جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

چگونه رنجی را که نمی توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم

قیمت:
255,000 تومان
مشخصات کتاب چگونه رنجی را که نمی توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم
کشور مبدا
تعداد صفحات
255 صفحه
شابک
9786222542504
سال خلق اثر
2021
سال انتشار
2021
قطع
رقعی
جلد
سخت
نوبت چاپ
30
این کتاب در یک نگاه

کتاب «چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم» (How to Carry What Can't Be Fixed: A Journal for Grief) به نویسندگی مگان دیواین روانشناس آمریکایی و نویسنده‌ی کتاب موفق و پرفروش «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست»، درواقع یک ژورنال تصویری است که به بررسی و حل  مشکلات و تعارضات کسانی می‌پردازد که شخصی را از دست داده‌اند، طرد شده و یا شکست خورده‌اند. کتاب «چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم» به همت انتشارات میلکان و با ترجمه‌ی مهشید شبانیان به چاپ رسیده است. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب چگونه رنجی را که نمی توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم

هرکدام از ما در طول زندگی فقدان را تجربه میکنیم. این فقدان می‌تواند ناشی از مرگ عزیزان ما باشد و یا از دست دادن رابطه‌ی دوستی با یک شخص. این کتاب با ارائه‌ی راهکارهای متفاوت و تمرینات عملی به ما می‌آموزد با سوگ از دست دادن و آسیب‌هایی که دیده‌ایم کنار بیاییم، کمتر خودمان را قضاوت کنیم، احساسات‌مان را انکار نکنیم و به جنگ با آن‌ها نپردازیم و  بیشتر با ذهن و جسم‌مان مهربان باشیم.  مگان دیواین همچنین واکنش اطرافیان را هنگام سوگواری مورد بحث قرار می‌دهد و نکاتی را هم به شخص سوگوار و هم اطرافیان او متذکر می شود. 

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب چگونه رنجی را که نمیتوانیم درمان کنیم به دوش بکشیم چیست؟

نظر مریم درباره‌ی کتاب «چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم» که در سایت «طاقچه» نوشته است را می‌خوانیم: «در ابتدای کتاب از رنج و احساس‌هایی که ممکن است پس از آن سراغمان بیاید صحبت می‌شود، تمرین‌هایی دارد که با انجام ‌آن‌ها آرام‌تر و به خودتان مسلط‌تر می‌شوید، شما را با احساساتتان روبه‌رو می‌کند و پس از آن به شما یاد می‌دهد چطور از پس حس‌هایی که بعد از رنج (مثل از دست دادن عزیزی یا ترک شدن) که ممکن است با حس سرخوردگی همراه  باشد کنار بیایید. من در کنار تراپی از این کتاب استفاده می‌کنم  و بسیار کمک‌کننده بوده.»

تانیا تجربه‌ی خود از خواندن این کتاب را در سایت «آمازون» ثبت کرده است: «پس از تجربه‌ی یک ضایعه غم‌انگیز، گم شدم، گیج و شکسته شدم. احساس تنهایی می‌کردم و احساس می‌کردم هیچ‌کس درد مرا درک نمی‌کند. حتی نمی‌توانستم بفهمم چه بر سر قلب، ذهن، جسم و روحم آمده است. نمی‌توانستم درک کنم که چگونه دوستان نزدیک و خانواده و کل جامعه، در هر لحظه من را شکست می‌دهند و من کاملاً احساس تنهایی می‌کردم. تا این‌که اولین کتاب مگان را خواندم: «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست». غم و اندوهم را درک کرده و شروع به پذیرش آن کردم. در حال حاضر«چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم» راهنمای نهایی پیچیدگی‌های غم و اندوه است. مگان عاشقانه و صادقانه دست شما را می گیرد تا شما را در سفر خود هدایت کند. یکی از جنبه‌های غم و اندوهم را «چرخ همستر درد من» می‌نامم و مواقعی وجود دارد که احساس می‌کنم در حین دویدن در هزارتوی افکار و احساساتی که نمی‌توانم از آن‌ها فرار کنم، منفجر می‌شوم. کتاب جدید مگان مانند یک کتاب راهنما است که به آرامی دست شما را می‌گیرد تا به شما کمک کند از آن هزارتو عبور کنید. برای هر کسی که در هزارتوی غم و اندوه گیر کرده است، «چگونه رنجی را که نمی‌توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم» را به شدت توصیه می‌کنم. شما درمان نخواهید شد، اما بیش‌تر در مورد خودتان خواهید آموخت و مقداری تسکین خواهید یافت. من برای همیشه از مگان دیواین و بینش، اصالت و راهنمایی‌های او سپاسگزارم.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جملات زیر از متن کتاب انتخاب شده و در ادامه آمده‌اند: 
-  «افراد سوگوار در برابر هر تصوری از شادی مقاومت می‌کنند،زیرا عرف جامعه می‌گوید برای احساس و فهم شادی باید سوگ‌شان را کنار بگذارند :نمی‌تونی هم‌زمان هم غمگین باشی هم خوشحال!»
- «اگر فکر می‌کنید باید سوگ خود را رها کنید تا شادی و خوشی را احساس کنید، در این صورت به مشکل می‌خورید. آن سوگ قرار نیست جایی برود.»
- «شادی و خوشی بیشتر وقتی ممکن می‌شود که نخواهیم آن را با سوگ معاوضه کنیم. شما باید هردوی آنها را داشته باشید.»
- «ارائۀ چشم‌اندازی برای زندگی‌تان می‌تواند سخت باشد .یافتن رویاهای ملموس در دل سوگ می‌تواند دشوار باشد.»
- «وظیفه شما این است که به بهترین شکل ممکن به خودتان روی کنید و به هر چه عشق، مهربانی و همراهی پیدا کردید، تکیه کنید.»
- «شما در دل سوگ خود حق حاکمیت دارید. حاکمیت یعنی این حق را به خودتان بدهید که خودتان باشید، حتی وقتی خودتان بودن دیگران را ناراحت می‌کند. حاکمیت حقی است برای تصمیم‌گیری دربارۀ  این‌که چه چیزی معنا و مفهوم دارد و چه چیزی آرامش و آسودگی به ارمغان می‌آورد. تنها شما باید این را تجربه کنید و تنها شما حق دارید تصمیم بگیرید که به چه چیزی نیاز دارید.» 

درباره نویسنده کتاب چگونه رنجی را که نمیتوانیم درمان کنیم به دوش بکشیم

مگان.م دیواین روانشناس، نویسنده و گوینده‌ی آمریکایی، در سال 2017 با کتاب «عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست» بیش‌تر شناخته شد و مورد تحسین قرار گرفت. مگان با غرق شدن همسرش، سوگ را در زندگی شخصی‌اش تجربه کرده و به عنوان روانشناسی که خود نیز متحمل فقدانی سخت بوده است، راهکارهای بی نظیری برای کنار آمدن با این احساسات در کتاب‌هایش ارائه کرده است.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کناب روانشناسی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «چگونه رنجی را که نمی توانیم درمان کنیم به دوش بکشیم»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.