جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خرد و حکمت زندگی 10/ راهنمای عملی رواقی زیستن

قیمت:
130,000 تومان
مشخصات کتاب خرد و حکمت زندگی 10/ راهنمای عملی رواقی زیستن
کشور مبدا
تعداد صفحات
156 صفحه
شابک
9786007289860
قطع
پالتویی
جلد
نرم
نوبت چاپ
2
این کتاب در یک نگاه

کتاب «راهنمای عملی رواقی زیستن» راهنمای فلسفی و روان‌شناختی برای دستیابی به آرامش، استقامت، انعطاف‌پذیری و شناخت بیشتر احساسات‌مان است. کتاب راهنمای عملی رواقی زیستن، شماره دهم از مجموعه «خرد و حکمت زندگی» است. این کتاب با نام «چالش رواقی» با ترجمه «محمد یوسفی» توسط انتشارات ققنوس هم منتشر شده است.






بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب خرد و حکمت زندگی 10/ راهنمای عملی رواقی زیستن

«رواقیون» اشخاصی هستند که به هر مشکل و مانعی به چشم یک امتحان می‌نگرند. آن‌ها مشکلات را سوالاتی می‌دانند که باید پاسخ بدهند؛ به همین دلیل به‌راحتی خشمگین و عصبی نمی‌شوند. تمام آن‌ها معتقد بودند که هدف نهایی زندگی، رضایت خاطر است. طبق عقیده رواقیون این رضایت خاطر از همراه شدن با طبیعت به دست می‌آید. با همراه شدن طبیعت انسانی و دنبال کردن آن می‌توان به خرد و شکوفایی رسید.

«ویلیام اروین» در این کتاب به ما می‌آموزد که چگونه از فلسفه رواقی در جهت بهبود چالش‌هایمان در زندگی مدرنِ امروزی، بهره‌مند شویم. اروین توصیه‌ها و نظریات رواقیون را با روان‌کاوی در‌هم آمیخته است؛ زیرا که معتقد است همچنان برای انسان‌ها سودمند و ابزاری برای رویارویی با خشم، اضطراب و ناامیدی است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب راهنمای عملی رواقی زیستن چیست؟

«مارک اندریسن» مهندس برجسته نرم‌افزار آمریکایی است که درباره این کتاب می‌گوید: «هر بنیان‌گذار استارت‌آپ می‌داند که استارت‌آپ‌ها، مهم نیست که چقدر از بیرون موفق ظاهر می‌شوند، در واقع با شکست مواجه هستند. بهترین بنیانگذاران بدون توجه به این موارد، آرامش و انرژی خود را حفظ می‌کنند. این کتاب نشان می‌دهد که چگونه می‌توان فلسفه رواقی را مستقیماً در فرآیند ساخت شرکت‌ها و چیزهای جدید در جهان به کار برد.»

نویسنده و مشاور آمریکایی «کریستوفر فلیپس» می نویسد: «این کتاب به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم احساسات خود را بازسازی کنیم؛ آن هم به روش‌هایی که ما را از چنگال افکار و احساساتی که می‌تواند یک فرد خوب را تخریب کند. آمیزه‌ای امیدوارکننده از رواقی‌گرایی کلاسیک و روان‌شناسی پیشرو.»

نویسنده کتاب چگونه رواقی شویم «موسیمو پیلیوچی» می‌نویسد: «ویلیام اروین از رواقی‌گری باستانی استفاده می‌کند که با یافته‌های مدرن حاصل از تحقیقات روان‌شناسی، به‌روزسانی شده است تا ما را به چالش بکشد تا انسان‌های بهتری شویم.»

منصور و صبا از کاربران سایت طاقچه هستند که نظرات خود را این‌چنین می‌نویسند: «این کتاب برای همهٔ آدم‌های دنیای مدرنیته راهگشا است. همه کسانی که فکر می‌کنند در جهانی سرشار از مصیبت تنها رها شده‌اند.»

«این کتاب نوشته جذابی در معرفی اصول زیستن فلاسفه رم باستان به نام رواقیون است. کل کتاب دیدگاه انسان را در مواجهه با مشکلات زندگی عوض می‌کند و تاب‌آوری انسان‌ها را افزایش می‌دهد. به‌شخصه بسیار استفاده کردم. حتما پیشنهاد می‌کنم مطالعه کنید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

 درباره خشم و نا‌امیدی در بخش‌هایی از کتاب می‌خوانیم: «یأس و نومیدی همان‌قدر دست خودمان است که عطسهٔ زکام بهاری در هوایی مملو از گَردهٔ گُل. گویا ناگزیریم. گرچه عطسه و یأس فرق بزرگی دارند. عطسه سینوس‌ها را پاکسازی می‌کند و حالمان را بهتر.‌ یأس اما اغلب موجب خشم می‌شود.»

«راحت می‌شود گفت خشم و یأسْ تنها واکنشِ معمول و طبیعیِ آدم‌هاست. اما بیشتر که نگاه می‌کنیم می‌بینیم هنوز هستند آدم‌هایی که زیر بار مشکلات زود کمر راست می‌کنند یا حتی بهتر، نیازی نمی‌بینند به حالت عادی باز گردند چرا که از روبه‌رو شدن با مشکل ابایی ندارند. چنین افرادی در نهایت آدم‌های قوی و حتی پهلوان‌مسلکی می‌شوند.»

«از بد ماجرا، خشمی که سراغمان می‌آید هم اغلب مسری‌ست، چون بیشتر وقت‌ها خشممان متوجه کسی‌ست، و وقتی آن را ابراز می‌کنیم او هم ممکن است با عصبانیت جوابمان را بدهد. گاهی هم با فردِ خاطی از عصبانیت خود حرف نمی‌زنیم؛ نفر سومی پیدا می‌کنیم و شرح مصیبت می‌دهیم، چون دوست داریم بر عصبانیتمان مُهر تأیید بزنند؛ می‌خواهیم مطمئن شویم کاملاً حق داشتیم عصبانی شویم. مهم‌تر آن‌که، دوست داریم کسی غمخوارمان باشد.»

بخش‌هایی درخورتوجه از کتاب را که درباره مرگ هستند را می‌خوانیم: «عاموس تورسکیِ روانشناس در سال ۱۹۹۶ فهمید سرطان بدخیم پوستی دارد. او به زندگیِ عادی‌اش ادامه داد، و خیلی از آدم‌های دوروبر هم از وضعیتش هیچ خبردار نشدند؛ کمی بعد هم در پنجاه‌ونه سالگی از دنیا رفت. یک بار که حرف از مرگ زودهنگام او شد، به دوستش گفته بود: ‌«زندگی مثل کتاب است. کوتاهیِ آن دلیلِ بر بد بودنش نیست. دست بر قضا خیلی هم کتاب خوبی بود.‌»

«شاید فکر کنید این که عاقبت همه می‌میریم از آن دست مصائب هولناک باشد. البته مهم است که بعدِ مرگ چه اتفاقی می‌افتد. فرض کنید زندگیِ بعد از مرگ وجود ندارد. در این‌صورت بازماندگان بیشتر اذیت می‌شوند،‌ تا خودمان. از همهٔ این‌ها گذشته،‌ اگر زندگیِ بعدازمرگی در کار نباشد، دیگر لازم نیست نگران تغییرِ برنامه‌ها باشیم؛ مرگمان می‌شود حُسن ختام برنامه‌ها؛ نقطه.»

درباره نویسنده کتاب راهنمای عملی رواقی زیستن

«ویلیام ب ایروین» 6 مارس 1952 در ایالات متحده آمریکا متولد شده است. اروین علاوه بر فلسفه و تدریس آن به رواقی‌گری علاقه‌مند است؛ به همین دلیل تلاش کرده است تا افراد را در کتاب راهنمای عملی رواقی زیستن با این سبک از زندگی آشنا کند. آثار او به دلیل قلم شیوا و روانش مخاطبین زیادی در دنیا دارد. کتاب «فلسفه‌ای برای زندگی» نام کتابی دیگر از اروین است که در ایران چاپ و منتشر شده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خرد و حکمت زندگی 10/ راهنمای عملی رواقی زیستن»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.