جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کارما

قیمت:
160,000 تومان
مشخصات کتاب کارما
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
230 صفحه
شابک
‫‭9786227786316‬‬
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «کارما: راهمای یک یوگی برای ساختن سرنوشت‌تان» نوشتۀ سادگورو، یکی از مشهورترین یوگی‌ها و استادان معنوی جهان است که در این کتاب دیدگاه جدیدی دربارۀ «کارما» ارائه می‌دهد.




بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب کارما

مانند تمامی مهارت های جسمی، فیزیکی و ذهنی که برای ادامۀ زندگی و بقای ما ضروری‌اند، مهارت‌هایی نیز وجود دارند که باعث توسعۀ روح و روان ما می‌شوند. یکی از مشهورترین قوانین دنیا و طبیعت که بسیاری به آن معتقدند و آن را تجربه کرده‌اند، قانون «کارما» است. براساس قانون کارما، خود ما سرنوشت‌مان را رقم می‌زنیم و کارها چه خوب و چه بد، بی‎نتیجه نخواهند ماند و در آیندۀ ما تاثیرگذار خواهند بود.

درباره ترجمه کتاب کارما

  • در ایران بیش از 3 ترجمه از کتاب کارما وجود دارد.
  • دو ترجمۀ پرطرفدارتر این اثر متعلق به «هما قناد» از نشر «میلکان» و «منصور بیگدلی» از نشر «بهار سبز» می‌باشد.

امتیاز کتاب کارما در گودریدز

  • تعداد نظرات: 560
  • تعداد امتیازدهی: 4956
  • میانگین امتیاز: 4.31

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب کارما

  • کارما واقعاً چیست؟ این کلمه در لغت یعنی عمل.
  • فقدان آزادی عمیق‌ترین رنج برای انسان است.
  • ای کاش چیزی که در رؤیاهای‌تان هم نمی‌گنجد برای‌تان اتفاق بیفتد.
  • کسانی که مشتاق‌اند از خود ردی به جا بگذارند هرگز پرواز نخواهند کرد.
  • این‌که خندیدن، گریه‌کردن یا رقصیدن کار مؤدبانه‌ای نیست. در واقع چیزی که آن‌ها دریافت می‌کنند این است که زنده‌بودن کار درستی نیست.
  • منشأ بدبختی شما، کارهای گذشته‌تان نیست. منشأ بدبختی‌های‌تان نحوهٔ برخورد شما با آثار کارهای گذشته، در زمان حال است.
  • شما فرصت و توان این را دارید که در هر لحظه هر طور که دوست دارید باشید. این هم آزادی است هم نفرین. بیشتر انسان‌ها دارند از آزادی خود رنج می‌کشند.
  • امروز صبح که از خواب بیدار می‌شوید، هنوز هم فرصت این را دارید که برای خود رنج تولید نکنید. بله، مواد لازم برای بدبختی آماده‌اند. انتظارتان را می‌کشند و شاید حتی شما را وسوسه می‌کنند. اما نمی‌توانند به‌خودی‌خود به رنج منجر شوند.
  • وقتی با حافظۀ تنها یک کتاب زندگی می‌کنید، مذهبی هستید. وقتی با حافظۀ چند کتاب زندگی می‌کنید خردمندید. وقتی با حافظۀ چند نسل از مردم زندگی می‌کنید به انسانی واقعاً دلسوز تبدیل می‌شوید. اما وقتی فراتر از حافظۀ نسل‌ها زندگی می‌کنید، عارف می‌شوید.
  • رنج و بدبختی همیشه یک انتخاب است. با درد جسمی باید به‌شکل خیلی خاصی برخورد کرد. اما رنج فقط در ذهن انسان است. اگر از نظر ذهنی عذاب می‌کشید، یعنی خودتان منبع رنج‌تان هستید. شما خالق غم خود هستید.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب کارما چیست؟

نظر کوین که در سایت «گودریز» نوشته را می‌خوانیم:

«سادگورو در «کارما» توضیح داده است که چگونه ما در حال ایجاد مفاهیم اضافی و جدید برای کارما هستیم، و چگونه می‌توانیم کنترل بیشتری بر مسیر زندگی خود به دست آوریم. سادگور بر مسئولیت‌پذیری و آگاهی در مهندسی درونی و اجتناب‌ناپذیر بودن لحظه تأکید می‌کند،  زیرا هر یک از ما زندگی خود را با استفاده از یک الگوی کارمایی خلق می‌کنیم که هرکسی که تا به حال در این سیاره زندگی کرده است در آن مشارکت داشته است.

چگونه در زندگی به جایی که الان هستیم رسیدیم؟ بعدش کجا می‌رویم؟ چرا به نظر می‌رسد تفکر گروهی جامعه در مسیر اشتباهی قرار دارد؟ همۀ پاسخ‌ها در این کتابخانۀ کارمایی از تجربیات، حافظه و آینده های بالقوه است. من برای اولین بار توسط سادگور تحت‌تأثیر قرار گرفتم. با همکاری یکدیگر،  ممکن است بتوانیم به تغییر مسیر جهان کمک کنیم. فکر می‌کنم کتاب «کارما» می‌تواند اولین قدم در این مسیر برای بسیاری از افرادی باشد که هنوز آنچه ایشان به‌عنوان مراقبه‌کننده دارند را تجربه نکرده‌اند.»

آرویند نیز چنین نوشته است: 

«هدف این کتاب این است که تفسیر نادرستِ مرسومِ اصطلاح «کارما» را کاملاً از بین ببرد، و با حداکثر وضوح، واقعیت را ارائه کند. آنچه در کل این کتابچه راهنمای طراحی شده به طرز شگفت‌انگیزی مشخص می‌شود این است که کارما پویاترین راه برای وجود است و محدودیت‌های خود را در برخورد با آن آشکار می‌کند. کارما یک مکانیسم پیچیده است، ما به سادگی کنترلی بر آن نداریم، در درجه اول به این دلیل که مسئولیت زندگی و توانایی‌های خود را بر عهده نگرفته‌ایم! حتی زمانی که فرد کار خاصی انجام نمی‌دهد، بدن، ذهن، احساسات و انرژی او همه در عمل هستند. این چهار عمل کارما در هر لحظه از زندگی - در بیداری و در خواب - اتفاق می‌افتد. سوال واقعی این است که چه مقدار از آن آگاهانه انجام شده است و چه مقدار کاملا تصادفی است؟ سادگورو با بصیرت و خرد تکرارنشدنی خود، این موضوع پیچیده را به یک راهنمای عملی تبدیل می ‌ند و فرد را قادر می‌سازد تا سرنوشت خود را بسازد.»

تینا، از دیگر خوانندگان کتاب نظرش را این‌گونه عنوان کرده است:

«سادگورو یک شاهکار نوشته است، یک کتاب زیبا و منحصربه‌فرد در مورد این‌که انسان بودن به چه معناست و درحال‌حاضر چه کاری می‌توانیم انجام دهیم. کارما یک سفر است! مدت‌ها فکر می‌کردم که هدف زندگی، گرفتن کارمای خوب برای داشتن یک زندگی خوشایند است. معلوم شد کارما آن چیزی نیست که من فکر می‌کردم. این چیزی نیست که بتوان از آن جلو زد. در عوض، این یک معجزه مطلق است که ارزش کاوش را دارد. اگر می‌خواهید شگفت‌زده شوید، قدرت‌مند شوید و یک برنامه عملی برای زندگی می‌خواهید، این کتاب را بخوانید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

در پشت جلد کتاب آمده است:

«کارما چیست؟ بیشتر افراد کارما را ترازنامه‌ای از شایستگی‌ها و ناشایستگی‌ها، اخلاقیات و گناه‌ها و نوعی حسابرسی زندگی می‌بینند. مکانیزمی که حکم می‌کند ما نمی‌توانیم از پیامد اعمال خودمان بگریزیم. در واقع، کارما هیچ ارتباطی با پاداش و جزا ندارد. کارما یعنی عمل: عمل شما و مسئولیت‌پذیری شما. کارما، سیستم بیرونی جرم و مجازات نیست، بلکه چرخه‌ای درونی است که توسط شما تولید شده است. انباشت کارما فقط با نیت شما و روشِ واکنش نشان دادن شما به‌آنچه برایتان رخ می‌دهد، تعیین می‌شود. در گذر زمان، این امکان وجود دارد که با الگوهای ناخودآگاه، رفتارتان بغرنج شود.

در کتاب کارما، سادگورو می‌خواهد شما را به‌ صندلی راننده برگرداند و شما را از مسافری وحشت‌زده به‌ راننده‌ای مطمئن تبدیل کند که مسیر سرنوشت خودتان را هدایت می‌کنید. با زندگی هشیارانه و حضور کامل در هر لحظه، می‌توانید خود را از این چرخه رها کنید. کارما یک اکتشاف و یک راهنماست و درکتان از کارما را از منبع در هم تنیدگی، به‌ظرفیت اصلی آن برای آزادی و توانمندی برمی‌گرداند. از طریق آموزه‌های سادگورو، می‌آموزید چگونه در این دنیای چالش‌برانگیز، زندگی هوشمندانه و لذت‌بخشی داشته باشید.»

دربارۀ نویسنده کتاب کارما

سادگورو یک یوگی، عارف و یک رویاگرا است. آثار سادگورو، که به‌عنوان یکی از 50 فرد تأثیرگذار هند شناخته می‌شود، زندگی میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان از طریق برنامه‌های تحول‌آفرین خود تحت تأثیر قرار داده است. سادگورو دارای توانایی منحصربه‌فردی در مرتبط ساختن علوم باستانی یوگا با اذهان معاصر است. روش‌های او هم اثبات شده و هم قدرتمند هستند. او سخنران مشهور بین‌المللی و نویسندۀ کتاب پرفروش نیویورک تایمز Inner Engineering، A Yogi's Guide to Joy، صدای تأثیرگذار در مجامع بزرگ جهانی از جمله سازمان ملل متحد و مجمع جهانی اقتصاد بوده است و به موضوعات مختلفی مانند توسعه اجتماعی و اقتصادی پرداخته است. رهبری و معنویت او همچنین برای سخنرانی در موسسات آموزشی برجسته از جمله آکسفورد، مدرسه بازرگانی لندن، IMD، استنفورد، هاروارد، ییل، وارتون و MIT به کار گرفته شده است.

سادگورو دیدگاهی در مورد زندگی دارد که هرگز در جذب کردن، به چالش کشیدن و غافلگیر کردن کسانی که با آنها روبه‌رو می‌شود کوتاهی نمی‌کند. او بنیاد Isha را تأسیس کرد، یک سازمان غیرانتفاعی و داوطلبانه که در بیش از 300 مرکز فعالیت می‌کند و بیش از 11 میلیون داوطلب در سراسر جهان از آن پشتیبانی می‌کنند. بنیاد ایشا از طریق برنامه‌های قدرتمند یوگا برای تحول درونی و الهام بخشیدن به ابتکارات اجتماعی، جنبشی عظیم ایجاد کرده است که به تمام جنبه‌های رفاه انسان اختصاص دارد. او همچنین چندین پروژه را برای احیای اجتماعی، آموزش و محیط زیست آغاز کرده است که از طریق آن به میلیون‌ها نفر ابزاری برای غلبه بر فقر، بهبود کیفیت زندگی و دست‌یابی به توسعه پایدار و مبتنی بر جامعه داده شده است.

در پاییز 2017، سادگورو یک کمپین سراسری با نام Rally For Rivers با هدف اجرای تغییرات پایدار و بلندمدت سیاست برای احیای رودخانه‌های به شدت تخلیه‌شده هند، که حمایت زیادی در میان مردم و رهبری هند پیدا کرد را، آغاز کرد. با بیش از 162 میلیون نفر که قول حمایت خود را داده‌اند، Rally for Rivers بزرگترین جنبش زیست محیطی در جهان تا به امروز است. او در پاییز 2019، پروژه Cauvery Calling را راه‌اندازی کرد، پروژه‌ای با مدل منحصربه‌فرد که بر افزایش ثروت کشاورز تمرکز دارد و همزمان بر جریان رودخانه و اکوسیستم‌های رودخانه‌ای تأثیر می‌گذارد و کشاورزان را قادر می‌سازد تا 2.42 میلیارد درخت بکارند.

نکات جالب دربارۀ کتاب کارما

  • این کتاب برای روشن‌سازی مفهوم غالبا اشتباه فهم‌شدۀ کارما نوشته شده است.
  • خود نویسنده در مقام عارف، تسلط بالایی روی مفاهیم معنوی و عرفانیِ کارما و دیگر مقولات متافیزیکی دارد.

افتخارات و جوایز کتاب کارما

  • در فوریه 2017، سادگورور موفق به دریافت جایزه Padma Vibhushan توسط دولت هند، بالاترین جایزه غیرنظامی سالانه، برای خدمات استثنایی و برجسته شد.

نقد رسانه‌ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره کتاب کارما

  • ویل اسمیت –بازیگر معروف- این کتاب را پر از بینش‌های ارزشمند برای هدایت می‌داند. همچنین آنتونی رابینز –نویسنده و سخنران انگیزشی-آن را «تفکربرانگیز و بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: ««کارما» کتابی است که حتما باید خوانده شود.»
  • تری تامینن، دبیر آژانس حفاظت از محیط زیست کالیفرنیا در نکوداشت این اثر گفت: «در کارما، سادگورو به طرز درخشانی مفهوم کارما و اینکه چگونه می‌توانیم از ادراکات خود برای تغییر آینده خود استفاده کنیم و با انجام این کار، جهانی پایدارتر، عادلانه‌تر و از نظر معنوی روشن‌تر خلق کنیم، را راززدایی می‌کند. اگر می‌خواهید تغییری باشید که می‌خواهید در جهان ببینید، «کارما» را بخوانید و سفر را آغاز کنید.»

خرید کتاب کارما

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب کارما را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به کتاب‌های روانشناسی علاقه‌مندید، به صفحه خرید کتب روانشناسی هم سری بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کارما»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.