جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ذهنیت برنده

قیمت:
193,000 تومان
مشخصات کتاب ذهنیت برنده
کشور مبدا
تعداد صفحات
215 صفحه
شابک
9786222543730
سال خلق اثر
2005
سال انتشار
2005
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
10
این کتاب در یک نگاه

مسئله‌ی برنده شدن و امر رقابت کردن برای رسیدن به اهداف و گذر از موانع زندگی مفاهیمی است که از کودکی در ذهن ما شکل می‌گیرد و زندگی اجتماعی، کاری و شخصی ما را در بر می‌گیرد. «ذهنیت برنده» کتابی در حوزه‌ی اندیشه‌های موفقیت و رسیدن به اهداف است که شکل‌گیری و تسلط و حفظ عادات موثر در رسیدن به اهداف بلند مدت را در مخاطب تقویت می‌کند. «ذهنیت برنده» همانطور که از عنوانش پیداست، در پی برنده خطاب کردن ذهنی‌ست که به دور از توهمات رویاپردازانه‌ی رسیدن به موفقیت، با واقع‌نگری مسیری هموار را برای مدیریت موانع زندگی و رسیدن به اهداف مشخص کند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ذهنیت برنده

در کتابی که جیمز کلیر نوشته است با سرفصل‌های جذابی روبرو هستیم که هرکدام با پرداختن به مثال‌های گوناگون چگونگی شکل دادن یک ذهن برنده را مشخص می‌کنند، عناوینی چون: عادت‌های بنیادی، چرا پایبندی به عادت‌های خوب این‌قدر سخت است؟ بر سبک زندگی تمرکز کنید، نه بر تحول زندگی، چه زمانی باید با خودتان نامعقول رفتار کنید؟ چگونه به‌راحتی به اهداف خود برسید؟ مشکلی که نحوه‌ی متداول هدف‌گذاری ما دارد، بازگشت به مسیر خود، چگونه عادتی بد را ترک و آن را با عادتی خوب جایگزین کنید؟ چه چیزی باعث ایجاد عادت‌های بد می‌شود؟

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب ذهنیت برنده چیست؟

علاقه‌مندانی که در حوزه‌ روانشناسی موفقیت مطالعه می‌کنند این کتاب را بسیار موثر دانسته و از تاثیرآن در شکل‌دهی نظم و پرداختن به اهداف‌شان در مسیر زندگی نوشته‌اند: «فوق‌العاده، امیدوارم که همه بخونن و استفاده کنن چون من واقعا توی این چند روزی که دارم می‌خونم همین الان زندگی‌مو عوض کرده. نشون می‌ده نیازی به انگیزه نیست ققط کافیه یه برنامه‌ریزی درست داشته باشی تا تو هر مرحله از زندگیت موفق باشی و اینم آسونه... حتما بخونید.»

این مجموعه جستاری که گردآوری شده و در اختیار عموم قرار گرفته است، با طرح مسائلی ساده و قابل اجرا، خواننده را تشویق به ایجاد تغییراتی بنیادین در زندگی فردی و کاری خویش می‌کند. دیگر مخاطبی که این اثر را مطالعه کرده است نوشته: «یک کتاب عالی به همه پیشنهاد می‌شه، برای موفقیت در هرکاری فقط خودت لازمی، به نیروی بیرونی نیاز نیست باید خودت با خودت به صلح برسی و انجام بدهی.»

از دیگر مزایایی که خوانندگان «ذهنیت برنده» به آن اشاره کرده‌اند، تمرینات کاربردی‌ای است که خواننده را با خود همراه می‌کند، فردی دیگر در همین باره نوشته است: «حتما همزمان با خواندن این کتاب تمرین برنامه‌ریزی، کنترل عادات بد وخوب، تاثیر محیط اطراف، نتایج خوبی دستگیرمان می‌شه.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

با توجه به اینکه آثار متعددی در حوزه موفقیت به چاپ می‌رسند، تمایزات کاربردی این کتب برای مخاطبین اهمیت زیادی دارد، در بخشی از «ذهنیت برنده» می‌خوانیم: «براساس تجربیات من، راه بهتر برای دستیابی به اهدافتان این است که به‎ جای این که مهلتی تعیین کنید تا براساس آن پیش روید (و بعد درصورتی ‎که موفق نشدید احساس شکست‎ کنید)، برنامه‌ ‎ای تنظیم و براساس آن عمل کنید. این ممکن است تغییر بزرگی به نظر نرسد اما تغییر بزرگی است. افراد مبتکر و موفق کارهایی را که برایشان مهم است بی‌وقفه انجام می‌دهند. بهترین وزنه ‌برداران هر هفته در ساعتی مشخص به باشگاه م‌ ‎روند. بهترین نویسندگان هرروز پشت صفحه‎ کلید خود می ‌نشینند و همین اصل درمورد بهترین رهبران، والدین، مدیران، نوازندگان و پزشکان نیز صدق می ‌کند. نکته‌ی عجیب این است که برای آن‌‌هایی که بهترین عملکرد را دارند مسئله عملکردشان نیست، بلکه تمرین مداوم برایشان اهمیت دارد. تمرکز آنها بر انجام کار است، نه این‎که تا تاریخ معینی به فلان هدف برسند. برنامه دوست شماست. شما نمی‎توانید پیش‌بینی کنید که بدنتان کی دلش می‌خواهد رکورد شخصی جدیدی بزند، اما داشتن برنامه تضمین می‌کند که چه حالش را داشته باشید و چه نداشته باشید به باشگاه بروید.»

درجایی دیگر به یافته‌های علمی و پژوهش‌ها در زمینه تاثیر علم در این حوزه پرداخته است: «اگر می‌خواهید بر چندین عادت مسلط شوید و تا ابد به آن‌ها پایبند بمانید، باید دریابید که چگونه ثبات داشته باشید. چطور می‌توانید ثبات داشته باشید؟ خب، این یکی از معتبرترین یافته‌های تحقیقات روان‌شناسی درباره‌ی این است که چگونه اهدافتان را عملی کنید: تحقیقات نشان داده‌اند که اگر برنامه‌ی مشخصی برای زمان، مکان و نحوه‌ی انجام یک رفتار داشته باشید، احتمال این‌که به عادتتان پایبند بمانید دو تا سه برابر بیشتر می‌شود. مثلاً در یک تحقیق از افراد خواسته شد این جمله را تکمیل کنند: من هفته‌ی بعد حداقل بیست دقیقه ورزش سنگین در روز...، در ساعت... و در مکان... انجام خواهم داد.

محققان دریافتند افرادی که این جمله را تکمیل کردند در مقایسه با گروه شاهد که برای رفتار آینده‌ی خود برنامه‌ریزی نکرده بودند دو تا سه برابر بیشتر احتمال داشت که واقعاً ورزش کنند. روان‌شناسان به این برنامه‌های خاص «نیت انجام» می‌گویند زیرا آن‌ها می‌گویند که کِی، کجا و چگونه تصمیم دارند یک رفتار خاص را انجام دهند.»

درباره نویسنده کتاب ذهنیت برنده

جیمز کلیر متولد 1986 و از سخنرانان و وبلاگ نویسان شناخته شده‌ی آمریکاست. او نویسنده کتاب عادت‌های اتمی است که بیش از 8 میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته است. وب‌سایت این نویسنده همواره در زمینه چگونه بهتر زندگی کنیم مطرح است، تخصص او ساده کردن موارد پیچیده است و مخاطبان خود را از رشته‌های گوناگون با خویش همراه کرده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ذهنیت برنده»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.