جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

همیشه خلاق

قیمت:
289,000 تومان
مشخصات کتاب همیشه خلاق
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
366 صفحه
شابک
9786225914384
سال خلق اثر
2022
سال انتشار
2022
قطع
خشتی
جلد
سخت
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «همیشه خلاق» اثر تاد هنری، نوشته‌ای است دربارهٔ به دست ­آوردن خلاقیت کارآمدی که باعث می‌شود کارهای روزمره‌تان را به بهترین نحو انجام دهید.



خلاقیت یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که بخش درخور توجهی از اجرای مؤثر فعالیت‌های هر فردی را تعیین می‌کند. افراد زیادی ماه‌ها و سال‌ها دست به تلاش می‌زنند و همواره ساعات بسیاری را صرف کار یا فعالیت‌های روزانه‌شان می‌کنند؛ غافل از اینکه هیچ‌گاه به رضایت قلبی خود دست نمی‌یابند. گاهی کمیت، تعیین‌کننده همه چیز نیست و بهتر است برای اجرای مفید و اثربخش کارهایمان از نوآوری استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب همیشه خلاق

تاد هنری در همیشه خلاق خوانندگان کتابش را ترغیب می‌کند تا بخشی از زمان روزانهٔ خویش را صرف ایجاد ایده‌های جدید کنند که اثرش می‌تواند از سال‌ها تلاش ممتد و طولانی بیشتر باشد. داستان استفاده از خلاقیت مانند مقایسه خیاطی است که ده ساعت در روز مشغول سوزن نخ کردن می‌شود و خیاط دیگری که ده ساعت زمان می‌گذارد و ماشین سوزن نخ‌کُن اختراع می‌کند. هر دوی این‌ها به یک میزان تلاش می‌کنند؛ ولی در ادامه مسیر شغلی متفاوتی خواهند داشت. استفاده از خلاقیت علاوه‌بر بهبود نتایج کار، شما را از فرسوگی شغلی می‌رهاند و می‌تواند همان کارها را برایتان لذت­بخش کند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب همیشه خلاق چیست؟

خواننده‌ای با اشاره به قلم روان و مثال‌های ملموس نویسنده، نوشته است: «تاد هنری مخاطبانش را به خلق ایده‌های نو تشویق می‌کند و معتقد است خلاقیت و بهره بردن از اندیشه‌ها و روش‌های نوین، بهترین پیش‌بینی­کننده موفقیت کاری است.»

یکی دیگر از خوانندگان نیز با ستایش سخنرانی‌ها و پادکست الهام‌بخش تاد هنری، مطالعه این کتاب را به افرادی پیشنهاد می‌کند که همیشه راه یکسانی در پیش می‌گیرند. شاید عامل موفقیت در خلق ایده‌ای نو باشد نه تکرار مکررات.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در قسمتی از متن کتاب با عنوان «برای دل خودتان»، می‌خوانیم: «آخرین بار که چیزی ساختید و قرار نبوده فرد دیگری قضاوتش کند، سیخونکی به آن بزند، تغییرش دهد یا اجرایی‌اش کند، کی بوده؟ چیزی که نمی‌خواستید آن را در چهارچوب زمانی خاص یا محدودیت بودجه‌ای قرار دهید؟ چیزی که اصلاً تقاضایی برایش نبوده؟ یکی از تله‌های ساده‌ای که افراد حرفه‌ای خلاق و با استعداد را گرفتار می‌کند، انجام کار برای دیگران است. بسیاری از حرفه‌ای‌های خلاق مشغول کار می‌شوند چون ذات کار کردن را دوست دارند و خیلی زود می‌فهمند که آن را برای تقاضای دیگری انجام می‌دهند. اگر این اتفاق پیش بیاید ممکن است تجربه کاری که مهارتتان است، برایتان بی‌لذت شود. پیشنهاد می‌کنم چند پروژه «برای دل خودتان» هم در زندگی‌تان داشته باشید. یعنی کاری که در زمان شخصی خودتان و بدون فشار از سوی دیگران انجامش می‌دهید و قرار نیست کسی جز خودتان آن را ببیند. انجام چنین کاری کمکتان می‌کند ریسک‌هایی را بپذیرید که در حالت عادی خوشایندتان نیست، و به این طریق مهارت‌هایتان را رشد دهید، بهبود ببخشید و در بوته آزمایش قرار دهید. با این کار می‌توانید خلاقیت را تمرین کنید بدون اینکه چشم آدم‌ها بیست و چهار ساعته بر کارتان ناظر باشد.»

در قسمت «سوالات ناخوشایند»، نویسنده افراد را ترغیب می‌کند از سؤال پرسیدن نهراسند و به هر قیمتی سوالات خودشان را مطرح کنند، حتی به قیمت شنیدن پاسخ‌های ناخوشایند: «از روی سوالاتی که آدم‌ها می‌پرسند، می‌شود خیلی چیزها درموردشان فهمید. در هر حوزه و شغلی، آدم‌های حرفه‌ای باهوش و خلاق و مؤثر دوست دارند سؤال‌های ناخوشایند و ناجور بپرسند، خیلی‌ها از پرسیدن این نوع سوالات اجتناب می‌کنند چون نمی‌خواهند مسئولیتی را که پاسخ‌های ممکن به همراه دارد، قبول کنند. با وجود این، آن‌هایی که سوال‌های ناخوشایند می‌پرسند همان‌هایی هستند که زودتر وارد بطن ماجرا می‌شوند و به احتمال زیاد مسئله را مؤثرتر حل می‌کنند. فقط بزدل‌ها هستند که سؤال‌های امن می‌پرسند. از نتیجه کارشان هم معلوم است.»

در قسمت دیگری از کتاب، نویسنده بندی را می‌آورد که یادآور «دور گردون، گر دو روزی بر مراد ما نرفت/دائما یکسان نباشد حال دوران، غم مخور» از حافظ است: «اغلب به راحتی فکر می‌کنیم اوضاع هر طوری که الان هست، بعداً هم به همین شکل خواهد ماند. اگر دارید روزهای سختی را می‌گذرانید، سخت است باور داشته باشید این روزها هم به پایان می‌رسند. اگر در آن فصل از زندگی‌تان هستید که همه چیز رو به راه است، مثل این است که بر موجی ابدی سوار شده‌اید. تنها چیزی که در کار و زندگی ثبات دارد، بی­ثباتی‌اش است. مهم نیست اوضاع الان تو چقدر بد است، در هر صورت تغییر خواهد کرد. مهم نیست اوضاع چقدر عالی پیش برود، قطعاً سختی‌هایی پیش رویت قرار می‌گیرند. چیزی که شما را تعریف می‌کند، موقعیتتان نیست، واکنش شما به آن موقعیت است. افراد انعطاف‌پذیر این توانایی را دارند که در شرایط خوب و بد قرار بگیرند و بدانند که خود موقعیت در مقایسه با چیزی که آن موقعیت درونشان می‌سازد، حتی ذره‌ای اهمیت ندارد. همه چیز موقت است، اوضاع تغییر خواهد کرد.»

درباره نویسنده کتاب همیشه خلاق

تاد هنری بنیان‌گذار خلاقیت تصادفی (Accidental Creative) است و کار اصلی او، مشاوره دادن به سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف است تا بتوانند با ایده‌های خلاقانه کسب‌وکارشان را توسعه ببخشند. همچنین هنری با اداره و تولید پادکستی به نام خلاقیت تصادفی، به شهرتی جهانی در زمینه خلاقیت و ایده‌پردازی رسیده است. کتاب‌های «گله ببرها» و «بیهوده نمیر!» از دیگر آثار ارزشمند این نویسنده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «همیشه خلاق»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.