خوابی

قیمت:
160,000 تومان
مشخصات کتاب شب های بی خوابی
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
229 صفحه
شابک
9786223130243
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
2019
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

«شب‌های بی‌خوابی» رمانی جذاب و خاص از «الیزابت هاردویک» است که برای نخستین‌بار در سال 2019 منتشر شد. «شب‌های بی‌خوابی» رمانی مدرن در سبک داستان‌های «بی‌پیرنگ» است. این رمان روایتی شاعرانه و زبانی ادبی، چارچوب‌شکنانه و بسیار نرم و شیرین دارد.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «شب های بی خوابی»

خلاصه کتاب شب های بی خوابی

قهرمان رمان «شب‌های بی‌خوابی» خود نویسنده است. او با استفاده از سبکی منحصر‌به‌فرد، به خاطرات و دوران گذشتۀ زندگی خود بر می‌گردد. هاردویک در خلال بازگویی خاطرات خود، توانایی بی‌نظیرش در ایجاد ساختاری شاعرانه و زیبا برای نوشته‌اش را نیز، به رخ مخاطبین می‌کشد. این «خودزندگی‌نامۀ» پست مدرن و داستانی راوی انسان‌ها، خواست‌ها، آرزوها، حالات روحی، احساسات و رویاهای نویسنده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب شب‌های بی‌خوابی چیست؟

نظر برخی از شناخته‌شده‌ترین افراد، روزنامه‌ها و مجلات انگلیسی زبان راجع به کتاب «شب‌های بی‌خوابی» را، با هم بخوانیم:

«رمانی هم‌تراز با یک عقیق جلاخورده!» روزنامۀ گاردین

«این رمان تمام ویژگی‌های خاطراتی فراموش شده را دارد که با عکسی خانوادگی و غیرقابل‌تعویض تداعی می‌شوند؛ به استثنای اینکه در اینجا کلمات ارزشی معادل با هزاران عکس خانوادگی دارد.» فیلیپ راث

«کتابی خارق‌العاده و فراموش‌نشدنی»  روزنامۀ نیویورک تایمز

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

یکی از زیباترین پاراگراف‌های رمان این چنین نوشته شده است:

«همه از خیانت در شکوه‌اند؛ علف‌های تشنۀ زرد، از باران بی‌رحمی که هر روز بی‌نصیبشان می‌گذارد. همان‌وقت، خورشید خندان توی آسمان بی‌خیال رو می‌گرداند سمت پاهای برنزۀ شناگران و آب را برای شناگران ناسپاس گرم می‌کند. گاهی به همۀ آن موجودات بدبختی فکر می‌کنم که می‌شناسم، به نظرم می‌رسد که در محاصرۀ امثال خودشان روز را شب می‌کنند. پنجره‌ها از پرده‌هایشان بیزارند، نور از سایۀ به‌هم‌بافتۀ خویش، در از قفل خودش و تابوت از تودۀ نفرت‌انگیز و خفقان‌آور خاک رویش. اما مگر چه کاری ازشان ساخته است؟ علف با بی‌اعتنایی شانه بالا می‌‌اندازد، پنجره‌ها رو ترش می‌کنند، تلالو نور نیش‌دار می‌شود، در بادی به غبغب می‌اندازد و برای باز شدن محتاج شانه‌ای است تا هلش بدهد، تابوت به خواب زمستانی فرو می‌رود، خوابی بلند و نه‌چندان خوشایند.»

درباره نویسندۀ کتاب شب‌های بی‌خوابی

«الیزابت هاردویک» داستان‌نویس و منتقد ادبی آمریکایی بود. از او سه رمان و یک کتاب زندگی‌نامه از «هرمان ملویل» به‌جای مانده است. متاسفانه تاکنون فقط کتاب «شب‌های بی‌خوابی» از این نویسنده به فارسی ترجمه و چاپ شده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «شب های بی خوابی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.